2014-05-03, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChewBacca2014
Som jag skrev så har dom antingen hämtat uppgifter från hans FB eller så har han själv sagt till AB & som du ser i artikeln så kommer uppgifterna från honom om Skype samtalet & påståendet att nån i tråden gett han dödsbudet via FB!
Antagligen? Du anklagar mig för att inte vara påläst men verkar själv inte vart inne på hans profil. Allt för att ge citatet mer sanningshalt. Det finns ingen sån info där.
Citera
2014-05-03, 09:39
Medlem
Janemans avatar
Citat:
Får man va med på dom? Eller är det bara "press" som har tillträde

Du är lika mycket allmänhet som "pressen".

Alla förhandlingar börjar som öppna tills någon av parterna begär "stängda dörrar". Knappast troligt i detta fall.
Citera
2014-05-03, 09:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av purpleSoul
Detta hade du tydligen missat i artikel du själv länka till; "Mitt i sorgen finns också ilskan. Mot de som gjort sig skyldiga till mordet på hans dotter och mot de svenska myndigheterna som inte har agerat tidigare"

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18817760.ab

Läser du allt?
Sluta nu, vi behöver inte ett troll i denna allvarliga tråden där en liten tös på 8 år blivit mördad av släktingar och föräldrarna bara tänker på skadestånd från Svenska staten... Osmakligt, riktigt osmakligt. Och vad är det för idiot som skickar en liten 8 åring runt halva världen medan han sitter på sitt feta röv och väntar på att hon skall fixa hela hans familjs pension i Sverige... Fy fan...
Så sluta trolla vi ser verkligheten och blir bara trött på ditt försvarande av groteska föräldrar...
Citera
2014-05-03, 09:41
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Detta hade du tydligen missat i artikel du själv länka till; "Mitt i sorgen finns också ilskan. Mot de som gjort sig skyldiga till mordet på hans dotter och mot de svenska myndigheterna som inte har agerat tidigare"

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18817760.ab

Läser du allt?

Jag missade den delen eftersom jag enbart letade upp artikeln till dig där pappan själv berättar om Skype samtalet & dödsbudet, Nu har jag läst & mitt intryck är fortfarande att han lägger den mesta skulden på Sverige & myndigheterna det e nämligen där han tror att lovorna finns att hämta, Inte av deras bankrutta släkting som mördat deras dotter
Citera
2014-05-03, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Varför skall man hålla inne sanningen om hur de tänkte utnyttja sin 8 årige tös som ankarbarn? De skulle tagit hand om tösen och inte skickat runt den lilla tösen själv för att försöka skaffa familjen livstids försörjning, en sån djävla familj...Att de sen bor i gaza kan väl inte vi hjälpa... Eller

Läser du vad jag skriver? Jag har inte sagt att de inte utnyttjat dottern. Det jag säger är att jag inte skulle döma den för det eftersom de gjort det för att skapa sig och deras barn en bättre framtid. Att de skickat iväg barnet med morbror inte en vilt främmande man. Vem fan hade inte gjort det om man levt där. Du kanske ska uppdatera dig om hur folk har det i Gaza.
Citera
2014-05-03, 09:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bringeroflight
Släktingen blir stämd av staten och jag tycker det är fullt rimligt att rikta skadeståndskrav mot samhället om fallt föregåtts av sådan bristande myndighetsutövning som verkar vara fallet här.
Inte en chans att jag med mina skattepengar vill erbjuda hans familj livslång försörjning med ett saftig skadestånd, är de så idiotiska att de skickar runt en 8 åring skall de fan ha straff och inte ersättning. För de bryr sig inte ett smack om ungen när hon levde...
Citera
2014-05-03, 09:45
Medlem
Jag har inte läst alla inlägg, men någon undrade om de ansvariga myndigheterna[/i]
hade anmälts, dvs socialtjänsten och polisen.

Många funderingar blir det när fruktansvärda saker sker, som i detta fall, ett barn som är 8 år
misshandlas till döds
i Sverige 2014.
Har vi inte kommit längre här i landet?
Min uppfattning är att vi lever i en gammal föreställning om att detta fruktansvärda möjligtvis kunde
hända i vårt "säkra trygga land" för kanske 100 år sedan?
Men det stämmer ju inte och det är kanske dags att vakna upp?

