2014-04-28, 12:49
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Eftersom din favoritöl är en ljus lager är lite bättre ljusa lager bra att börja med. Brooklyn Lager, Nils Oscar God Lager, Mikkeller American Dream. Annars är ju IPA uppskattat av många nybörjare, testa Punk IPA och Modus Hoperandi.

Jag skulle nog ta det lite lugnt med bitterhumlen i hans fall, så det är nog en god idé att spara American Dream och Modus Hoperandi till senare. De övriga lagerölerna blir nog bra, liksom Punk IPA om man är medveten om att den kommer smaka mer än en normal lager, det är trots allt en rätt mild IPA. Jag skulle även slå ett slag för budgetfavoriten Flat Tire. Har en platta som står på kylning inför Valborg. Fantastiskt prisvärd öl som smakar betydligt bättre än alla standardlagers.
Citera
2014-04-28, 13:21
Bannlyst
Norrlands Guld 5,3%
Nog blir man full på dem och ganska billig öl med god smak. 4/5
Citera
2014-04-28, 14:02
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Jag skulle nog ta det lite lugnt med bitterhumlen i hans fall, så det är nog en god idé att spara American Dream och Modus Hoperandi till senare. De övriga lagerölerna blir nog bra, liksom Punk IPA om man är medveten om att den kommer smaka mer än en normal lager, det är trots allt en rätt mild IPA. Jag skulle även slå ett slag för budgetfavoriten Flat Tire. Har en platta som står på kylning inför Valborg. Fantastiskt prisvärd öl som smakar betydligt bättre än alla standardlagers.

Jag gillade i alla fall Modus när jag var väldigt ny på öl, sen är det ju mycket möjligt att han inte uppskattar det lika mycket. Kan ändå vara bra att testa, jag vet en del i min vänskapskrets som bara druckit ljus lager och uppskattat den.
Jag håller med om Flat Tire, den är god! BB kommer med en ny öl i sommar också, det blir intressant.
Citera
2014-04-28, 14:20
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Norrlands Guld 5,3%
Nog blir man full på dem och ganska billig öl med god smak. 4/5
Du kanske har missat att vi i den här tråden inte prioriterar fylla och pris utan fokuserar mer på smak?
Citera
2014-04-28, 15:09
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Du kanske har missat att vi i den här tråden inte prioriterar fylla och pris utan fokuserar mer på smak?

Jag gick igenom Champagnetråden och Vintråden på vägen hit och denna användare hade kommenterat i dem också med ett inlägg på en rad i ungefär samma stil som detta. Antingen är det en fjortis, en bonntölp eller ett troll, sannolikt en kombination av alla tre. Utfrysning och ignore-mode brukar funka bäst IMO, då ger de sig efter ett tag. Att försöka diskutera är sällan lönt.
Citera
2014-04-28, 16:13
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Jag gick igenom Champagnetråden och Vintråden på vägen hit och denna användare hade kommenterat i dem också med ett inlägg på en rad i ungefär samma stil som detta. Antingen är det en fjortis, en bonntölp eller ett troll, sannolikt en kombination av alla tre. Utfrysning och ignore-mode brukar funka bäst IMO, då ger de sig efter ett tag. Att försöka diskutera är sällan lönt.

Jag brukar rapportera dem för trams och off-topic, och det hjälper för det mesta. Det kan dock vara värt att skriva varför så att moderatorerna inte tror att man rapporterar bara för att man inte håller med. För OT är det när man skriver om sådana öl i en tråd som tar avstånd ifrån dem.

För att inte själv gå alldeles för OT så märkte jag nu att det kommer en saison på 3,4 % vid namn Brooklyn ½ Ale till Sverige snart, kommer att säljas i matbutiker. Fan vad roligt! Jag har på känn att jag kommer dricka en del under sommaren. Kul att det börjar komma mer och mer folköl som håller hög kvalité.

http://www.portersteken.se/2014/04/brooklyn-snart-pa-folkolshyllan-sa.html

Edit: och en länk ifrån Ofiltrerat; http://www.ofiltrerat.se/2014/04/brooklyn-12-ale.html
Citera
2014-04-28, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Vad tänker ni hugga på i släppet då? Själv blir det nog enbart Golden Doesjel och Ume Lambic.

