2014-04-29, 18:05
Medlem
xyklopfs avatar
Tittar på både Jingles och Quickybaby, men även nether vvoid tycker jag gör bra videos.
Citera
2014-04-29, 19:16
Moderator
Arne.Ankas avatar
Undrar om jag hade en väldigt bra dag eller om motspelaren hade en väldigt dålig dag, tier 9 medium med ouppgraderad kanon spöade skiten ur en tier 10 medium spelad av den 3:e bästa spelaren på na...
Citera
2014-04-29, 22:27
Medlem
xyklopfs avatar
Ferdinand framforskad ! Fattas ca 500000 credits tills jag kan köpa den, men längtar redan att få grinda fram och använda 128mm kanonen .
Citera
2014-04-30, 02:01
Medlem
xyklopfs avatar
Bra match nyss på Ruinberg brinner.
Vagn: Tiger P.
Vinst. 17639 credits. 1406 exp. (x2).
En kill: M4A3E2. Samt en del damage på andra vagnar.

Inte så mycket kan tänkas, men räddade en Type 58, som fick tre utmärkelser i matchen: spartan, grovkalibrig, toppskytt. Fick ett tack i chatten och det värmde gott.
Han blev detrackad mitt på en gata mot tre fiender. Ställde helt enkelt vagnen framför han som sköld tills han kunde backa undan. Fick ta emot en del stryk, men det visade sig vara värt det.

Wot i sina bästa stunder.
Senast redigerad av xyklopf 2014-04-30 kl. 02:21.
Citera
2014-04-30, 07:40
Medlem
Krids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Det är inte så invecklat att "missbruka" WN8 va?
SU-85b är ju sinnessjuk. 15 hits, 6 kills är ju inte så ovanligt när man klubbar sälar i den. En sådan runda ger nästan 14k WN8
http://i59.tinypic.com/333lk75.jpg

Precis börjat med amerikanska M7. 1.9 sec reload time. Sitt i en trevlig buske och pumpa iväg 10 skott på 20 sekunder när lämmeltåget kommer = purple. Rundor med 25 hits ger över 11k WN8.

Jag gillar stats och WN8, men en del vagnar känns lite obalanserade.

Du kan missbruka WN8 hur mycket du vill. En dålig spelare som paddar i specifika tanks för att ses bättre än vad de är genomskådar man på två sekunder

Nu kanske folk har olika mål med spelandet men för mig så är det clan wars eller esl då det i princip betalar ut mer guld än vad du förbrukar på prem (dvs mer än 2500 vilket även ger dig gratis free xp som bonus). Ingen bra klan tar in folk som statpaddar i lågtier o sen ligger på 2100 average damage i tier 10

Ska du padda så gör det i tier 10 Blir du riktigt grym i tier 10 så kan du applicera den spelstilen i de flesta nivåerna, kanske inte under 5 dock.
Senast redigerad av Krid 2014-04-30 kl. 07:45.
Citera
2014-04-30, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Att säga att jag gnäller i varenda inlägg här i tråden håller jag inte med om. Men den du refererar till håller jag med om. Man bör nog inte skriva av sig direkt efter några dåliga matcher, det tillför inte den här tråden något.

Jag ber om ursäkt för det .

Har en lång grind framför mig till vk4502b (kör inte premium heller längre) och slutmålet Maus i detta techträd. Sen får man se vad man väljer nästa gång, eller om man helt enkelt lägger ner spelet ett tag och gör något annat.

Det som gör mig så frustrerad är inte förlusterna i sig, utan det faktum att lagsamarbetet har blivit så mediokert. Kör oftast ensam nu, då det är uppenbart att en majoritet av spelarna har samma inställning.
Har platoonat några gånger och det är en rejäl skillnad då på de matcherna, jämfört med de hemskaste matcherna man har ibland; med teamkillers från starten, afk´s som kan sabba en hel match och dessa troll som dyker upp allt för ofta som enbart är med för att förstöra för de andra.

Men som du sa: man ska fokusera på det roliga i/med spelet, inte stressa, och släppa bitterheten när det går dåligt.

Ses ingame .

Nee jag menade inte så, såklart man kan absolut gnälla då och då i tråden men tänkte bara att man ska kanske inte ta spelet(särskilt när man kör random battles) så allvarligt, man blir bara mer frustrerad annars då!

Det stämmer att platoon är en stor skillnad när man kör random battles, plötsligt du har makten att påverka spelets utgång och det blir 10ggr roligare.

Kör platoon dagligen med en kompis, vi tar öl och lira WoT och jag drar efteråt till kompisen som bor 5min borta och diskuterar spelsessionen på fylla.

