Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-05-02, 16:32
Medlem
Blir ju så varmt om skallen när man har keps på sig när man dansar, snyggt ibland men opraktiskt. Så fixa frillan och lämna den hemma
Citera
2014-05-02, 23:10
Medlem
TheMermaids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FashionMonster
och du är homo
keps är ett finurligt antibländplagg som från början användes för att säkerhetsställa att bäraren kunde avnjuta målningarna i konstgallerierna i bästa vigör utan störande moment.
sedan dess väldigt populärt för att jämna ut mängden ljus som träffar ögonen av sol t.ex utomhus men även gatulyktor och dylikt.

Hur ofta tittar du på konst på uteställen och hur många gatlyktor finns där du brukar gå?

Jag tror nog att du klarar att gå ut utan att ha keps eller mössa.
Citera
2014-05-03, 16:21
Medlem
FashionMonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kramerkramer
Blir ju så varmt om skallen när man har keps på sig när man dansar, snyggt ibland men opraktiskt. Så fixa frillan och lämna den hemma

Går man till ett diskotek räcker det ju att fixa frillan på lek vilket inte är mycket begärt av en.
Nästan samma genom att gå på krogen, lägg den i garderoben på vägen in eller inom annan uppsikt.
Ifall någon sitter och degar, lyssnar på musik eller pratar bekvämligheter samtidigt som denne råkar ha kepan på så kunde jag inte ha sett det som ett mindre bekymmer.

Citat:
Ursprungligen postat av TheMermaid
Hur ofta tittar du på konst på uteställen och hur många gatlyktor finns där du brukar gå?

Jag tror nog att du klarar att gå ut utan att ha keps eller mössa.

De allra flesta uteställen försöker skapa en upplevelse för besökaren och inte sällan genom visuella yttringar i interiören, framhäva valfri del av arkitekturen genom belysning vilket därmed piffar upp platsen på de mest överaskande vis.
Fast jag insisterar då det ligger i vår natur att behandla ljuset på ett sätt som är ergonomiskt för oss människor, åtminstone någon form av tanke borde föreligga designen som undviker att huvudbonad behöver användas där inne.
Av respekt till inredaren och/eller ljussättaren kan man väl ta sig en ärlig titt omkring för att skåda deras förmåga i fullt unisont läge, vill man undersöka mer individuella detaljer eller till och med anser att vissa irritationsintryck kan åtgärdas med något så enkelt som en keps så varför inte?

En synupplevelse där keps utgör en fördel samt nekar bäraren talaktiga nackdelar i sin ergonomi (strävan mot maximal komfort) tyder inte en dålig planering!

Det betyder att keps är en accepterad del av vår personliga avbländningmöjligheter, att en belysningslösning som skall vara till lags för alla, låt oss säga gällande gränsen för tillräcklig ljusstyrka, kan inte förväntas förefalla ligga på samma nivå hos olika människor genom alla åldrar.

Däremot handlar historien kring kepsens ursprung om tiden före den moderna elektriciteten, när solljus var det enda tillgängliga och vida eftertraktat i de arkitektoniska idéerna av sådana hallar.
Tvivlar på att många använde plagget keps i någon större utsträckning på dåtidens nattliga mötesplatser, man kan undra vilka attrialjer som bars istället?
Hursomhelst går det naturligtvis smidigt tillväga att hålla en konversation med värden om att optimera något som kan vara en störande faktor för dig själv och troligtvis andra.

Jag klarar av att gå utan glasögon eller hörlurar också men vissa saker gör vardagen lite bekvämare.
Citera
2014-05-07, 18:00
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kramerkramer

Äh, gör som krogfolket i Texas gör. Där har både tjejer och killar cowboyhatt på sig inomhus. Det bidrar till stämningen och signalerar också till blattarna att det är en "white people's bar".

Undvik bensinmacksmärken på kepsen, så är den också helt OK i vita krogmiljöer. En jägarkeps av hög kvalitet tycker jag inte stör inne på en bar.
Citera
2014-05-07, 19:11
Medlem
Jag tycker också att det är ett skämt att man inte ska få ha huvudboning på sig inomhus. Vad är det för förlegad attityd? Klart som fan man ska få ha det om man så önskar. Vissa lider av håravfall, andra orkar inte fixa till håret och för många hör det till stilen.
Citera
2014-05-07, 19:38
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Recoleta
Jag tycker också att det är ett skämt att man inte ska få ha huvudboning på sig inomhus. Vad är det för förlegad attityd? Klart som fan man ska få ha det om man så önskar. Vissa lider av håravfall, andra orkar inte fixa till håret och för många hör det till stilen.

