Citat:
Ett liv är alltid ett liv, vare sig du anser att det är mindre värt eller inte. Och antalet celler du består av är oväsentligt, den enda cellen som är produkten av att spermien och ägget slås kommer födas efter 40 veckor. Det är bara en fråga om tid, ser du inte detta?
Det handlar mindre om vad jag tycker än vad Gud tycker.
Israel brukade offra sina barn (oönskade förstås, annars hade de ju behållts) genom att bränna dem till sina avgudar under GT:s tid. Detta är ju vad vi gör, vi har njutningens gud (alltså sex) som vi offrar oönskade barn till. Dessa gudar som Israel offrade till, var gudar som till skillnad från Jehova (alltså samma Gud som vi kristna tillber genom Hans Son Jesus Kristus) tillät dem att ha omoraliskt sex, och som dessutom ville att folk skulle offra barn till dem. Det passade Israelerna som handen i handsken, precis som aborter passar ogudaktiga lösaktiga kvinnor (självfallet är män att skylla på till stor del också, som förför kvinnor på löpande band i dagens samhälle) som handen i handsken idag.
35 And they built the high places of Baal, which are in the valley of the son of Hinnom, to cause their sons and their daughters to pass through the fire unto Molech; which I commanded them not, neither came it into my mind, that they should do this abomination, to cause Judah to sin.
Jeremia 32:35
Du försöker rättfärdiga mord genom att säga att det inte är mord, eftersom det år 1938 fastslogs att det inte längre var mord! Något som var mord 1938 är inte mord idag. Men det är fortfarande mord inför Gud.
Jag är emot aborter av Downs syndromare osv., men dessa är ju inte ens den största delen av alla aborter, den största delen av alla aborter kommer från lösaktiga kvinnor som inte vill stå för vad de varit delaktiga i, utan hellre dödar ett oskyldigt barn som har all potential att växa upp och bli precis som du och jag än att behöva ta ansvar för det.
Och ifall jag är emot preventivmedel? Det bästa preventivmedlet är att hålla sig borta tills du hittar din man/fru. Vilket självfallet är otänkbart i vårt degenererade samhälle. Men det finns faktiskt grenar av mänskligheten som fortfarande använder sig av en avhållsam uppvaktning, och väntar med sex tills de är gifta.
Ifall du är intresserad av att veta hur det går till så kan du kolla denna videon:
http://www.youtube.com/watch?v=Odyp3sNiIKo
9. Vet ni då inte att de orättfärdiga
inte skall ärva Guds rike? Låt inte lura
er. Varken otuktiga eller avgudadyrkare
eller äktenskapsbrytare eller
de som utövar homosexualitet eller
de som låter sig utnyttjas för sådant,
10. eller tjuvar eller giriga eller drinkare
eller hädare eller rövare skall
ärva Guds rike.
Första Korintierbrevet 6:9-10
8. Men de fega, otrogna och avskyvärda,
och mördare, otuktiga, trollkarlar,
avgudadyrkare och alla lögnare,
de skall få sin del i den sjö som
brinner med eld och svavel, som är
den andra döden.
Uppenbarelseboken 21:8
Och jag undrar vad du har för kommentar om den kvinnan i videon i ursprungsposten, var det dåligt att hon överlevde? Var det ett misslyckande att hon överlevde?
.
Det handlar mindre om vad jag tycker än vad Gud tycker.
Israel brukade offra sina barn (oönskade förstås, annars hade de ju behållts) genom att bränna dem till sina avgudar under GT:s tid. Detta är ju vad vi gör, vi har njutningens gud (alltså sex) som vi offrar oönskade barn till. Dessa gudar som Israel offrade till, var gudar som till skillnad från Jehova (alltså samma Gud som vi kristna tillber genom Hans Son Jesus Kristus) tillät dem att ha omoraliskt sex, och som dessutom ville att folk skulle offra barn till dem. Det passade Israelerna som handen i handsken, precis som aborter passar ogudaktiga lösaktiga kvinnor (självfallet är män att skylla på till stor del också, som förför kvinnor på löpande band i dagens samhälle) som handen i handsken idag.
35 And they built the high places of Baal, which are in the valley of the son of Hinnom, to cause their sons and their daughters to pass through the fire unto Molech; which I commanded them not, neither came it into my mind, that they should do this abomination, to cause Judah to sin.
