Åååh, har just unnat mig en
Russian River Pliny The Elder, så värt det. Fy fan vad god den är! Toppbeyg och ihågkommen som en av de bästa DIPA's ajg druckit, inte lika fruktig som t.ex. Averys DuganA, men så lättdrucken (8% men 100 IBU) och man bara kapitulerar och smuttar vidare på den. mumma
Citat:
Ursprungligen postat av LoveMachine
Jag sitter och smuttar på en Kujukuri Ocean Beer. Det är en stout som produceras lokalt här i Chiba prefekturen (Japan), jag gissar på orten som heter Kujukuri. Den är förhållandevis söt för att vara en stout och har ganska liten beska, vilket kännetecknar många japanska öl. Den har dessutom en ton av banan, inte som den rätt syntetiska (men goda) banana bread beer mer åt övermogen och brun banan. Inte alls dum men det kan bero på att den öl man hittar i vanliga butiker här mest är lager version 1.0.
När jag var i japan över nyår så drack jag ett par, tyvärr, rätt o-goda öl från Gifu (nära Nagoya), inte fullt så kalas som jag hoppats. men intressant att prova. om du bor i japan och vill ha bra öl så finns det en superbra sida som man både kan beställa öl från (inom japan) och även hitta var det finns bra öl. Kommer dock inte ihåg vad den heter.. Bento.. så hette den,
http://www.bento.com/rev/beeronline.html
bra skit! Om du inte provat humlebrygden där man blandar ett glas av alkoholfri men tokhumlad 'öl' och sedan 'spär ut den' med vodka - så gör det.. ujk