Någon är ansvarig för detta och har jag förstått saken rätt så är både kvinnan och mannen
kända hos myndigheterna för bl a misshandel. Och om man då såg att flickan kom och var
blåslagen, man fann henne i lägenheten med de mindre barnen nedbajsade och blöjor
utspridda på golvet=misär, mannen kommer hem när polisen och socialen är där och han
visar ett tydligt ursinne mot den 8-åriga flickan för att hon inte skött sina arbetsuppgifter...

Då är min nästa fundering - vad måste hända innan ngn säger STOPP det räcker nu.
Jag gissar att socialen gick och väntade på att den lilla flickan själv skulle göra en anmälan.
Och det vet dom flesta som har erfarenhet av barn, att barn är otroligt lojala, även mot sina
förövare.
Jag är ursinnig.
Citera
2014-05-03, 09:48
Medlem
Kaffenarkomanens avatar
Citat:
Jag missade den delen eftersom jag enbart letade upp artikeln till dig där pappan själv berättar om Skype samtalet & dödsbudet, Nu har jag läst & mitt intryck är fortfarande att han lägger den mesta skulden på Sverige & myndigheterna det e nämligen där han tror att lovorna finns att hämta, Inte av deras bankrutta släkting som mördat deras dotter
Han vet förmodligen inte mycket mer än vad vår finaste tidning aftonbladet har berättat och vinklat för att sedan ställa frågor om det till honom för att sedan vinkla lite till innan artikeln släpps.

Du ska nog ta det som skrivs med en nypa salt.
Citera
2014-05-03, 09:49
Medlem
Drapåtrissors avatar
Tycker att det är stötande att pappan efter ett så pass tragiskt besked som sin första reaktion tänker på att stämma staten. Är pengar så viktigt att det blir den första åtgärd som han får upp under en förmodad sorgeprocess? Dessutom är det väl kommunen som isf ska stämmas.
Citera
2014-05-03, 09:49
Bannlyst
Citat:
Läser du vad jag skriver? Jag har inte sagt att de inte utnyttjat dottern. Det jag säger är att jag inte skulle döma den för det eftersom de gjort det för att skapa sig och deras barn en bättre framtid. Att de skickat iväg barnet med morbror inte en vilt främmande man. Vem fan hade inte gjort det om man levt där. Du kanske ska uppdatera dig om hur folk har det i Gaza.
Varför det, uppdatera dig istället om folket i Indien Pakistan Afghanistan Laos Kambodja och resten av de fattiga i sydamerika... Mexico mm... Är de tillåtna att sända sina fattiga hit för att bättre liv? Hur skall Sverige kunna ekonomiska försörja hela världens fattiga eller är det bara gaza som skall hjälpas enl dig?
Att skicka iväg en unge med en farbror gör ju att det inte alls är ett ensamkommande barn och då är de kriminella som försöker snylta pengar från oss skattebetalare... Eller är det okey för att de just är från gaza?
Stolle, sluta trolla nu.
Citera
2014-05-03, 09:51
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:

Nästan så att man önskar dig samma öde för dina nära.

Nu skulle inte jag skicka min unge till andra sidan jorden utan att jag stod bredvid & skyddade h*n, Det är väl skillnaden mellan mig & Hamas supportrarna som skickade hit henne!
Citera
2014-05-03, 09:52
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Jävligt lätt att vara efterklok och skylla på myndigheterna. Undrar vad som skulle hända om socialen och polisen med kraft klev in i varenda fall där man kan misstänka att ett barn i en invandrarfamilj for illa? REVA-drevet skulle uppfattas som en medial aftonbris i jämförelse.

Och fanstyget till pappa som antingen skickar sin dotter runt halva jordklotet till människor han inte känner eller skickar sin dotter runt halva jordklotet till människor som han känner och således vet är våldsverkare och sedan ha mage att gnöla om skadestånd två dagar efter att hon, som en direkt konsekvens av hans eget handlande dör... Fy fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in