Citat:
Ursprungligen postat av
beaver_se
Men att lämna iväg sin dotter i flera år om man nu saknar henne så mycket? Sen har det nämts i tråden att inte mammans ens hade dottern som vän på facebook, inte heller har mamman gjort tummen upp på bilder av tösen som lagts upp.
Himla konstigt, men skall bli intressant om de vill komma och bosätta sig i Sverige...
Men som sagt så himla tragiskt liv de gett sin dotter, fan barn skall man vara rädd om. Speciellt sina egna.
Jag tror att det i sköna Sverige är ganska lätt att inte riktigt förstå hur det kan vara i ett krigsland, ett land av svält osv.. De har kanske inte alls VELAT lämna bort sitt barn, men för HENNES skull så gjorde de det. De kanske har tio barn till att ge mat osv. Vi vet ju faktiskt inte varför de tagit beslutet.
Sen är väl FB egentligen ganska ovidkommande, de hade kanske kontakt på annat vis? Vi vet inte det heller. Jag har vänner och som jag inte har på FB, vi hörs så mycket ändå liksom.
Sen ville de nog ge henne ett
bättre liv, de hade garanterat inte en aning om vad som skulle komma av det här. Svenska familjer har låtit deras tonårsbarn åka och studera utomlands, eller jobba, och där händer det saker med man aldrig kunde ha tänkt sig. Så är det tyvärr.. Antagligen har lilltjejens "sverige-familj" inte visat sprickorna utåt, rätt vanligt.
Så tänker jag tills jag vet annat. Men det är jag det.