Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-04-30, 13:06
Medlem
pohjoisestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Vi pratar inte om en affär eller tågstation, vi pratar om uteställen.

Vad gör ett uteställe så speciellt att de flesta här inne blir rent av hatiska till en annan människa bara för att han har keps på ett ställe man ska träffa folk på?
Citera
2014-04-30, 14:56
Medlem
Mr.Nesss avatar
Varit på vissa ställen där man inte får ha annat än finskor.. Det jag vill ha sagt är att utestället i fråga får ställa egna krav på vilket klientel dom vill släppa in.

Lev med, ta av kepsen eller stanna hemma
Citera
2014-04-30, 17:40
Medlem
EcstasyRisings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pohjoisesta
Det var ett jävla gnäll här tycker jag, keps kan man ha på sig i alla mer eller mindre offentliga rum enligt mig.

Du räknar alltså krogar och nattklubbar som offentliga rum? Som platser där alla har rättighet att vistas?

Förstår för övrigt inte problemet. Folk som vill ha keps och mössa kan väl ha det när dom dricker stöl på lokala pizzerian tillsammans med zigenare, finska fyllekärringar och araber i mjukisbyxor. Så kan normalt och vettigt folk ha kul på sina ställen.
Citera
2014-04-30, 18:56
Medlem
pohjoisestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EcstasyRising
Du räknar alltså krogar och nattklubbar som offentliga rum? Som platser där alla har rättighet att vistas?

Förstår för övrigt inte problemet. Folk som vill ha keps och mössa kan väl ha det när dom dricker stöl på lokala pizzerian tillsammans med zigenare, finska fyllekärringar och araber i mjukisbyxor. Så kan normalt och vettigt folk ha kul på sina ställen.

Jag antar att du missade när jag skrev "mer eller mindre", ja en nattklubb får oftast alla över 18 gå in på. Har du keps på dig hemma hos en annan människa är det respektlöst, men jag ser inte hur man kan störa sig på en nattklubb.

Får jag fråga på vilket sätt en keps förstör hela din utekväll?
Citera
2014-04-30, 21:16
Medlem
EcstasyRisings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pohjoisesta
Jag antar att du missade när jag skrev "mer eller mindre", ja en nattklubb får oftast alla över 18 gå in på. Har du keps på dig hemma hos en annan människa är det respektlöst, men jag ser inte hur man kan störa sig på en nattklubb.

Får jag fråga på vilket sätt en keps förstör hela din utekväll?

Fast det stämmer inte. Det finns regler för vilka som får befinna sig på krogar och nattklubbar, dessutom sätter ägaren en egen gräns för vilken ålder han vill ha sitt klientel på. Sedan har vi sett att det är fullkomligt tillåtet att icke begära tillträde till folk p.g.a deras klädsel (till och med politiska åsikter, fick vi se senast Ekeroth slängdes ut).

Det handlar inte så mycket om att det förstör min utekväll om någon har keps. På samma sätt som det inte förstår min utekväll om du har på dig linne, broddar på skorna, magväska, foppatofflor, träskor, shorts, tubsockor till kostym eller mjukisbyxor. Det handlar om att man inte har på sig dessa saker på en nattklubb om man vill framstå som en smaklig individ.
Citera
2014-04-30, 23:28
Medlem
Zluskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Varit på vissa ställen där man inte får ha annat än finskor.. Det jag vill ha sagt är att utestället i fråga får ställa egna krav på vilket klientel dom vill släppa in.

Lev med, ta av kepsen eller stanna hemma
Varför får bara finskor vistas i lokalen? Är det för deras alkoholvanor?
Citera
2014-05-01, 01:24
Medlem
ekerilars avatar
Jag har oftast keps på mig när jag någon enstaka gång går ut på krogen, men jag lämnar den i garderoben tillsammans med övriga ytterkläder.
Det trodde jag alla gjorde.
Citera
2014-05-01, 01:51
Medlem
FashionMonsters avatar
Finns ingen direkt någon mening att ha på sig keps på en bar, eller en klubb om värden föredrar det så.
Visst "säkra frillan" men ingen kommer döma dig för att du har sån frisyr inomhus, kepsfrilla är ett ädelt bevis på att en person är medveten om funktionen av sin huvudbonad (och dess begränsningar).
Citera
2014-05-01, 03:42
Medlem
maenpaas avatar
Att inte få ha keps/hatt/mössa inomhus är så 1800tal,
för i tiden hade alla mössa utomhus, se på filmer fotografier från början av 1900 talet.
Citera
2014-05-01, 12:09
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zluske
Varför får bara finskor vistas i lokalen? Är det för deras alkoholvanor?
Tror nästan detta
Citera
2014-05-01, 12:11
Bannlyst
Keps är WT.
Citera
2014-05-01, 16:39
Medlem
FashionMonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert
Keps är WT.

och du är homo
keps är ett finurligt antibländplagg som från början användes för att säkerhetsställa att bäraren kunde avnjuta målningarna i konstgallerierna i bästa vigör utan störande moment.
sedan dess väldigt populärt för att jämna ut mängden ljus som träffar ögonen av sol t.ex utomhus men även gatulyktor och dylikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in