2014-05-03, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bempa75
Skola och barnomsorg, är skyldiga att anmäla vid misstanke. Tyvärr vet jag alltför väl att det är ett stort steg att ta som personal. Särskilt på mindre orter...

Rätta mig om jag har fel. Gick inte en förälder från klassen där BO gick, ut och skrev att flickan ofta var frånvarande från skolan? Må hända att vid dessa tillfällen har blåmärken etcetera uppstått och därmed har skolan inte fått kännedom. Håller dock med dig att hela situationen verkar skum.
Citera
2014-05-03, 09:56
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purpleSoul
Vem är du att säga att jag inte tillför något? Förmodligen mer än vad du gjort under hela ditt liv. Dina påstående baserar du på din fördomsfulla människosyn. Jag har inte sagt att de inte använde henne som "ankarbarn" det jag säger är att man ska vara jävligt försiktig med att döma familjen med tanke på vart dem bor och som det ser ut nu i deras icke humana livssituation i Gaza.
I en kort paragraf lyckas du spegla din egen mentalitet; med hotfulla icke-svar, en grandios självbild och en känslomässigt spelad offerroll är du perfekt.
Citera
2014-05-03, 09:58
Medlem
Citat:
Läser du vad jag skriver? Jag har inte sagt att de inte utnyttjat dottern. Det jag säger är att jag inte skulle döma den för det eftersom de gjort det för att skapa sig och deras barn en bättre framtid. Att de skickat iväg barnet med morbror inte en vilt främmande man. Vem fan hade inte gjort det om man levt där. Du kanske ska uppdatera dig om hur folk har det i Gaza.

Konstigt... en släkting till min man flyttade för ett par år sedan ned till Gaza med sin man och sina barn och trivs, lever och mår bra där och skulle aldrig vilja flytta tillbaka till Sverige säger hon. När hon var i Sverige på besök valde hon att åka tillbaka i tid för att föda sitt barn där då sjukvården är mycket bättre där upplever hon. Och nej, hon är inte en kuvad hjärntvättad kvinna utan en högutbildad kvinna som träffade en "Svenskfostrad" man med rötter därifrån.

Men det är tydligen så vidrigt där att man riskerar sin dotters liv genom att skicka henne därifrån. Inte HELA familjen dock, SÅÅ vidrigt är det tydligen inte där utan bara så där lagom vidrigt så det räcker med att skicka dottern.

DU kanske ska uppdatera dig om hur det är i Gaza. Eller börja med att uppdatera dig med hur det är i Sverige och fungerar med invandringspolitiken som får människor över hela världen att agera som att de kan vinna högsta vinsten på lotto bara de gör en liten insats, som sitt barn exempelvis..
Citera
2014-05-03, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChewBacca2014
Nu skulle inte jag skicka min unge till andra sidan jorden utan att jag stod bredvid & skyddade h*n, Det är väl skillnaden mellan mig & Hamas supportrarna som skickade hit henne!
Mycket annat kan hända i livet. Anders Eklund kanske kommer förbi. Han lär ju inte sitta förevigt. Eller kanske förskolefröken vill "ridaranka" med ditt barn i knät. Då får vi se om du inte hade velat stämma staten för det lille vän.

Nog snackat om det men fundera på det du.
Citera
2014-05-03, 09:59
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gummibear
Rätta mig om jag har fel. Gick inte en förälder från klassen där BO gick, ut och skrev att flickan ofta var frånvarande från skolan? Må hända att vid dessa tillfällen har blåmärken etcetera uppstått och därmed har skolan inte fått kännedom. Håller dock med dig att hela situationen verkar skum.

Eftersom att vi har skolplikt i Sverige så borde skolan reagerat på att barnet är borta mycket från skolan & borde då anmält detta, När jag va liten & gick i skolan så kom polisen å hämtade en om man skolkade eller va borta utan anledning mycket, Med den massinvandring vi har idag förstår jag att polisen har annat att göra
Citera
2014-05-03, 10:03
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Mycket annat kan hända i livet. Anders Eklund kanske kommer förbi. Han lär ju inte sitta förevigt. Eller kanske förskolefröken vill "ridaranka" med ditt barn i knät. Då får vi se om du inte hade velat stämma staten för det lille vän.

Varför är den första impulsen att stämma staten så fort något förskräckligt händer?

