Citat:
Ursprungligen postat av
Wishie
Kul, ser fram emot din redovisning av din militära utbildning och erfarenhet. Om den är lika välunderbyggd som din uppenbara kunskap om olika vapensystem så antar jag att det blir ett väldigt kort inlägg.
Och utanför TERRITORIALVATTEN finns INTERNATIONELLA VATTEN din ignorante mupp. Du har kanske missuppfattat det med ekonomiska zoner osv men det var inte det som var tapeten, eller hur? Angående fri passage klistrar jag in lite istället, mest för jag tycker det är smått meningslöst att diskutera med nån som är totalt världsfrånvänd.
Transit passage is a concept of the Law of the Sea which allows a vessel or aircraft the freedom of navigation or overflight solely for the purpose of continuous and expeditious transit of a strait between one part of the high seas or exclusive economic zone and another.
Transit passage exists throughout the entire strait and not just the area overlapped by the territorial sea of the coastal nations. The ships and aircraft of all nations, including warships, auxiliaries, and military aircraft, enjoy the right of unimpeded transit passage in such straits and their approaches. Submarines are free to transit international straits submerged, since that is their normal mode of operation. The legal regime of transit passage exists in the most important straits for the international trade exchange and security (Strait of Gibraltar, Dover Strait, Strait of Hormuz, Bab-el-Mandeb, Strait of Malacca).
Citat:
Ursprungligen postat av
mace2442
Sitt du kvar på din cykel.
Allt utanför TERRITORIALVATTEN-gränsen är internationellt vatten.
Men det är väl lite för svårt för dig att förstå
Sen så är Fienden enbart länder du har förklarat krig emot.
Dvs den enda vägen för att få laglig rätt att hindra USA flaggade fartyg hade varit en formell krigsförklaring mot USA. Den ger då också USA full rätt att ta till preics allt man har i krigsmakten mot Iran.
Med tanke på hur det gick i Praying Mantis så hade det noge inte varit så smart ...
Det är just liknande brister ( grundläggande) som leder till en rad taktiska missförstånd.
Kan du och din vän istället för att sprida missvisande information VISA tråden vart internationellt vatten ligger någonstans? Ska det vara så svårt. Jag har inte hävdat något med hänvisning till internationellt vatten. Det har NI gjort, så då får ni UTBILDADE visa tråden vart dessa VATTEN är någonstans. Detta är intressant för en senare diskussion om Hangarfartyget.
Härma inte varandra i era inlägg för ni vet inte vad ni pratar om. Transit är fortfarande transit , jag kommer till det, men vänligen visa oss internationella vattnet där.
Jag vill också tillägga att jag inte alls tolkar era inlägg som den svenska försvarsmaktens kvalitéer. Jag har läst utförliga arbeten av svenska militärer av både den äldre och yngre generationen.