Citat:
Ursprungligen postat av
purpleSoul
Läser du vad jag skriver? Jag har inte sagt att de inte utnyttjat dottern. Det jag säger är att jag inte skulle döma den för det eftersom de gjort det för att skapa sig och deras barn en bättre framtid. Att de skickat iväg barnet med morbror inte en vilt främmande man. Vem fan hade inte gjort det om man levt där. Du kanske ska uppdatera dig om hur folk har det i Gaza.
Konstigt... en släkting till min man flyttade för ett par år sedan ned till Gaza med sin man och sina barn och trivs, lever och mår bra där och skulle aldrig vilja flytta tillbaka till Sverige säger hon. När hon var i Sverige på besök valde hon att åka tillbaka i tid för att föda sitt barn där då sjukvården är mycket bättre där upplever hon. Och nej, hon är inte en kuvad hjärntvättad kvinna utan en högutbildad kvinna som träffade en "Svenskfostrad" man med rötter därifrån.
Men det är tydligen så vidrigt där att man riskerar sin dotters liv genom att skicka henne därifrån. Inte HELA familjen dock, SÅÅ vidrigt är det tydligen inte där utan bara så där lagom vidrigt så det räcker med att skicka dottern.
DU kanske ska uppdatera dig om hur det är i Gaza. Eller börja med att uppdatera dig med hur det är i Sverige och fungerar med invandringspolitiken som får människor över hela världen att agera som att de kan vinna högsta vinsten på lotto bara de gör en liten insats, som sitt barn exempelvis..