Jeremia 32:35
Du försöker rättfärdiga mord genom att säga att det inte är mord, eftersom det år 1938 fastslogs att det inte längre var mord! Något som var mord 1938 är inte mord idag. Men det är fortfarande mord inför Gud.
Jag är emot aborter av Downs syndromare osv., men dessa är ju inte ens den största delen av alla aborter, den största delen av alla aborter kommer från lösaktiga kvinnor som inte vill stå för vad de varit delaktiga i, utan hellre dödar ett oskyldigt barn som har all potential att växa upp och bli precis som du och jag än att behöva ta ansvar för det.
Och ifall jag är emot preventivmedel? Det bästa preventivmedlet är att hålla sig borta tills du hittar din man/fru. Vilket självfallet är otänkbart i vårt degenererade samhälle. Men det finns faktiskt grenar av mänskligheten som fortfarande använder sig av en avhållsam uppvaktning, och väntar med sex tills de är gifta.
Ifall du är intresserad av att veta hur det går till så kan du kolla denna videon:
http://www.youtube.com/watch?v=Odyp3sNiIKo
9. Vet ni då inte att de orättfärdiga
inte skall ärva Guds rike? Låt inte lura
er. Varken otuktiga eller avgudadyrkare
eller äktenskapsbrytare eller
de som utövar homosexualitet eller
de som låter sig utnyttjas för sådant,
10. eller tjuvar eller giriga eller drinkare
eller hädare eller rövare skall
ärva Guds rike.
Första Korintierbrevet 6:9-10
8. Men de fega, otrogna och avskyvärda,
och mördare, otuktiga, trollkarlar,
avgudadyrkare och alla lögnare,
de skall få sin del i den sjö som
brinner med eld och svavel, som är
den andra döden.
Uppenbarelseboken 21:8
Och jag undrar vad du har för kommentar om den kvinnan i videon i ursprungsposten, var det dåligt att hon överlevde? Var det ett misslyckande att hon överlevde?
.
Jag bortser från allt religiöst trams.Jag är icke religiös och det för du faktiskt acceptera.Jag är inte intresserad av sådan propaganda. Dessutom tror du inte på evolutionsteorin , vilket är medeltida struntprat och som att vidhålla att jorden är platt.De kristna jag känner har åtminstone passerat det stadiet.
Det handlar inte om vad gud vill utan vad som står i svensk lag, vilka riktlinjer jag ska hålla mig till enligt Socialstyrelsen.
Vad beträffar skador ,genetiska avvikelser, kromosomavvikelser mm vet du överhuvudtaget inget om min åsikt i den frågan.Jag har nämligen aldrig skrivit om den utan om fakta.
Som jag tidigare förklarat är jag för abort av många skäl.Det innebär blad annat att individen bestämmer tom vecka 18-Jag kan tycka" vad jag vill men jag är skyldig att ge vård på ett etiskt och kunskapsmässigt, vetenskapligt beprövat sätt till alla vårdtagare.
Oavsett jag jag "tycker".
Din definition av liv är tveksam , liv är när man autonomt klarar sig utanför livmodern om dock med både respirator och all annan intensivvård.
Ett embryo är en cellklump med möjlighet till liv.
Ditt argument om "lösaktiga kvinnor" har inget med saken att göra. Om män själva, höll reda på sin sperma blev det inga oönskade barn.
Dessutom har du helt fel i dina påståenden att vidlyftigt sexliv med många partners leder till många aborter..
Hälften eller flera av de som önskar abort lever redan i ett äktenskap, eller långvarit samboförhållande och har flera barn.
Så du menar att sex ska endast utövas 4 gånger under en livstid? Hur absurd kan man bli????
Lycka till med det roliga sexlivet.
Eller tycker du att jag ska ha 12 barn och vara utsliten vid 29 som kvinnorna 1919 som levde utan något val och utan självbestämmande rätt ens över sin egen kropp?
Självklart ska vi ha kvar nuvarande abortlagstiftning, om inte annat för att konsekvenserna av abortförbud, som ledde fram till lagens tillkomst är förfärliga.
Min enda kommentar om videon förutom att den är amerikansk antiabortpropaganda är att modern till denn akvinna önskade abort ,den utfördes dåligt och hon blev tvungen att föda ändå.Att dottern de facto får reda på detta senare säger ju en del om oönskade barn.De är sällan lyckat med såndant.Likväl som adoption inte är en "lyckligt slut på sagan historia.
Senast redigerad av Zigga 2014-05-01 kl. 20:04.
Senast redigerad av Zigga 2014-05-01 kl. 20:04.