2014-04-29, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Du vet om att amfetamin, efedrin är bantningsmedel? Och att rediga bantningsmedel fungerar på ungefär liknande vis som efedrin och amfetamin?

Nåja, tänker inte ha några åsikter i detta innan jag läst om det i mer officiella källor än flashback.
Jaså, gör alla det? Det visste jag inte. Men då förstår jag.

Att man kan klassa det som doping är ju dock lite konstigt?
2014-04-29, 23:06
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RossoBiancoVerde

De som Skogsrök nämner är väl knappast konstigt? Eller hur menar du nu? Om Hedberg (vem fan är det förresten?) nu straffas för dopning så har han naturligtvis tagit såpass starka bantningspiller att de är prestationshöjande. Och om han inte ens vill banta så är det klart bara den effekten han vill åt.
2014-04-29, 23:07
Bannlyst
Citat:
Jaså, gör alla det? Det visste jag inte. Men då förstår jag.

Näe, säkert inte alla men bantningsmedel som det är någon mening med har ju de effekterna. En får ökad bla uthållighet av de här preparaten.

Hur som är en idrottsman ska väl inte behöva förtära bantningsmedel så om han gjort det så antagligen är han bara dum i huvudet eller så är det för att fuska (de där ämnena går ganska snabbt ut ur kroppen).
2014-04-29, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
De som Skogsrök nämner är väl knappast konstigt? Eller hur menar du nu? Om Hedberg (vem fan är det förresten?) nu straffas för dopning så har han naturligtvis tagit såpass starka bantningspiller att de är prestationshöjande. Och om han inte ens vill banta så är det klart bara den effekten han vill åt.

Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Näe, säkert inte alla men bantningsmedel som det är någon mening med har ju de effekterna. En får ökad bla uthållighet av de här preparaten.

Hur som är en idrottsman ska väl inte behöva förtära bantningsmedel så om han gjort det så antagligen är han bara dum i huvudet eller så är det för att fuska (de där ämnena går ganska snabbt ut ur kroppen).
Jaha. Hade fått för mig att efedrin osv var mer psykiskt och inte något som gör en fysiskt starkare. Sorry.

Då verkar det ju tyvärr inte bättre än att det är doping det handlar om.
2014-04-29, 23:28
Bannlyst
Citat:
Jaha. Hade fått för mig att efedrin osv var mer psykiskt och inte något som gör en fysiskt starkare. Sorry.

Då verkar det ju tyvärr inte bättre än att det är doping det handlar om.
Alltså de har ju psykiska egenskaper men då har man ju överdoserat dem på sånt sätt som narkomaner gör.

Använder man dem rätt så blir det mer att du får bättre syreupptagningsförmåga och andra sådana fysiska saker. Efedrin är bla alldeles utmärkt för folk med astma då ämnet vidgar luftrören.
2014-04-30, 07:59
Medlem
Förmildrande omständigheter jämfört med Rahm ja, men visst verkar ändå 3 månaders avstängning vara jävligt lite?
2014-04-30, 09:03
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Förmildrande omständigheter jämfört med Rahm ja, men visst verkar ändå 3 månaders avstängning vara jävligt lite?
Verkligen. Något år hade han kunnat få.
2014-04-30, 10:00
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Hur fan vet du inte vem den enda svarta snubben i modo är ?
2014-04-30, 10:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leksingen
frögren är slut, var nog den sämsta spelaren i saik, i finalserien iaf. tack o hej

Inte ofta jag håller med dig men nu har du en poäng faktiskt, han var inte bra och han spelade tydligen skadad i slutspelet också nämnde någon , finnen däremot tror jag kan bli succé.
2014-04-30, 11:14
Medlem
RedXs avatar
Enligt säkra källor är Osten Bergström inte intresserad av att värva Edwin Hedberg.
2014-04-30, 13:13
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Inte ofta jag håller med dig men nu har du en poäng faktiskt, han var inte bra och han spelade tydligen skadad i slutspelet också nämnde någon , finnen däremot tror jag kan bli succé.

Ja, med bruten fot.

http://norran.se/hockeybloggen/?iframeurl=http://hockey.norran.se/?p=45319
2014-04-30, 15:44
Bannlyst
Hedman, Persson och Rhodin (!) klara. Den sistnämnde passerade radarn helt och hållet. Finns det någon utvecklingspotential där? Vad säger ni mer insatta?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in