Gå till en krog som inte har något problem att släppa in folk som inte orkar fixa till håret då.
Citera
2014-05-18, 23:15
Medlem
Sjukt vad många hjärntvättade människor det är i den här tråden!

Att keps är utomhusklädsel är något ni "lärt" er. Har ni aldrig någonsin stannat upp och försökt tänka själva? Och självhävdelsen i tråden är enorm. Känner ni er duktiga när ni klappar er själva på axeln? "Jag vet minsann bättre, klart man inte bär keps inomhus!"

Så jävla genomskinligt. Patetiska människor. HAR NI INGEN EGEN HJÄRNA? HAR NI NÅGONSIN STANNAT UPP OCH TÄNKT "VARFÖR?".

Jag är en snygg man. Jag är snyggare än er alla, även med keps, när ni står där utan. Hade ni velat bli nekad inträde för att ni är för fula? Ämnet handlar trots allt om ytlig diskriminering.

Vem har bestämt att keps är fult? Fyfan vilka tråkiga människor det finns
Citera
2014-05-19, 01:16
Medlem
bratemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rbz
Sjukt vad många hjärntvättade människor det är i den här tråden!

Att keps är utomhusklädsel är något ni "lärt" er. Har ni aldrig någonsin stannat upp och försökt tänka själva? Och självhävdelsen i tråden är enorm. Känner ni er duktiga när ni klappar er själva på axeln? "Jag vet minsann bättre, klart man inte bär keps inomhus!"

Så jävla genomskinligt. Patetiska människor. HAR NI INGEN EGEN HJÄRNA? HAR NI NÅGONSIN STANNAT UPP OCH TÄNKT "VARFÖR?".

Jag är en snygg man. Jag är snyggare än er alla, även med keps, när ni står där utan. Hade ni velat bli nekad inträde för att ni är för fula? Ämnet handlar trots allt om ytlig diskriminering.

Vem har bestämt att keps är fult? Fyfan vilka tråkiga människor det finns

Vem har bestämt att keps är snyggt?
Ett par hundra år av tradition (Hatt bär man utomhus).
Vem har lärt dig att använda kalsonger? Har du ingen egen hjärna? Har du någonsin stannat upp och tänkt "Varför?".

Det är bara fula människor som måste påstå att de är snygga, btw.
Citera
2014-05-19, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bratemo
Vem har bestämt att keps är snyggt?
Ett par hundra år av tradition (Hatt bär man utomhus).
Vem har lärt dig att använda kalsonger? Har du ingen egen hjärna? Har du någonsin stannat upp och tänkt "Varför?".

Det är bara fula människor som måste påstå att de är snygga, btw.

1. Hatt != Keps
2. Utveckling sker
3. Vad har kalsonger med saken att göra? Jag har testat att gå utan kalsonger, föredrar att ha på mig dom. Det är skönare.
4. Källa på ditt sista påstående? Vadå "måste" påstå det? Det var ett argument.

Hoppas du inte svarar, du klarar inte av att tänka på den här nivån. Sluta göra bort dig
Citera
2014-05-19, 10:02
Bannlyst
Klart man inte vill släppa in massa WT med mjukisbyxor, linne och keps. Det handlar om klädkoder.
Citera
2014-05-19, 11:41
Medlem
Finns inga dresscodes på krogen om du är rätt person. Ofta används förbud mot x plagg som ett enkelt sätt att neka folk som TS. Hade han haft trainers hade det varit trainers förbud på gällande krog, ledsen.

Det utstrålar pondus att kunna skita i eventuell "dresscode" och vara avslappnad i en annars uppklädd miljö. Samma sak går att vända på till diverse hipsterkrogar som Kåken osv. där det iprincip råder kostym förbud.
Citera
2014-05-19, 12:19
Medlem
Wargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Äh, gör som krogfolket i Texas gör. Där har både tjejer och killar cowboyhatt på sig inomhus. Det bidrar till stämningen och signalerar också till blattarna att det är en "white people's bar".

Undvik bensinmacksmärken på kepsen, så är den också helt OK i vita krogmiljöer. En jägarkeps av hög kvalitet tycker jag inte stör inne på en bar.
"En jägarkeps av hög kvalitet". HAHA

Kanske fungerar i Haparanda eller Kalix.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in