2014-04-29, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mace2442
Ja de duger ju rätt bra till att reta IRan med tex.

Du är ingen seriös debattör.
Citat:
Ursprungligen postat av mace2442
var det som vanligt en massa dravel och noll verifierbara fakta idag också.

Nej. DSPS sateliterna används enbart för att upptäcka avfyringen av balistiska vapen.
De har inge med ordinarie underättelsekjobb att göra.
Nästa faktafel är att DSPS sateliterna ligger geostationärt så de täcker sitt område 24/7

Faktafelet efter det är att de sateliterna sänder live vid behov. De sänder sitt data till Militära kommunikationssateliter som reläar datat dit det behövs.
Tex rätt ner till fartygschefens laptop.
USA är som sagt mycket duktiga på informationshantering.

Nä. De är synnerligen användbara och ger en mycket god överblick 24/7

Snacka om saker du vet något om. Nej, satelliter som används för att samla in underrättelser av det slaget sänder inte live, .Det system du yrar om och som du inget vet om är ett försök för att skydda nordamerika mot eventuellt kommande missiler. Sen föreslår jag att du läser mer om GEO.
Citera
2014-04-29, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Anmärkas bör att majoriteten som skriver i denna tråd saknar grundläggande militär utbildning. Vidare avråder jag dig från att anspela på antiislamiska attityder i en militär diskussion.

Och det kan du naturligtvis också visa några oberoende bevis på?
Eller är det bara mer dynga från din sida?
Citera
2014-04-29, 18:46
Medlem
Citat:

Så mycket fakta klarade han den här gången alltså.
En gris skulle klara det bättre

Citat:
Snacka om saker du vet något om. Nej, satelliter som används för att samla in underrättelser av det slaget sänder inte live, .Det system du yrar om och som du inget vet om är ett försök för att skydda nordamerika mot eventuellt kommande missiler. Sen föreslår jag att du läser mer om GEO.

Jasså det gör de inte? nähä, då ser vi fram emot verifierbara fakta på det med då.

Naturligtvis klarar du inte det
Citera
2014-04-29, 18:58
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Anmärkas bör att majoriteten som skriver i denna tråd saknar grundläggande militär utbildning. Vidare avråder jag dig från att anspela på antiislamiska attityder i en militär diskussion.

Med tanke på din låga förståelse för såväl militär taktik som strategi, för att inte tala om militär teknik, så är du nog inte rätt person att sitta och lägga dig ut om andras militära utbildningsgrad.

Dock kan jag motsäga dig på den punkten, och det med allra största bestämdhet, då jag (till skillnad från dig) råkar VETA att en hel del skribenter här sitter på väldigt god militär utbildning. I alla avseenden avsevärt bättre än den du uppenbarligen kan stoltsera med.

Att tro att Iran har skuggan av en chans mot USA motsäger varje form av militär bildning, och det med besked.

Citat:

Nej, du är ju inte det.
Citera
2014-04-29, 19:03
Bannlyst
SNÄLLA!
Svara på det först..
IR5,
1 kan Iran säkna hangarfartyget i Persiska Viken?
2 Kan Iran sänka hangarfartyg utanför Persiska Viken? om Ja, hur?

T-80U,
1 Kan Iran sänka hangarfartyget i Persiska viken?
2 Kan Iran sänka hangarfartyget utanför Persiska viken? om Ja, hur?

Vi bryr inte oss om vad Iran eller USA tänker göra efter det.
Vi vill ha svar på just DENNA frågan.
Citera
2014-04-29, 19:20
Medlem
Några av de publika KH-11 bilderna.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/18/KH-11-best-SHIPYARD.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/20/Janeskh11leakedphoto.jpg

Det här är alltså vad de helt värdelösa sateliterna gav för typ av information.
För 30 år sen alltså.
Dvs före Praying Mantis.

Det har ju hänt lite med digitalkamerautvecklingen på den tiden ....
Citera
2014-04-29, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Med tanke på din låga förståelse för såväl militär taktik som strategi, för att inte tala om militär teknik, så är du nog inte rätt person att sitta och lägga dig ut om andras militära utbildningsgrad.

Dock kan jag motsäga dig på den punkten, och det med allra största bestämdhet, då jag (till skillnad från dig) råkar VETA att en hel del skribenter här sitter på väldigt god militär utbildning. I alla avseenden avsevärt bättre än den du uppenbarligen kan stoltsera med.

Att tro att Iran har skuggan av en chans mot USA motsäger varje form av militär bildning, och det med besked.

Nej, du är ju inte det.
Då beklagar jag snedrekryteringen för jag har sett stora grundläggande brister som jag kan nämna.
Herr T-80U, en militär lär sig en hel del grundläggande saker som inte framgår av det som dina skribenter hittills presenterat. De behärskar inte ens klassiska taktiker.
Citera
2014-04-29, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massaraduvet
SNÄLLA!
Svara på det först..
IR5,
1 kan Iran säkna hangarfartyget i Persiska Viken?
2 Kan Iran sänka hangarfartyg utanför Persiska Viken? om Ja, hur?

T-80U,
1.Ja Enkelt
2. Ja svårare
Citera
2014-04-29, 19:56
Bannlyst
Citat:
1.Ja Enkelt
2. Ja svårare
Jag vet att man kan sänka hangarfartyget i PG när än man vill.

Men har ingen direkt bild av hur man skulle kunna göra det i Indiska Oceanen eller Arabiska Havet.

Hur ska det gå till där?
Citera
2014-04-29, 20:03
Medlem
Wishies avatar
Citat:

1 - Ja, MEN sannolikheten till att Iran lyckas med ett sådan företag måste bedömas så liten att den nästan är försumbar under förutsättningen att CSG:n är samlad och fungerar som vanligt och inte ligger i någon trång farled utan att först positionerat ut sina eskortfartyg, några patrullflyg och helt och hållet saknar underrättelser.
2 - Ja, MEN sannolikheten är nog så nära noll man kan komma att chansen är att beteckna som obefintligt under normala förhållanden. Det finns INGET som tyder på att Iran har någon som helst förmåga att ens vara i närheten av vad som skulle kunna räknas som en sportslig chans.

Enda orsaken till att att jag svarade "ja" på båda frågorna är helt enkelt att man ALDRIG kan vara 100% säker på nånting nångång. Tja, förutom "death and taxes" då

Skulle vilja påstå att Irans bästa, och inte bara Irans utan alla nationers bästa, och nästan enda chans är att sänka ett hangarfartyg är att lyckas med ett rent överväldigande överraskningsanfall några resor värre än Japans attack mot Pearl Harbour under VK2 när fartyget och dess eskort ligger förtöjd vid kaj.
Senast redigerad av Wishie 2014-04-29 kl. 20:19.
Citera
2014-04-29, 20:08
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Då beklagar jag snedrekryteringen för jag har sett stora grundläggande brister som jag kan nämna.
Herr T-80U, en militär lär sig en hel del grundläggande saker som inte framgår av det som dina skribenter hittills presenterat. De behärskar inte ens klassiska taktiker.

Jösses i himlen, titta vem som just levererade ett helt stenbrott i glashuset
Citera
2014-04-29, 20:25
Medlem
Wishies avatar
Citat:
1.Ja Enkelt
2. Ja svårare

Citat:
Jag vet att man kan sänka hangarfartyget i PG när än man vill.

Ursäkta mig, mina damer, men Ni kan inte tänka er att så utförligt Ni bara kan, berätta HUR det skulle gå till?
Nu när det är sååååå "enkelt" och när man kan göra det "när man vill"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in