Citat:
Genevekonventionen?Jag förstår inte sambandet,du kanske kan lära mig det.Så du anser alltså att det är helt rätt att beskjuta amerikanska fartyg samt att lägga minor i internationella vatten?
Jo det är krigsbrott anfalla fartyg från ett neutralt land vilket Kuwait var oavsett vad nu tycker om det. Du hittar en del av det i Genevekonventionen andra delar ligger i just den FN konvention jag sa åt dig att läsa
Jo det är krigsbrott anfalla fartyg från ett neutralt land vilket Kuwait var oavsett vad nu tycker om det. Du hittar en del av det i Genevekonventionen andra delar ligger i just den FN konvention jag sa åt dig att läsa
Du misslyckades också med att visa vart det finns internationellt vatten i Persiska Viken.Vad gjorde USA där överhuvudtaget?Förenta Staterna ligger ju på andra sidan jordklotet.
Från början tyckte jag inte att Iran gjorde rätt.Men när jag läste mulla-väktarens inlägg så förstod jag att Iran varnade för minor.Då måste man ju vara dum i huvudet om man medvetet utsätter sina styrkor för fara.
Citat:
Vart har jag påstått det?Jag skrev bara att skenmål kan lura hela krigsmaskinen.Jag tror USA vinner ett sådant krig men det blir ett högt pris man betalar.
Citat:
Nej men man kan likväl lura satelliten med några Scud.Nä, inte det minsta. Ska du få nån att tro att dit skenmål är ett riktigt mål så bör det ju vara rätt likt.
Som vanligt ett utalande utan några som helst fakta som stödjer det från ytterligare en självutnämd "expert" från Iran.
Ska man försöka lura en satelit att skenmålet är ett 500 tons fartyg så bör det liksom ha rätt längd, rätt bredd och ha värmekällor av rätt storlek på rätt plats. Annars klassas det just som ett skenmål och så struntar man i det.
Som vanligt ett utalande utan några som helst fakta som stödjer det från ytterligare en självutnämd "expert" från Iran.
Ska man försöka lura en satelit att skenmålet är ett 500 tons fartyg så bör det liksom ha rätt längd, rätt bredd och ha värmekällor av rätt storlek på rätt plats. Annars klassas det just som ett skenmål och så struntar man i det.
Jag undrar om du verkligen kan något om sånt.För helt ärligt verkar du så förvirrad.
Jag är ingen expert men min pappa arbetade i den iranska flottan.Han var en maskinist.
Han ogillade mullorna men trots det tjänstgjorde han under kriget.Mycket finns dock dokumenterat i hans dagböcker.Tror inte det är några snälla gubbar du försvarar med hjälp av tangentbordet.
Senast redigerad av Bahram 2014-04-30 kl. 21:45.
Senast redigerad av Bahram 2014-04-30 kl. 21:45.