2014-05-02, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Vad som diskuterades med mace2442 tidigare gällde en fråga om INTERNATIONELLA VATTEN och inte TERRITORIALVATTEN och dina svaga förklaringar om det. Så mace var ute och cyklade och nu försöker alla andra okunniga hjälpa till med att täcka över saker.

Sitt du kvar på din cykel.
Allt utanför TERRITORIALVATTEN-gränsen är internationellt vatten.
Men det är väl lite för svårt för dig att förstå

Sen så är Fienden enbart länder du har förklarat krig emot.
Dvs den enda vägen för att få laglig rätt att hindra USA flaggade fartyg hade varit en formell krigsförklaring mot USA. Den ger då också USA full rätt att ta till preics allt man har i krigsmakten mot Iran.

Med tanke på hur det gick i Praying Mantis så hade det noge inte varit så smart ...
Senast redigerad av mace2442 2014-05-02 kl. 10:47.
Citera
2014-05-02, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Kul, ser fram emot din redovisning av din militära utbildning och erfarenhet. Om den är lika välunderbyggd som din uppenbara kunskap om olika vapensystem så antar jag att det blir ett väldigt kort inlägg.
Och utanför TERRITORIALVATTEN finns INTERNATIONELLA VATTEN din ignorante mupp. Du har kanske missuppfattat det med ekonomiska zoner osv men det var inte det som var tapeten, eller hur? Angående fri passage klistrar jag in lite istället, mest för jag tycker det är smått meningslöst att diskutera med nån som är totalt världsfrånvänd.

Transit passage is a concept of the Law of the Sea which allows a vessel or aircraft the freedom of navigation or overflight solely for the purpose of continuous and expeditious transit of a strait between one part of the high seas or exclusive economic zone and another.
Transit passage exists throughout the entire strait and not just the area overlapped by the territorial sea of the coastal nations. The ships and aircraft of all nations, including warships, auxiliaries, and military aircraft, enjoy the right of unimpeded transit passage in such straits and their approaches. Submarines are free to transit international straits submerged, since that is their normal mode of operation. The legal regime of transit passage exists in the most important straits for the international trade exchange and security (Strait of Gibraltar, Dover Strait, Strait of Hormuz, Bab-el-Mandeb, Strait of Malacca).

Citat:
Ursprungligen postat av mace2442
Sitt du kvar på din cykel.
Allt utanför TERRITORIALVATTEN-gränsen är internationellt vatten.
Men det är väl lite för svårt för dig att förstå

Sen så är Fienden enbart länder du har förklarat krig emot.
Dvs den enda vägen för att få laglig rätt att hindra USA flaggade fartyg hade varit en formell krigsförklaring mot USA. Den ger då också USA full rätt att ta till preics allt man har i krigsmakten mot Iran.

Med tanke på hur det gick i Praying Mantis så hade det noge inte varit så smart ...

Det är just liknande brister ( grundläggande) som leder till en rad taktiska missförstånd.
Kan du och din vän istället för att sprida missvisande information VISA tråden vart internationellt vatten ligger någonstans? Ska det vara så svårt. Jag har inte hävdat något med hänvisning till internationellt vatten. Det har NI gjort, så då får ni UTBILDADE visa tråden vart dessa VATTEN är någonstans. Detta är intressant för en senare diskussion om Hangarfartyget.
Härma inte varandra i era inlägg för ni vet inte vad ni pratar om. Transit är fortfarande transit , jag kommer till det, men vänligen visa oss internationella vattnet där.

Jag vill också tillägga att jag inte alls tolkar era inlägg som den svenska försvarsmaktens kvalitéer. Jag har läst utförliga arbeten av svenska militärer av både den äldre och yngre generationen.
Senast redigerad av IR5 2014-05-02 kl. 15:35.
Citera
2014-05-02, 16:24
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auchentoshan
IRI menar att båtarna kommer 20 km från en ytstridsgrupp utan att möta motstånd, bara för att avfyra alla sina missiler och sedan är saken klar.
Det är föråldrad taktik.Iran kan inte satsa mer på detta.
Citera
2014-05-02, 16:31
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Skulle till och med påstå att det är otroligt att Iran lyckas sänka ett hangarfartyg i fredstid, då jag inte tror att man hade lyckats hålla en sådan operation hemlig for CIA och Mossad.
Sant.Mossad står för västs framgångar i Iran.
Citera
2014-05-02, 17:10
Medlem
Wishies avatar
Citat:

