Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-05-19, 14:48
Medlem
bratemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rbz
1. Hatt != Keps
2. Utveckling sker
3. Vad har kalsonger med saken att göra? Jag har testat att gå utan kalsonger, föredrar att ha på mig dom. Det är skönare.
4. Källa på ditt sista påstående? Vadå "måste" påstå det? Det var ett argument.

Hoppas du inte svarar, du klarar inte av att tänka på den här nivån. Sluta göra bort dig

Sluta göra bort mig? Haha! Det är inte jag som prompt måste tjafsa om keps och att "Jag är snygg" haha

Keps ÄR fult inomhus. Speciellt den typen "Blattekeps" aka rak skärm. Fulaste som finns. Så är det bara. Gå inte på krogen i keps.
Citera
2014-05-19, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert
Klart man inte vill släppa in massa WT med mjukisbyxor, linne och keps. Det handlar om klädkoder.

Fast nu gick du väl ändå ett steg för långt? Snacket är om keps, inte om mjukisbyxor och linne.

Finns trots allt RIKTIGT schyssta kepsar som antagligen är dyrare än de flestas Dressman-skjortor på krogen... Så att det ska vara tattigt med keps känns rätt löjligt ändå. Brukade gå ut med keps förut då och då bara för att jävlas och irritera alla er som tycker sådär. Nej, jag är varken ful, lågutbildad eller speciellt fattig
Citera
2014-05-19, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bratemo
Sluta göra bort mig? Haha! Det är inte jag som prompt måste tjafsa om keps och att "Jag är snygg" haha

Keps ÄR fult inomhus. Speciellt den typen "Blattekeps" aka rak skärm. Fulaste som finns. Så är det bara. Gå inte på krogen i keps.

Du tycker att keps är fult, det är inte ett faktum, det är en högst subjektiv åsikt. Du fastnade verkligen på att jag valde mig själv som exempel... jag ska göra det lätt för dig:

Snygg kille med keps
Ful kille utan keps

Vem är snyggast?
Citera
2014-05-20, 00:11
Medlem
bratemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rbz
Du tycker att keps är fult, det är inte ett faktum, det är en högst subjektiv åsikt. Du fastnade verkligen på att jag valde mig själv som exempel... jag ska göra det lätt för dig:

Snygg kille med keps
Ful kille utan keps

Vem är snyggast?

Nu tror jag inte du är med i matchen.

Att keps, den versionen med rak skärm, typ "YOLO", är ful, det är ett faktum.

Du är nog ful både med och utan keps, men generellt tycker jag folk med keps inomhus på en nattklubb (NATT!) är fula också. Det är som att ha solglasögon inomhus också..
Citera
2014-05-20, 00:26
Medlem
att gå ut med keps gör man när man spelar golf,tennis vanligtvis används keps mot sol.
Citera
2014-05-20, 02:17
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warg
"En jägarkeps av hög kvalitet". HAHA

Kanske fungerar i Haparanda eller Kalix.

Skitsnack. Det är i södra Sverige som svenska karlar använder keps dagligen (även tjänstemän i slips som Chevy Chase) p g a stark sol och p g a att den täcker det rakade skinnhuvudet därunder. Ingen vill vara skinhead idag och män över 35 bast har ofta tunt hår.

En tunnhårig karl blir betydligt snyggare med en keps eller hatt på huvudet. Sedan har jag redan nämnt att kepsen ska vara av hög kvalitet/snygg också. Ingen jävla Statoilkeps eller OK/Q8 smäck.
Citera
2014-06-02, 00:01
Medlem
Wargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Skitsnack. Det är i södra Sverige som svenska karlar använder keps dagligen (även tjänstemän i slips som Chevy Chase) p g a stark sol och p g a att den täcker det rakade skinnhuvudet därunder. Ingen vill vara skinhead idag och män över 35 bast har ofta tunt hår.

En tunnhårig karl blir betydligt snyggare med en keps eller hatt på huvudet. Sedan har jag redan nämnt att kepsen ska vara av hög kvalitet/snygg också. Ingen jävla Statoilkeps eller OK/Q8 smäck.
Sorry, men nej. Att flintskalliga skinnhuvudsgubbar i Skåne går runt i "jägarkepsar av hög kvalitet" ( ) gör det inte till "mode". Keps kan man ha på sig inne om man är stammis på Gröne Jägaren.
Citera
2014-06-02, 20:26
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Sorry, men nej. Att flintskalliga skinnhuvudsgubbar i Skåne går runt i "jägarkepsar av hög kvalitet" ( ) gör det inte till "mode". Keps kan man ha på sig inne om man är stammis på Gröne Jägaren.

Men Tchjeena, får man väl säga då (som i Cafè Bärs). Gröne Jägaren säger du ? Hammarbys stamkrog där snusloskorna flyger genom salongen, och där grabbarna luktar armbärs ända ut till entrén. Jag gillar karlar i keps, för då slipper man se deras tunnhåriga frillor.
Citera
2015-01-21, 10:54
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuff
Andra tycker att man måste ha "stil" för att få gå på krogen. Då tycker ni alltså att alla killar ska ha kostym slips och lackskor.
Lackskor till kostym? Det lät lite konstigt. Lackskor har jag till smoking och frack.
Citera
2015-01-26, 22:44
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:

Inte ens på Gröne Jägaren har folk keps på sig.
Citera
2015-01-27, 13:26
Medlem
ollapadubaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Inte ens på Gröne Jägaren har folk keps på sig.

Haha ja då är det fan illa
Citera
2015-01-27, 18:48
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuff
I höstas fick jag inte komma in på krogen på grund av min keps... Jag tog av mig den, gick in och satte på mig den och blev sedan utskickad.
Varför detta hat mot keps? Jag mena vissa ser mycket bättre ut i keps, tillhör stilen och vissa har ett omöjligt hår man skäms över... Jag tycker det känns lite stenålder att inte få ha keps på sig när det inte ens handlar om att man sitter vid matbordet!
Kom på scenariot efter mjukisbyxförbud-tråden

Vad säger ni om det? Rätt/fel? Brukar det hända er också? Diskutera!

Keps är ett utomhusplagg som används för att skydda sig mot solen, det ska överhuvudtaget inte bäras inomhus. Det är ungefär som att sitta med jackan på sig när man går in på en restaurang och ska äta en tre rätters, det är helt enkelt totalt jävla fel.

Mjukisbyxor är mysbyxor, sådana använder man på hemmaplan när man softar i soffan, inte på krogen där man ska se proper och städad ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in