2014-04-30, 22:08
Medlem
eXotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyoto
Är det någon här som har en extra doubleshot (Vit pilbåge) över?
Är ju helt jävla omöjligt o hitta, farmat hela dagen.
Men iaf, Todeswunsch#2633 kan ni adda om ni skulle råka ha en sån båge.
Du kanske redan känner till det och i så fall är jag inte till hjälp, men: Mitt tips är att farma act 1, Halls of Agony har väldigt många weapon racks som man kan farma.

Bara att välja questet där man ska ta sig till Butcher, rensa hela nivå 3 (Tror det är där man startar) och sedan ta sig upp till nivå 2, och sedan 1.
Citera
2014-04-30, 22:19
Medlem
Kyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXotic
Du kanske redan känner till det och i så fall är jag inte till hjälp, men: Mitt tips är att farma act 1, Halls of Agony har väldigt många weapon racks som man kan farma.

Bara att välja questet där man ska ta sig till Butcher, rensa hela nivå 3 (Tror det är där man startar) och sedan ta sig upp till nivå 2, och sedan 1.

ah, kan ju kolla där med. Springer bara Ruins of Corvus.
Tack.
Citera
2014-04-30, 22:43
Medlem
Fladdermasks avatar
Bumpar lite för behöver hjälp med vilka items å liknande jag behöver för att öka i skada ect med min WD.

Kan nu spela T3 effektivt men inte mer tyvärr, vilka items behöver jag för att mina pets/skada/touffness ect ska bli bättre, sets/legendarys och vart kan man farma dom lättast?

Har iallafall Helmet of Jerem (namn?) med 98% pet dmg.

Min profil; http://eu.battle.net/d3/en/profile/Fladdermask-2992/hero/1115961

Eller ska jag försöka specca om för att kunna köra högre svårighetsgrad? Såg någon WD spelare som facerollade T6 i full grupp, använde piranhas ect! Men hade en ring som gjorde 29% elite dmg å en annan som minskade set requirement. Sen lite extra cold dmg å liknande.
Senast redigerad av Fladdermask 2014-04-30 kl. 22:47.
Citera
2014-04-30, 23:10
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladdermask
Bumpar lite för behöver hjälp med vilka items å liknande jag behöver för att öka i skada ect med min WD.

Kan nu spela T3 effektivt men inte mer tyvärr, vilka items behöver jag för att mina pets/skada/touffness ect ska bli bättre, sets/legendarys och vart kan man farma dom lättast?

Eller ska jag försöka specca om för att kunna köra högre svårighetsgrad? Såg någon WD spelare som facerollade T6 i full grupp, använde piranhas ect! Men hade en ring som gjorde 29% elite dmg å en annan som minskade set requirement. Sen lite extra cold dmg å liknande.

Kanske försöka rolla lite CD reduction på ditt gear så du kan hålla fetish army uppe konstant?
I dont know... Inte särskilt bra på WD.
Citera
2014-05-01, 07:23
Medlem
Som WD är det nästan ett måste att ha 4 setbonus Zunimassa eller 5 delar Jade Harvester, Ring of Royal Grandeur och Quetzalcoatl.

Zunimassa ger eviga fetishar, dem andra delarna gör att du kan ha (nästan)infinite dots som tickar mycket och när du använder Soul Harvest gör dem väldigt mycket skada. (~1 miljard ifall Locust Swarmen crittar)

Zunimassa builden går antingen ut på att du kör poison damage och carnevil, alternativt att du kör physical damage och Mask of Jeram (med tasker and theo).

Soul harvest builden är (iirc) en cold build.
Senast redigerad av Bushmaniac 2014-05-01 kl. 07:27.
Citera
2014-05-01, 08:53
Medlem
Citat:

Handskarna Tasker & Theo ger alla dina pets 40-50% högre attackspeed, kanske vore värt att satsa på
Citera
2014-05-01, 11:23
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyoto
Är det någon här som har en extra doubleshot (Vit pilbåge) över?
Är ju helt jävla omöjligt o hitta, farmat hela dagen.
Men iaf, Todeswunsch#2633 kan ni adda om ni skulle råka ha en sån båge.