Du tänker satsa Maus som endgame tank? Jag funderar just nu om jag ska fortsätta till tunga 10tiers eller forska fram resten av lågtiers i tyska trädet men ny expansion till World of Warcraft kommer snart och vet inte om jag hinner till dess hehe.
Senast redigerad av Hs187 2014-04-30 kl. 10:23.
Citera
2014-04-30, 10:32
Medlem
Salorms avatar
Mediums har ju helt klart blivit det nya heta på Tier 10.. Var och varannan match så är det minst 5 meds, och dom jävlarna är bra, nästan för bra!
Citera
2014-04-30, 10:57
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Mediums har ju helt klart blivit det nya heta på Tier 10.. Var och varannan match så är det minst 5 meds, och dom jävlarna är bra, nästan för bra!

Finns vissa kartor som direkt avgörs vem som har mest mediums.
Tex Mines där den som har kullen vinner matchen.
Har 4 tier10 men ingen medium och det saknar jag på en del kartor, särskilt när mediums i ens eget lag är saknas eller är idioter.
Citera
2014-04-30, 11:11
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Mediums är så jävla kul! Obj. 140 är verkligen en beast i public. Man kan snipa från håll, kanonen är löjligt pricksäker, skjuta under gång, återigen kanonen är löjligt pricksäker, eller brawla om det behövs. Armorn studsar det mesta i lägre tiers och har goda chansar att studsa andra tior. Jag har 5,45 i laddtid utan prem consumables vilket gör att man kan DPMa ner det mesta. Spelar man dessutom i wolfpack-pluton eller har bra samarbete med övriga meds i laget har motståndarna inte en chans. Lär man sig fördela hälsan mellan vagnarna kan en eller två flanka medan den tredje "tar stryk".
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Finns vissa kartor som direkt avgörs vem som har mest mediums.
Tex Mines där den som har kullen vinner matchen.
Har 4 tier10 men ingen medium och det saknar jag på en del kartor, särskilt när mediums i ens eget lag är saknas eller är idioter.
Hade precis löjligt bra samarbete med två randoms på pub i en match på mines. Vi spelade alla tre BC och fokuserade elden helt rätt vilket innebar att alla deras meds var döda inom en minut och vi kom därifrån med 40% hp var. Vi vann matchen rätt stort.
Citera
2014-05-01, 14:46
Medlem
Skarphedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Det är så otroligt ambitiöst skrivet. Är väl ursprungligen en svensk som gjort grundarbetet i en tråd på WoT-forumet har jag för mig?

Oavsett vad har WG sagt flera gånger att vår paradvagn "Stridsvagn S" inte kommer att komma med i spelet eftersom den siktar med chassit/hydralik som enligt WG är för svår och tidskrävande att få till. Tyvärr. Det senaste jag hörde var att det troligtvis bara kommer några enstaka svenska vagnar in i spelet som en del av ett EU-träd. Men ett eget svenskt träd vore onekligen mumma.

Jo det är en svensk kille som skriver under signaturen sp15 som ligger bakom mycket av grundarbetet. De har tidigare publicerat hans inlägg om just S-vagnen (http://ftr.wot-news.com/2013/08/28/strv-103-the-s-tank/).
Angående chassihydrauliken kanske det kan underlättas av att alla hjul modeleras separat sen 9.0? Rena spekulationer från min sida, men som redan uttryckts i tråden är Strv-103 såpass ikonisk att den är svår att ignorera om man alls ska ha svenska vagnar.

Håller förövrigt på att arbeta mig upp längs den tyska tunga tigerlinjen. Är ca 10 000 exp från att låsa upp Tiger II på tier 8 och tänkte höra om ni har några erfarenheter av att spela den? Är den nått att ha?
Citera
2014-05-01, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarpheden
Jo det är en svensk kille som skriver under signaturen sp15 som ligger bakom mycket av grundarbetet. De har tidigare publicerat hans inlägg om just S-vagnen (http://ftr.wot-news.com/2013/08/28/strv-103-the-s-tank/).
Angående chassihydrauliken kanske det kan underlättas av att alla hjul modeleras separat sen 9.0? Rena spekulationer från min sida, men som redan uttryckts i tråden är Strv-103 såpass ikonisk att den är svår att ignorera om man alls ska ha svenska vagnar.

Håller förövrigt på att arbeta mig upp längs den tyska tunga tigerlinjen. Är ca 10 000 exp från att låsa upp Tiger II på tier 8 och tänkte höra om ni har några erfarenheter av att spela den? Är den nått att ha?

Har inte hunnit skaffat Tiger 2 men jag har läst trådar där man jämförde Tiger 1 och Tiger 2, i Tiger 2 du får möta mot X-tiers så tänk på det.

Tiger 2 har nice topgun på 105mm, läst att 8-10tiers ser den som ett stort hot.
Citera
2014-05-01, 21:01
Medlem
Kapten Kagges avatar
Är det någon annan som sitter och kollar på Quickybabys livestream just nu? För mig envisas den att buffra hela tiden vilket är rätt irriterande. Är det problem med Twitch eller är det nåt på min sida? Jag har 100 Mbit BBB så det borde inte vara nåt problem på min sida och det har funkat bra förut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in