Om man utsätter sitt barn för en stor risk genom att, exempelvis skicka iväg henne till ett främmande land där hon ska bo med psykopatsläktningar så kanske, bara kanske att man ska ägna sig åt lite självransakan innan man börjar skylla på svenska myndigheter
Citera
2014-05-03, 10:05
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:

Jo har förstått att du verkar tända på att barn skadas du har skrivit det ett antal ggr i tråden, Eftersom jag själv vuxit upp i fosterhem barnhem i detta myndighets Sverige så är jag väl införstådd med att ett skadestånd från staten aldrig kommer inträffa, Utan det finns bara 1 sak man kan göra som får andra att vakna till å sköta sina jobb bättre, Vad det är kanske du kan gissa dig till

Så nu kan vi sluta gå OT, Men folk som trollar kan tydligen inget annat!
Senast redigerad av ChewBacca2014 2014-05-03 kl. 10:07.
Citera
2014-05-03, 10:07
Medlem
flipflaps avatar
"Många funderingar blir det när fruktansvärda saker sker, som i detta fall, ett barn som är 8 år
misshandlas till döds
i Sverige 2014.

Har vi inte kommit längre här i landet?
Min uppfattning är att vi lever i en gammal föreställning om att detta fruktansvärda möjligtvis kunde
hända i vårt "säkra trygga land" för kanske 100 år sedan?
Men det stämmer ju inte och det är kanske dags att vakna upp?"

det här är "det nya Sverige"

vi har tagit hit inte bara konflikterna från mellanöstern/nordafrika utan också traditioner och "spännande" kulturella inslag (för att citera mona sahlin).

Vi har nu vridit klockan tillbaks 200 år, analfabeter och barn/hustrumisshandlare väller in.

Hedersmorden har media slutat skriva om, men fortfarande regnar unga flickor ner från Malmös balkonger i alltför hög grad.

målet är att "ta hem industrijobben", vilket endast kan ske genom kraftig lönedumpning.
priset är en flod av litet "enklare" människor som fortsätter att leva så som dom alltid gjort. .. slår sina döttrar och hustrur. .. Några dör, och ansvar vilar tungt på de svenska myndigheterna.

Ta inte hit någon som inte kan språket eller vill anpassa sig till vårt sätt att leva.
Låt oss hjälpa folk på plats. lär dem hjälpa sig själva, bygga sitt land. Inte lämna det vind för våg. ... Vem ska bygga upp deras land om inte de själva?

Vi behöver inte fler av dessa barn misshandlare.
Citera
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChewBacca2014
Eftersom att vi har skolplikt i Sverige så borde skolan reagerat på att barnet är borta mycket från skolan & borde då anmält detta, När jag va liten & gick i skolan så kom polisen å hämtade en om man skolkade eller va borta utan anledning mycket, Med den massinvandring vi har idag förstår jag att polisen har annat att göra
Sedan får man inte glömma rädslan över att bli stämplad som rasist. Det räcker ju med att tvinga en invandrargosse att ta av sig kepsen i klassrummet för att DO ska få in en anmälan så bussa socialen på klassens nya invandrarflicka.... Inte så lätt tror jag
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
PK-iterna mördade flickan m.a.o.

Citat:
Ursprungligen postat av helenaell
Flickan måste ha inbringat släktingarna hon bodde hos en rejäl summa pengar varje månad. Undrar hur mycket i bidrag som har gällt...?

SKL (Statens kommuner och landsting) har riktlinjer för detta som många kommuner följer, i runda slängar 9000/barn och månad, alltså för omkostnader och ett arvode. Dessa inkomster är inte pensionsgrundande så det måste de som inte har andra arbeten spara till.

Om det har varit en så kallad privatplacering får familjen inget alls av socialtjänsten för placeringen. Har de haft försörjningsstöd kan hon ha "ingått i utgifterna" familjen fått bistånd för, men troligen inte.
Citera
2014-05-03, 10:09
Medlem
Copterss avatar
Expressen går över gränsen när man publicerar två bilder på flickan.
http://www.expressen.se/kvallsposten/par-begars-haktat-for-mordet-pa-8-ariga-yara/
Citera
2014-05-03, 10:09
Medlem
tigerwolfs avatar
In my ASS att en 7-8 åring vill vara utan sina föräldrar i ett annat land! Skiter fullständigt i pappans uttalande att flickan skulle sagt att hon trivdes så bra osv, en normal förälder hade insett att ungen inte våga säga som det var, för vilket barn som helst som inte är ordentligt misshandlad av sina egna föräldrar vill vara med dom oavsett var de bor! Det är en stark varningssignal om barnet inte gråter varje ggn hon fått kontakt med sina egna !!! Jävla as använda sitt barn till en biljett hit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in