Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-05-01, 19:11
  #16393
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Jag är pensionär och en rätt sansad sådan och har definitivt inget till övers för våld oavsett om det är vänsterextremister som utför det eller nazister/nationella/SVP. Däremot så har jag definitivt större förtroende för de åsikter som finns bland vänsterextremister medan nazisters/nationellas/SVP åsikter känner jag endast avsky inför. För mig är det en självklarhet att alla i grunden är lika värda. Oavsett om den nyfödda är svart, gul eller vit.


Tröttnar ni vänstermänniskor aldrig på att papegoja ut denna bluffloskel "lika värde"?

"Allas lika värde" zombies som aldrig funderat över att uttrycket är en svensk felöversättning av artikel 1 i FNs deklaration om mänskliga rättigheter.

Den korrekta översättningen är Dignity=Värdighet, inte Värde. Nedan Artikel 1 på originalspråket engelska samt tyska, danska, holländska, frisiska, franska, spanska och italienska. Längst ned ned den svenska egalitära felöversättningen.

"All human beings are born free and equal in dignity and rights.They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood".

"Alle Menschen sind frei und gleich an Würde und Rechten geboren. Sie sind mit Vernunft und Gewissen begabt und sollen einander im Geiste der Brüderlichkeit begegnen".

Würde betyder värdighet, medan wert betyder värde, på tyska.

"Alle mennesker er født frie og lige i værdighed og rettigheder. De er udstyret med fornuft og samvittighed, og de bør handle mod hverandre i en broderskabets ånd".

"Yn betinken nommen dat it erkennen fan de ynherinte weardichheid en fan de gelikense en ûnferfrjemdbere rjochten fan alle leden fan de minskemienskip grûnslach is foar de frijheid, rjochtfeardigens en frede yn 'e wrâld".

"Overwegende, dat erkenning van de inherente waardigheid en van de gelijke en onvervreemdbare rechten van alle leden van de mensengemeenschap grondslag is voor de vrijheid, gerechtigheid en vrede in de wereld".

"Considérant que la reconnaissance de la dignité inhérente ā tous les membres de la famille humaine et de leurs droits égaux et inaliénables constitue le fondement de la liberté, de la justice et de la paix dans le monde".

" Considerando que la libertad, la justicia y la paz en el mundo tienen por base el reconocimiento de la dignidad intrínseca y de los derechos iguales e inalienables de todos los miembros de la familia humana".

"Considerato che il riconoscimento della dignitā inerente a tutti i membri della famiglia umana e dei loro diritti, uguali ed inalienabili, costituisce il fondamento della libertā, della giustizia e della pace nel mondo".

"Alla människor är födda fria och lika i värde och rättigheter. De har utrustats med förnuft och samvete och bör handla gentemot varandra i en anda av gemenskap".
Citera
2014-05-01, 19:13
  #16394
Bannlyst
Död åt EU - Leve det fria Sverige!
Citera
2014-05-01, 19:20
  #16395
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Jag är pensionär och en rätt sansad sådan och har definitivt inget till övers för våld oavsett om det är vänsterextremister som utför det eller nazister/nationella/SVP. Däremot så har jag definitivt större förtroende för de åsikter som finns bland vänsterextremister medan nazisters/nationellas/SVP åsikter känner jag endast avsky inför. För mig är det en självklarhet att alla i grunden är lika värda. Oavsett om den nyfödda är svart, gul eller vit.

Menar du att SvP's åsikter inte är lika mycket värda som dina åsikter?
Citera
2014-05-01, 19:23
  #16396
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Vi anser helt enkelt inte att tidningar, radio, TV-kanaler och dylikt ska vara politiska propagandaverktyg. Dessa bör förmedla oberoende fakta istället för vad de gör idag. Dvs att starkt överdriva (eller rent av hitta på) vissa händelser medan man mörklägger andra för att föra fram en agenda.
Men om staten avgör vad som är "fakta" så innebär det ju att ni inte vill ha yttrandefrihet? Eller? Då är det ju staten som har monopol på sanningen.

Hur ser ni på debattartiklar och ledare, vars uppgift är att stå för just åsikter och allmänt tyckande?
Citera
2014-05-01, 19:24
  #16397
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Död åt EU - Leve det fria Sverige!
Tryck röstsedlar så kan vi åka till Bryssel och bränna flaggan på plats!
Citera
2014-05-01, 19:24
  #16398
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Död åt EU - Leve det fria Sverige!
Den där musiken till en så stammande och osäker talare fungerar inte. Ingen Adolf det där inte.

Edit: Flaggbränning. Originellt. Fick ni inspirationen från valfritt arabland?
Citera
2014-05-01, 19:30
  #16399
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Den där musiken till en så stammande och osäker talare fungerar inte. Ingen Adolf det där inte.

Edit: Flaggbränning. Originellt. Fick ni inspirationen från valfritt arabland?
Precis. Flaggbränning är en etniskt främmande kulturyttring som vi i Svenskarnas parti har valt att ta till oss för att visa att vi gillar olika. Bra va?
Citera
2014-05-01, 19:34
  #16400
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Hur många % ungefär räknar ni med i riksdagsvalet?
Citera
2014-05-01, 19:36
  #16401
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Men om staten avgör vad som är "fakta" så innebär det ju att ni inte vill ha yttrandefrihet? Eller? Då är det ju staten som har monopol på sanningen.

Hur ser ni på debattartiklar och ledare, vars uppgift är att stå för just åsikter och allmänt tyckande?
Vad jag menar är att åsiktsmonopolisering av informationsflödet är ett hot mot det autonoma tänkandet.
Citera
2014-05-01, 19:37
  #16402
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Vad jag menar är att åsiktsmonopolisering av informationsflödet är ett hot mot det autonoma tänkandet.
Jodå. Så det löser man med att införa ett totalt åsiktsmonopol där staten bestämmer vad som är "sant"?
Citera
2014-05-01, 19:40
  #16403
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kempinhoff
EU symboliserar frihet i form av pressfrihet, öppna gränser och frihandel!
Nej. EU symboliserar en ny variant av Sovjet som vill skapa en världsstatsordning, begränsa folkliga val och ge mer makt åt feta, utsugande politiker. Inte mycket till frihet där, inte.
Citera
2014-05-01, 19:41
  #16404
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Jodå. Så det löser man med att införa ett totalt åsiktsmonopol där staten bestämmer vad som är "sant"?
Vad är det du inte förstår? Jag säger ju att jag är emot det. Det är vad den nuvarande staten och deras massmedia pysslar med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in