2014-05-02, 18:44
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FramAxel
Inte ditt agerande jag reagerar på. Kan bara inte fatta att föräldrar som får höra fruktansvärda nyheter om sin dotter i ett land långt borta sitter och VÄNTAR på att polisen ska ringa, istället för att göra allt som står i deras makt att komma i kontakt med dem själv?
Hur vet du att dom inte gjort det?
Om de försöker ringa och fråga så kommer polisen inte vilja svara på tel. Sluta tro att du vet allt som händer.
Citera
2014-05-02, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LorenaSanchez
Jag har ingen anledning att ljuga, jag fick första meddelandet av mamman kl 08.36 och sista från pappan var kl 11.37 då han skrev att allt han kunde tänka på var deras dotter.
Enligt vad jag ser är hans senaste aktivitet på hans wall 13 timmar bakåt i tiden.?
Men att lämna iväg sin dotter i flera år om man nu saknar henne så mycket? Sen har det nämts i tråden att inte mammans ens hade dottern som vän på facebook, inte heller har mamman gjort tummen upp på bilder av tösen som lagts upp.
Himla konstigt, men skall bli intressant om de vill komma och bosätta sig i Sverige...

Men som sagt så himla tragiskt liv de gett sin dotter, fan barn skall man vara rädd om. Speciellt sina egna.
Citera
2014-05-02, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Varför vill du att jag ska läsa om israeliska restauranger och hotell? Jag är inte intresserad.
Så Ramallah och Gaza ligger i Israel, menar du?
Citera
2014-05-02, 18:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FramAxel
Inte ditt agerande jag reagerar på. Kan bara inte fatta att föräldrar som får höra fruktansvärda nyheter om sin dotter i ett land långt borta sitter och VÄNTAR på att polisen ska ringa, istället för att göra allt som står i deras makt att komma i kontakt med dem själv?
De har väl inte kommit över bedrövelsen, att ankaret är borta.
Citera
2014-05-02, 18:47
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Men vad har länken för relevans för detta mord?
Citera
2014-05-02, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Jag har också några erfarenheter av detta och tillåter mig att spekulera (jag vet, jag vet ... vi får väl veta mer så småningom)
Familjen kan ha varit här som asylsökande men fått avslag och återvänt. Den äldsta flickan har kanske hunnit komma till rätta och mha god man och andra släktingar lyckats stanna här, vilket föräldrarna tacksamt tagit emot. Här är trots allt hennes chanser att få en ordnad skolgång och en hyfsad framtid lite större än där. Antagligen var hon ganska bright och nu i, som man trodde, goda händer. Plus att hon fick en ankarroll, vilket också säkert har betytt något. De erfarenheter jag har av palestinier är att de sätter utbildning, hyfs och stil högt - mycket högre än många av hetsarna här vill tro (precis som kurder från vissa delar av Kurdistan, och iranier i allmänhet) Och barnen hålls precis så högt som du nämnt tidigare (jag tror att det var du).
Den här gräsligheten känns som en verklig anomali!

Frågan är om misstänkte GM är "advocat" som studerat juridik och mänskliga rättigheter och tjofräs eller om det är en fasad? Apropå status kontra utbildning menar jag....kanske han ljugit för hela släkten, vem vet....
Citera
2014-05-02, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Jag har också några erfarenheter av detta och tillåter mig att spekulera (jag vet, jag vet ... vi får väl veta mer så småningom)
Familjen kan ha varit här som asylsökande men fått avslag och återvänt. Den äldsta flickan har kanske hunnit komma till rätta och mha god man och andra släktingar lyckats stanna här, vilket föräldrarna tacksamt tagit emot. Här är trots allt hennes chanser att få en ordnad skolgång och en hyfsad framtid lite större än där. Antagligen var hon ganska bright och nu i, som man trodde, goda händer. Plus att hon fick en ankarroll, vilket också säkert har betytt något. De erfarenheter jag har av palestinier är att de sätter utbildning, hyfs och stil högt - mycket högre än många av hetsarna här vill tro (precis som kurder från vissa delar av Kurdistan, och iranier i allmänhet) Och barnen hålls precis så högt som du nämnt tidigare (jag tror att det var du).
Den här gräsligheten känns som en verklig anomali!

Håller helt med där. Palestinier som gör illa ungar! Nix no way fullständig anomali....ungarna är allt i Palestina! Däremot är väl ankarrollen trolig i någon form. Med allt vad det innebär.
Citera
2014-05-02, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Håller helt med där. Palestinier som gör illa ungar! Nix no way fullständig anomali....ungarna är allt i Palestina! Däremot är väl ankarrollen trolig i någon form. Med allt vad det innebär.

Fast GM är väl oxå palestinier...angående att palestinier aldrig gör illa ungar....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Men att lämna iväg sin dotter i flera år om man nu saknar henne så mycket? Sen har det nämts i tråden att inte mammans ens hade dottern som vän på facebook, inte heller har mamman gjort tummen upp på bilder av tösen som lagts upp.
Himla konstigt, men skall bli intressant om de vill komma och bosätta sig i Sverige...

Men som sagt så himla tragiskt liv de gett sin dotter, fan barn skall man vara rädd om. Speciellt sina egna.

Men för fan, åk ner till Gaza och bo där ett tag så kanske du fattar varför de skickar iväg sina barn om de får möjlighet! Sen ska du inte sitta här i Sverige och tro att allt fungerar likadant där nere. De kanske inte är lika bevandrade i internet och i Facebook där nere? Kanske de bara har lite tid då och då som de ens kan gå ut på nätet? Det finns nog förklaringar till det som du finner när du åker ner till helvetet de har i Gaza. När åker du?
Citera
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella

Du kan ju inte tro att det finns charterresor till Palestina!? Israelerna ockuperar (bosätter) sig på palestiniernas mark med USAs stöd.
Citera
2014-05-02, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Frågan är om misstänkte GM är "advocat" som studerat juridik och mänskliga rättigheter och tjofräs eller om det är en fasad? Apropå status kontra utbildning menar jag....kanske han ljugit för hela släkten, vem vet....

Säkert en fasad. Han har nog sysslat med mer ljusskygg verksamhet skulle jag tro.
Citera
2014-05-02, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se

Jag tror att det i sköna Sverige är ganska lätt att inte riktigt förstå hur det kan vara i ett krigsland, ett land av svält osv.. De har kanske inte alls VELAT lämna bort sitt barn, men för HENNES skull så gjorde de det. De kanske har tio barn till att ge mat osv. Vi vet ju faktiskt inte varför de tagit beslutet.

Sen är väl FB egentligen ganska ovidkommande, de hade kanske kontakt på annat vis? Vi vet inte det heller. Jag har vänner och som jag inte har på FB, vi hörs så mycket ändå liksom.

Sen ville de nog ge henne ett bättre liv, de hade garanterat inte en aning om vad som skulle komma av det här. Svenska familjer har låtit deras tonårsbarn åka och studera utomlands, eller jobba, och där händer det saker med man aldrig kunde ha tänkt sig. Så är det tyvärr.. Antagligen har lilltjejens "sverige-familj" inte visat sprickorna utåt, rätt vanligt.

Så tänker jag tills jag vet annat. Men det är jag det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in