Det är just liknande brister ( grundläggande) som leder till en rad taktiska missförstånd.
Kan du och din vän istället för att sprida missvisande information VISA tråden vart internationellt vatten ligger någonstans?
Ska det vara så svårt. Jag har inte hävdat något med hänvisning till internationellt vatten. Det har NI gjort, så då får ni UTBILDADE visa tråden vart dessa VATTEN är någonstans. Detta är intressant för en senare diskussion om Hangarfartyget.
12 nm utanför ett lands kuststräckas baslinje. Var det nått mer? Vill du att jag ska rita en bild?
Citat:
Härma inte varandra i era inlägg för ni vet inte vad ni pratar om. Transit är fortfarande transit , jag kommer till det, men vänligen visa oss internationella vattnet där.
Du har uppenbarligen svårt med läsförståelsen. Läs mitt förra inlägg igen och det innan dess. Och sen Ormens och sedan även Mace:s. Ljuda gärna fram orden så kanske det går in. Slå sedan upp ordet "transit" och alla andra svåra ord du inte förstår.
Om du anser att något annat än just det jag med flera har refererat till angående territorialvatten/internationellt vatten, var god att belägg detta eller knip igen kakhålet.
Citat:
Jag vill också tillägga att jag inte alls tolkar era inlägg som den svenska försvarsmaktens kvalitéer. Jag har läst utförliga arbeten av svenska militärer av både den äldre och yngre generationen.
Bla bla bla. Ja hur det står till med din läsförståelse har du gång på gång bevisat här och i andra trådar.
Citera
2014-05-02, 17:28
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Sant.Mossad står för västs framgångar i Iran.
Knappast, men om du tror att judarna inte har bra koll på Iran så är du naiv.
Citera
2014-05-02, 18:04
Medlem
Fjolssons avatar
Varsågoda

http://www.ronpaulforums.com/showthread.php?354653-Re-Strait-of-Hormuz-IRAN-OMAN-and-the-right-to-transit
Citera
2014-05-02, 18:28
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjolsson
Varsågoda

http://www.ronpaulforums.com/showthread.php?354653-Re-Strait-of-Hormuz-IRAN-OMAN-and-the-right-to-transit

Då slapp jag rita en bild, man tackar
Inte för att jag på nått sätt tror att det går in i IR5:s skalle iaf då
Citera
2014-05-02, 18:32
Medlem
Ghan11s avatar
Nej, jag tror inte Iran kan sänka en Amerikans hangarfartyg.
Citera
2014-05-02, 18:47
Medlem
Citat:
12 nm utanför ett lands kuststräckas baslinje. Var det nått mer? Vill du att jag ska rita en bild?

JA gärna, rita en bild. Observera att du inte har koll på detta och jag avråder dig från att insistera. Så vart är internationellt vatten? Nej visa oss var istället för patetiska inlägg.

Citat:
Du har uppenbarligen svårt med läsförståelsen. Läs mitt förra inlägg igen och det innan dess. Och sen Ormens och sedan även Mace:s. Ljuda gärna fram orden så kanske det går in. Slå sedan upp ordet "transit" och alla andra svåra ord du inte förstår.
Om du anser att något annat än just det jag med flera har refererat till angående territorialvatten/internationellt vatten, var god att belägg detta eller knip igen kakhålet.

Bla bla bla. Ja hur det står till med din läsförståelse har du gång på gång bevisat här och i andra trådar.

Jag konstaterar att du och andra har inte refererat till något som har med internationellt vatten att göra. Jag tillägger också att du just nu tramsar för att hitta en utväg. Min läsförståelse är det inget fel på.
Senast redigerad av IR5 2014-05-02 kl. 18:52.
Citera
2014-05-02, 18:49
Medlem
Citat:
Då slapp jag rita en bild, man tackar
Inte för att jag på nått sätt tror att det går in i IR5:s skalle iaf då
Hans länk säger inget om internationellt vatten och du borde fortsätta med din ritning.
Citera
2014-05-02, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjolsson
Varsågoda

Vad vill du säga? Vänligen förtydliga. Vad står det där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in