Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-04-29, 16:56
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Partiet vill nationalisera sjukvården.

Staligt eller Privat Nationalistisk?
Citera
2014-04-29, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Citat:
8, Svenskarna skall äga de svenska resurserna: Betydande svenska naturresurser och allmännyttig verksamhet skall ägas av det svenska folket, vilket innebär att all vinst från sådan näring återgår till befolkningen och inte till utländska eller enskilda intressen.

Genom att det svenska folket, med staten som förvaltare, äger viktiga naturresurser, infrastruktur samt allmännyttiga verksamheter som hela samhället är beroende av kan en negativ konkurrens undslippas och en så effektiv service som möjligt tillhandahållas befolkningen. Genom att allmännyttiga institutioner nationaliseras, säkras också att hela Sverige kan ta del av dessa och inte enbart de som är belägna där det är mest ekonomiskt gynnsamt att driva dem. Sjukvård, elbolag, telebolag, bankväsende och kollektivtrafik är viktiga exempel på sådan verksamhet där befolkningen tjänat på ett gemensamt ägande.

Statligt.
Citera
2014-04-29, 17:01
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Nationalisering är ett annat ord för förstatligande.
Citera
2014-04-29, 17:37
Bannlyst
Ett tyskt tv-team som gör en dokumentär om NPD ska intervjua Stefan Jacobsson ikväll och också följa med på demonstrationen 1 maj.
Citera
2014-04-29, 17:49
Medlem
Orjisols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Ett tyskt tv-team som gör en dokumentär om NPD ska intervjua Stefan Jacobsson ikväll och också följa med på demonstrationen 1 maj.
Kommer att bli en kroknäsas vinkling med stöveltramps ljud och skräckmusik. Stefans ord kommer bli förvrängda i översättningen.
Citera
2014-04-29, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Orjisol
Kommer att bli en kroknäsas vinkling med stöveltramps ljud och skräckmusik. Stefans ord kommer bli förvrängda i översättningen.
Vet inte vad det är för bolag som ligger bakom, men det är väl inte helt otänkbart tyvärr.
Citera
2014-04-29, 19:00
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orjisol

Mjae, jag har haft kontakt med journalisten i fråga senaste veckorna och även hört mig för med tyska kamrater. Detta är en relativt vettig journalist som de ofta bjuder in till sina tillställningar. Han är så klart "antirasist" och kan ibland slänga sig med naziordet men det är ingen Hans Bülow.
Citera
2014-04-29, 19:05
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Mjae, jag har haft kontakt med journalisten i fråga senaste veckorna och även hört mig för med tyska kamrater. Detta är en relativt vettig journalist som de ofta bjuder in till sina tillställningar. Han är så klart "antirasist" och kan ibland slänga sig med naziordet men det är ingen Hans Bülow.
Vad heter han/hon?
Citera
2014-04-29, 21:23
Medlem
kempinhoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Med tomt fjäsk kommer du ingenstans.

Tål du inte att höra sanningen? Inskränkta värmlänning! Som jag frågade har du träffat Aschberg än?
Citera
2014-04-29, 21:30
Medlem
Det kanske har nämnt i tråden men:
Hur ställer ni er till civilt vapenägande. Både gällande jakt och sportskytte samt möjlighet att varje laglydig medborgare ska få bära vapen för att försvara sig.
Citera
2014-04-29, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sim76
Det kanske har nämnt i tråden men:
Hur ställer ni er till civilt vapenägande. Både gällande jakt och sportskytte samt möjlighet att varje laglydig medborgare ska få bära vapen för att försvara sig.

Väldigt många nationalister är för privat vapenägande för myndiga och tidigare ostraffade medborgare. För lite mer än 100 år sedan så var vapen licensfria i Sverige dvs vem som helst kunde äga handeldvapen och det mördades långt färre personer per capita än vad det gör idag.

Jag vet inte om partiet har någon åsikt i frågan men gubbarna i veckans motgift som dessutom är partimedlemmar verkar ju vara för det systemet. Själv så tycker jag att det är en rättighet att få äga vapen så länge du är myndig och inte har blivit straffad för någon grövre brottslighet då det är sjuka individer som mördar och inte vapnet i sig.

Tittar vi på tex Schweiz så har de ju en extremt liberal vapenlagstiftning och där är det väl krav på att alla män som genomgått värnplikten måste förvara minst ett automatvapen i hemmet och ändå springer de inte runt och skjuter varandra hejvilt.
Citera
2014-04-29, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Väldigt många nationalister är för privat vapenägande för myndiga och tidigare ostraffade medborgare. För lite mer än 100 år sedan så var vapen licensfria i Sverige dvs vem som helst kunde äga handeldvapen och det mördades långt färre personer per capita än vad det gör idag.

Jag vet inte om partiet har någon åsikt i frågan men gubbarna i veckans motgift som dessutom är partimedlemmar verkar ju vara för det systemet. Själv så tycker jag att det är en rättighet att få äga vapen så länge du är myndig och inte har blivit straffad för någon grövre brottslighet då det är sjuka individer som mördar och inte vapnet i sig.

Tittar vi på tex Schweiz så har de ju en extremt liberal vapenlagstiftning och där är det väl krav på att alla män som genomgått värnplikten måste förvara minst ett automatvapen i hemmet och ändå springer de inte runt och skjuter varandra hejvilt.
Tack! Däremot hoppas jag på en officiell ståndpunkt från partiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in