2014-05-03, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purpleSoul
Vilka uppgifter? Kan ni länka? För jag kan bara se ett videoklipp och lite få profilbilder. Skulle vara intressant att se detsamma som ni sett!

Du flyttar fokus och angreppspunkt vartefter du blir besegrad.. tröttsamt och blottar ditt nederlag.

Vad gäller se det samma som oss så får du väl göra som oss, läs hela tråden istället för att sitta och önska ett scenario i fallet som uppenbart inte är fakta. Det är 95 sidor and counting, jag tänker inte leta igenom dessa åt dig, det får du göra själv.

Lite mera filosofiskt: För att se det samma som vi har sett - öppna ögonen och ta in fakta vad som händer i Sverige i dag!!
Citera
2014-05-03, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChewBacca2014
Hur tror ni att det går på häktningsförhandlingen i morgon? Kommer båda häktas eller släpper dom kvinnan. Förövrigt har jag inte läst nånstans vem som larmade polisen till lägenheten 30/4 nån som vet?

Jag drömmer om att huvuden ska rulla på soc, Men det är väl bara en dröm. Social sek är bortplockad iallafall för tillfället men hur är det med polisen som skickade PM till soc är denna person också avstängd tillsvidare eller är personen "fri" att göra om samma misstag idag eller i morgon?

1 anmälan kan glida mellan stolarna det e inget unikt i detta landet men att ingen reagerade polis, soc på valborg när den 3? anmälan kom in till polisen om missförhållanden är ju inget annat än rent vidrigt & ansvariga myndighetsutövare skulle inte platsa att jobba på en planskola för fan!

Jag tror att båda få sitta kvar och att de skyller på varandra.
På nyheterna sa polisens pressansvarig bara "Att ett larm kom in till SOS" inte vem som gjorde det.

Soc kommer säkert komma undan som de alltid gör med " Vi har inte brustit rutiner,det är beklagligt att detta skett"
Citera
2014-05-03, 09:25
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mildster
I Expressen uttrycker den biologiska pappan att han ska stämma svenska staten men han nämner inget om att en släkting troligen mördat hans barn. Märkligt tycker jag.

Ja precis inte en rad i nån tidning om att pappan skulle anklaga mördarna utan detta är helt å hållet Sveriges fel, Vilket jag kan hålla med om Soc, Polisen, Skolan har ett ansvar. Föräldrarna har ett ansvar men det största ligger på packet som dödade henne. Men nån kanske kan skicka domen från när Englas mamma stämde staten & va det kostade henne så kanske han kommer på bättre tankar än att försöka att få staten att erkänna att dom gjort fel, Det händer inte i en "demokrati" som Sverige
Citera
2014-05-03, 09:26
Medlem
Citat:
Här har du http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18817760.ab

Hojta till när du e färdig så kommer jag & torkar dig också, Ok lilla vän
Tack men jag har läst AB! Jag syftar mer på ditt påstående om att de hämtat info från hans profil lilla gubben
Citera
2014-05-03, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StandMyGround
Du flyttar fokus och angreppspunkt vartefter du blir besegrad.. tröttsamt och blottar ditt nederlag.

Vad gäller se det samma som oss så får du väl göra som oss, läs hela tråden istället för att sitta och önska ett scenario i fallet som uppenbart inte är fakta. Det är 95 sidor and counting, jag tänker inte leta igenom dessa åt dig, det får du göra själv.