Finns mycket bra och ett kanonsläpp om vanligt, kommer satsa på det mesta som intresserar mig men ska också på CBC (lördag) samt ska försöka gå på tap takeovern med Three Floyds, Cigar City och Surly dagen innan. Så det lär bli hårt. Frågan är vilken tid på fredagen man vaknar. Nöjer mig nog med det som finns kvar.

CBC är viktigare....
Citera
2014-04-28, 23:31
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Finns mycket bra och ett kanonsläpp om vanligt, kommer satsa på det mesta som intresserar mig men ska också på CBC (lördag) samt ska försöka gå på tap takeovern med Three Floyds, Cigar City och Surly dagen innan. Så det lär bli hårt. Frågan är vilken tid på fredagen man vaknar. Nöjer mig nog med det som finns kvar.

CBC är viktigare....
detta släppet är ingenting mot CBC.
väl mött!
Citera
2014-04-29, 18:00
Medlem
brutefishs avatar
http://www.thedrum.com/news/2014/04/29/brewdog-apologises-portman-group-not-giving-shit-over-marketing-rules-breach#7P9wzKVY1kGi0rxo.01

jaha, vad är det här för trams?

som jag fattat det så har brewdog blivit "fällda" för reklam som uppmanar till rent superi och de svarar med fuck off gubbstruttar?

iofs har jag retat mig ganska länge på BD's attityd att hej vi är coola, vi är punks och bla bla, samt deras "aktie"-medlemsskapsbluff (som är en sån uppenbar jävla blåsning).
är det fortsatt attityd så kommer jag nog rata deras produkter i fortsättningen.
ja, deras öl på sistone har ju inte direkt varit något att heja över, kvaliteten har sjunkit rejält.

nu vet jag att det är kanske lite OT, men eftersom vi ändå diskuterar öl och det runt omkring så ska det väl vara ok.
Citera
2014-04-29, 20:32
Medlem
prewes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
http://www.thedrum.com/news/2014/04/29/brewdog-apologises-portman-group-not-giving-shit-over-marketing-rules-breach#7P9wzKVY1kGi0rxo.01

jaha, vad är det här för trams?

som jag fattat det så har brewdog blivit "fällda" för reklam som uppmanar till rent superi och de svarar med fuck off gubbstruttar?

iofs har jag retat mig ganska länge på BD's attityd att hej vi är coola, vi är punks och bla bla, samt deras "aktie"-medlemsskapsbluff (som är en sån uppenbar jävla blåsning).
är det fortsatt attityd så kommer jag nog rata deras produkter i fortsättningen.
ja, deras öl på sistone har ju inte direkt varit något att heja över, kvaliteten har sjunkit rejält.

nu vet jag att det är kanske lite OT, men eftersom vi ändå diskuterar öl och det runt omkring så ska det väl vara ok.

Och när vi ändå är inne på CBC – där imponerar BDs dryckeslista sannerligen inte heller.
Tror det är fler än jag som kommer skippa provsmak därifrån. Trist.
Citera
2014-04-29, 20:39
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prewe
Och när vi ändå är inne på CBC – där imponerar BDs dryckeslista sannerligen inte heller.
Tror det är fler än jag som kommer skippa provsmak därifrån. Trist.
Så har jag gjort de senaste två åren, förutom Ingrid som jag testade, men inte tyckte var något i konkurrensen på CBC.
Citera
2014-04-29, 22:23
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Så har jag gjort de senaste två åren, förutom Ingrid som jag testade, men inte tyckte var något i konkurrensen på CBC.
med tanke på lineupen på cbc så har inte bd något att komma med.
deras abstraktserie känns också meh whatever nu för tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in