2014-05-02, 11:44
Medlem
Det stora problemet med åldersförändringen är att Stark-barnen beter sig korkat, omoget och löjligt hela tiden. I TV-serien blir det obegripligt hur de kan bete sig så i en så, men i boken framstår det väl som lite mer naturligt med tanke på deras ålder. Jag tycker dock ändå att det var en bra förändring.
Citera
2014-05-02, 11:45
Medlem
Jessica Jensen? När får man se henne. Citat från got wiki

Jessica Jensen is a 22 year old award winning British adult actress who has featured in over 30 hardcore moves since she first entered the adult industry in late 2011. In 2012 she was crowned "Best Newcomer" at the UKAP awards ceremony.

She recently was involved in the production of Game of Thrones series three, working as an extra, and also briefly appears in the 2013 cinematic movie FILTH. She will also be starring in a Channel 4 documentary likely to be screened early 2014.
Citera
2014-05-02, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raumschiff
Vilket är viktigast, att göra allt exakt så som det gick till i böckerna, eller inse att tv är ett helt annat medium och ändra på storyn så att den passar för en tv-serie? Det hade blivit totalfail om massa småknattar sprungit runt och skulle försöka bära en sådan mörk och hemsk och episk story på sina axlar, hade blivit mer Narnia än Asoiaf. Man mognade och växte upp tidigare på "den tiden" (= någon slags medeltidsliknande tidsålder), men eftersom vi i vår nutida, verkliga värld blir vuxna långt senare så krävs det att man anpassar åldrarna efter våra egna normer när vi ska se det på tv för att vi ska kunna köpa det som realistiskt.

Det jag säger är att det hade blivit mer trovärdigt och bättre, om karaktärerna hade varit i rätt ålder.

Du säger det som att det vore en självklarhet att det hade blivit sämre. Jag hävdar det motsatta.
Citera
2014-05-02, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Jag börjar nu på allvar undra om Cersei är efterbliven. Hon vet att Joffrey var inavlad. Hon vet att Joffrey var psykopat. Hon vet att Joffrey var en dålig kung. Hon vet att Joffrey behandlade folk oproportionerligt illa. Hon vet att alla hatar Joffrey.

Kan hon verkligen inte komma på någon annan än Tyrion som potentiell mördare?

Cersei är en paranoid och maktgalen donna, som känner sig förfördelad p.g.a. sitt kön och som ovillkorligt älskar sina barn. Tyrion är hennes hackkyckling eftersom hon känner att hon inte ordentligt kan hacka på någon som inte är vanskapt. Ungefär.
Citera
2014-05-02, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZSMJ
Det stora problemet med åldersförändringen är att Stark-barnen beter sig korkat, omoget och löjligt hela tiden. I TV-serien blir det obegripligt hur de kan bete sig så i en så, men i boken framstår det väl som lite mer naturligt med tanke på deras ålder. Jag tycker dock ändå att det var en bra förändring.
Generellt sätt så uppträder familjen Stark rätt dumt. De sätter hedern främst och saknar nödvändig pragmatism. Och så ibland uppträder de ibland rent ut sagt dumt.
Misstag hittills av Starks:
Citera
2014-05-02, 16:20
Medlem
HyperAnonym665s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Jag börjar nu på allvar undra om Cersei är efterbliven. Hon vet att Joffrey var inavlad. Hon vet att Joffrey var psykopat. Hon vet att Joffrey var en dålig kung. Hon vet att Joffrey behandlade folk oproportionerligt illa. Hon vet att alla hatar Joffrey.

Kan hon verkligen inte komma på någon annan än Tyrion som potentiell mördare?

Jag skulle inte kalla Joffrey för psykopat, snarare sadist med empatistörning.
Citera
2014-05-02, 16:50
Medlem
Diarregodiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ickerokare
Cersei är en paranoid och maktgalen donna, som känner sig förfördelad p.g.a. sitt kön och som ovillkorligt älskar sina barn. Tyrion är hennes hackkyckling eftersom hon känner att hon inte ordentligt kan hacka på någon som inte är vanskapt. Ungefär.
Nej. Om jag förstått det rätt.

Citera
2014-05-02, 16:54
Medlem
mazdaqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HyperAnonym665

Jag tycker "pyskopat" beskriver hans personlighet rätt bra.
Citera
2014-05-02, 17:04
Medlem
HyperAnonym665s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazdaq
Jag tycker "pyskopat" beskriver hans personlighet rätt bra.

Nu har jag inte läst böckerna, men antar att det är för lite att gå på. Vad som däremot är klart är att han har ett sadistiskt beteende.
Citera
2014-05-02, 18:02
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solvargen
Generellt sätt så uppträder familjen Stark rätt dumt. De sätter hedern främst och saknar nödvändig pragmatism. Och så ibland uppträder de ibland rent ut sagt dumt.
Misstag hittills av Starks:

1. Rätt idiotiskt, indeed. Vem fan skulle använda sin egen dolk isåfall?
2. Det överlägset största misstaget på listan. Ned var verkligen en man med heder men hur fan kunde han tro att det inte skulle bli konsekvenser.. Ett annat misstag han gjorde var att inte tala om för Robert på dödsbädden att hans barn var Jaimes basterds, återigen hedern.
3. Synd att det inte togs med i serien.
4. Hade förmodligen inte behövts om han bara inte gjort punkt 2.
5. Catelyn varnade honom men idioten tänkte med dicken.
6. Oavsett vad han hade gjort så hade han nog tappat män, hade han inte avrättat Karstark hade säkert Bolton o co tyckt att han var vek.
7. Att dessutom förolämpa Frey mitt under bröllopsfesten och kyssa henne mitt framför ögonen på dom..

Även Bran var en idiot som stod i fönstret o glodde 10 sek när dom gökade. Väntade han på att bli inbjuden på threesome eller.
Citera
2014-05-02, 19:50
Medlem
Nästa avsnitt är det sista jag ser innan jag åker till Turkiet. Känns rätt najs att när man kommer hem på lördag den 24 och väntar till måndag så kan man se 3 avsnitt i sträck
Man kanske borde vänta på att de resterande 2 efter det kommer ut och sen kolla alla 5?
Citera
2014-05-02, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HyperAnonym665

Ja, för psykopater drar sig ju för att skada människor för nöjes skull...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in