Lite mera filosofiskt: För att se det samma som vi har sett - öppna ögonen och ta in fakta vad som händer i Sverige i dag!!
Haha jag har läst vartenda inlägg men tack för tipset. Lägg ner din härskarteknik den biter nämligen inte på mig. Är det jobbigt att bli ifrågasatt eller vad är det frågan om?
Citera
2014-05-03, 09:29
Bannlyst
Citat:
Vem är du att säga att jag inte tillför något? Förmodligen mer än vad du gjort under hela ditt liv. Dina påstående baserar du på din fördomsfulla människosyn. Jag har inte sagt att de inte använde henne som "ankarbarn" det jag säger är att man ska vara jävligt försiktig med att döma familjen med tanke på vart dem bor och som det ser ut nu i deras icke humana livssituation i Gaza.
Varför skall man hålla inne sanningen om hur de tänkte utnyttja sin 8 årige tös som ankarbarn? De skulle tagit hand om tösen och inte skickat runt den lilla tösen själv för att försöka skaffa familjen livstids försörjning, en sån djävla familj...Att de sen bor i gaza kan väl inte vi hjälpa... Eller
Citera
2014-05-03, 09:30
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Tack men jag har läst AB! Jag syftar mer på ditt påstående om att de hämtat info från hans profil lilla gubben

Som jag skrev så har dom antingen hämtat uppgifter från hans FB eller så har han själv sagt till AB & som du ser i artikeln så kommer uppgifterna från honom om Skype samtalet & påståendet att nån i tråden gett han dödsbudet via FB!
Citera
2014-05-03, 09:30
Medlem
Janemans avatar
Citat:
Hur tror ni att det går på häktningsförhandlingen i morgon? Kommer båda häktas eller släpper dom kvinnan. Förövrigt har jag inte läst nånstans vem som larmade polisen till lägenheten 30/4 nån som vet?

Jag drömmer om att huvuden ska rulla på soc, Men det är väl bara en dröm. Social sek är bortplockad iallafall för tillfället men hur är det med polisen som skickade PM till soc är denna person också avstängd tillsvidare eller är personen "fri" att göra om samma misstag idag eller i morgon?

1 anmälan kan glida mellan stolarna det e inget unikt i detta landet men att ingen reagerade polis, soc på valborg när den 3? anmälan kom in till polisen om missförhållanden är ju inget annat än rent vidrigt & ansvariga myndighetsutövare skulle inte platsa att jobba på en plantskola för fan!

Förhandlingarna är bokade i Krtistianstad. Tingsrätten där är jourdomstol denna helg.

http://www.aklagare.se/Media/Nyheter/Lagesrapport-misstankt-mord-i-Karlskrona/
Citera
2014-05-03, 09:32
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janeman
Förhandlingarna är bokade i Krtistianstad. Tingsrätten där är jourdomstol denna helg.

http://www.aklagare.se/Media/Nyheter/Lagesrapport-misstankt-mord-i-Karlskrona/

Får man va med på dom? Eller är det bara "press" som har tillträde
Citera
2014-05-03, 09:32
Medlem
Citat:
Ja precis inte en rad i nån tidning om att pappan skulle anklaga mördarna utan detta är helt å hållet Sveriges fel, Vilket jag kan hålla med om Soc, Polisen, Skolan har ett ansvar. Föräldrarna har ett ansvar men det största ligger på packet som dödade henne. Men nån kanske kan skicka domen från när Englas mamma stämde staten & va det kostade henne så kanske han kommer på bättre tankar än att försöka att få staten att erkänna att dom gjort fel, Det händer inte i en "demokrati" som Sverige

Detta hade du tydligen missat i artikel du själv länka till; "Mitt i sorgen finns också ilskan. Mot de som gjort sig skyldiga till mordet på hans dotter och mot de svenska myndigheterna som inte har agerat tidigare"

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18817760.ab

Läser du allt?
Citera
2014-05-03, 09:35
Medlem
nu har föräldrarna och en syster tagit bort mgm som vän på fb.
Citera
2014-05-03, 09:36
Medlem
bringeroflights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mildster
I Expressen uttrycker den biologiska pappan att han ska stämma svenska staten men han nämner inget om att en släkting troligen mördat hans barn. Märkligt tycker jag.
Släktingen blir stämd av staten och jag tycker det är fullt rimligt att rikta skadeståndskrav mot samhället om fallt föregåtts av sådan bristande myndighetsutövning som verkar vara fallet här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in