Citat:
Ursprungligen postat av
rappler
Jag kom över det här dokumentet för två dagar sedan och jag har funderat på vad jag ska göra med det. Har skickat det till en vän som är mer central i SvP fast utan någon reaktionen och jag blir så jävla förbannad över det här judebeteendet från SMR att jag nu tänker att det ska gå ut offentligt. Det är svinigt av SMR att hålla på så här och det stärker knappast den nationella rörelsen att man håller på med sånt här skit. Enligt uppgift från min källa är det så här det snackas inom SMR, hur fan kan man hålla på så här och tro att man ska komma någonstans i kampen! Ni borde skämmas.
http://0bin.net/paste/PVscTvbK59ZyRM9T#mBQOgjKgsTd2psKPQr02ZF59sG98QqzSd GiyrweynOo=
Alltså vafaan, så jävla less jag blir. Om mailet nu är sant så är det sån jävla backstabbing av SMR. Har inte alltid hållit med om alla strategiska beslut SMR har tagit över årens gång. Tycker liksom inte "kärrtorp" var det smartaste att göra i en valrörelse som denna. Med det sagt har jag stor respekt för organisationens "grunts" som jag har träffat på, väldigt engagerade och drivna killar som inte backar. Om nu det här mailet har skrivits av Saxlind så är det att ses som ett tecken av svaghet i måtståndsrörelsen. Det pratas om att "sno" våra medlemmar och att dom är beroende av att SvP folk går över till dom men inte vice versa. "Öppet fientlig" är rätt bekymrande. Vad menas med det? Att motståndsrörelsen ska göra sig av med oss?
Citat:
Öppet fientlig kan man bli när man rekryterat nästan alla bra personer från SvP och genom successivt allt hårdare kritik gjort att de flesta oberoende nationella personerna (framtida rekryter) är medvetna om SvP:s brister och våra förtjänster, så att de förmodligen söker sig rätt när de organiserar sig. Att bete sig öppet fientligt innan dess låser det nuvarande styrkeförhållandet och kommer att göra det svårare för oss att växa om SvP (vi är mer beroende av rekrytering av SvP:are och SvP-sympatisörer än vad SvP är beroende av rekrytering av våra medlemmar).
Det pratas också om att motståndsrörelsen ska apa efter allt vi gör och att göra det "bättre". T.o.m. ställa upp i val som
hittils motståndsrörelsen inte velat göra.
Citat:
För att alla ska uppfatta oss som bättre än SvP måste vi därför vara bättre än SvP på ALLT av betydelse, vilket innebär att vi till en början måste göra allt som SvP gör som kan ses som viktigt (ställa upp i val, ge ut böcker samt genomföra koordinerade enkla men effektiva aktioner runt om i landet är tre saker SvP gör som vi bör börja med och göra bättre än SvP för att vi ska kunna bli bättre än SvP i allas ögon).
Det är vi i SvP som visar vägen. Det är vi som visar framfötterna och tar mark nu. Om Saxlind snackar strategi med Lund om att "framstå som vänliga och samarbetsvilliga" först och för att sedan ta och sno "bra aktivister", för att sedan bli "Öppet fientlig"... Det luktar svaghet på långt håll. Medans motståndsrörelsen kippar efter andan så kommer vi sitta och ha mandat i förhoppningsvis ett trettiotal kommuner och kanske någon regional plats. Fyra år från nu går det förhoppningsvis ännu bättre och vi sitter i maktens korridorer där vi kan skära ut cancern ur vårat land. Med oss räddar du Sverige. Med Saxlind och co hugger du seriösa nationella i ryggen!
Citat:
Ursprungligen postat av
Straybullet
Och nu ser jag att nådig herr M.Saxlind är online och aktiv i den här forumavdelningen, och därför borde kunna bringa ljus i denna prekära tråd.
Ja var är du Saxlind? Det skulle vara fint om du tog dig tid att skriva så vi får lite klarhet i det hela.