Inte helt säker på om han har doubleshot men när jag letade penetrator så farma jag en vendor i act 1 staden. Han som står närmast shen är det iaf. Tog mig rätt många försök men till slut hade han den, köpte typ 20 st.
Citera
2014-05-01, 12:28
Medlem
Big Bosss avatar
Prövade precis köra ett rift för att kolla om det fick o spela nu, blev utslängd efter mindre än 5 minuter. Hepp Diablo 3 har blivit totalt ospelbart. Har installerat om Battle.net clienten men det var helt onödigt.

Får felmeddelanden i clienten hela tiden "something broke" också.
Senast redigerad av Big Boss 2014-05-01 kl. 12:35.
Citera
2014-05-01, 12:35
Medlem
Fladdermasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bushmaniac
Som WD är det nästan ett måste att ha 4 setbonus Zunimassa eller 5 delar Jade Harvester, Ring of Royal Grandeur och Quetzalcoatl.

Zunimassa ger eviga fetishar, dem andra delarna gör att du kan ha (nästan)infinite dots som tickar mycket och när du använder Soul Harvest gör dem väldigt mycket skada. (~1 miljard ifall Locust Swarmen crittar)

Zunimassa builden går antingen ut på att du kör poison damage och carnevil, alternativt att du kör physical damage och Mask of Jeram (med tasker and theo).

Soul harvest builden är (iirc) en cold build.

Citat:
Ursprungligen postat av Daemonicus
Handskarna Tasker & Theo ger alla dina pets 40-50% högre attackspeed, kanske vore värt att satsa på
Ja dom handskarna får jag kolla.närmare på ochhoppas att dom kan droppa, är de random drops i rift eller kan man också köpa dom för bloodshards?
Zunimassa får man bara från randomdrops från rifts ect eller?
Tänkte också på den ringen som ger närmare 30% extra elite dmg, vart droppas den? Är de som med den andra ringen som reducerar set requirements?

Vad menas med iirc? Är de att den är cold build som du menar då? Är de med locus Swarmen å pirayorna/soul harvested? För sett en snubbe som använde de och facerollade T6 med hans gear vart också helt galen, hals stream hette något med "WD carrying T6 stream eller liknande, finns bland dom 10 översta, kan dock inte se den nu för sitter bara på mobilen fram tills söndag!
Citera
2014-05-01, 15:27
Medlem
Citat:
Ja dom handskarna får jag kolla.närmare på ochhoppas att dom kan droppa, är de random drops i rift eller kan man också köpa dom för bloodshards?
Zunimassa får man bara från randomdrops från rifts ect eller?
Tänkte också på den ringen som ger närmare 30% extra elite dmg, vart droppas den? Är de som med den andra ringen som reducerar set requirements?

Vad menas med iirc? Är de att den är cold build som du menar då? Är de med locus Swarmen å pirayorna/soul harvested? För sett en snubbe som använde de och facerollade T6 med hans gear vart också helt galen, hals stream hette något med "WD carrying T6 stream eller liknande, finns bland dom 10 översta, kan dock inte se den nu för sitter bara på mobilen fram tills söndag!

Handskarna är randomdrop och kan droppa vart som helst, även Kadala säljer dom. Samma med Stone of Jordan, ringen du nämnde, den droppar inte från någon specifik cache eller så, helt randomdrop.

iirc är en förkortning av: if I recall correctly, om jag minns rätt.
Citera
2014-05-01, 15:29
Medlem
rievs avatar
Citat:
Vad menas med iirc?
If I recall correctly.
Citera
2014-05-01, 16:11
Medlem
majxstros avatar
Kul att man blev bannad för flame i 72 timmar då man riftat i public game och skrivit diverse otrevligheter pga. horungar med 150k dps joinar T3+ games. Sjukligt skoj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in