2014-04-25, 14:00
Medlem
Stvrmzeits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Vad tänker ni hugga på i släppet då? Själv blir det nog enbart Golden Doesjel och Ume Lambic.

Inte bestämt mig angående allt. Men 3 Fonteinen Golden Doesjel, Smuttynose Durty Hoppy Brown Ale, Freigeist/Bayerischer Bahnhof Geisterzug Gose, Uinta Dubhe Imperial Black IPA, De Glazen Toren Lentebier, Lagunitas Sucks och Lost Abbey Serpent's Stout står i alla fall i listan. Det är några andra öl jag också funderar på, men inte är säker på ännu. Vi får se!
Citera
2014-04-25, 15:51
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stvrmzeit
Inte bestämt mig angående allt. Men 3 Fonteinen Golden Doesjel, Smuttynose Durty Hoppy Brown Ale, Freigeist/Bayerischer Bahnhof Geisterzug Gose, Uinta Dubhe Imperial Black IPA, De Glazen Toren Lentebier, Lagunitas Sucks och Lost Abbey Serpent's Stout står i alla fall i listan. Det är några andra öl jag också funderar på, men inte är säker på ännu. Vi får se!

Fin lista! Jag är sugen på Green Flash BW också men jag får hålla tummarna för att intresset är väldigt litet och köpa den en annan gång. Men så lär det ju säkerligen inte bli.
Citera
2014-04-25, 16:01
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Vad tänker ni hugga på i släppet då? Själv blir det nog enbart Golden Doesjel och Ume Lambic.
är ju på CBC då...så jag blir nog utan. tyckte dock inte direkt släppet erbjöd några direkt pang-grejer.
Citera
2014-04-25, 16:19
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
är ju på CBC då...så jag blir nog utan. tyckte dock inte direkt släppet erbjöd några direkt pang-grejer.

För mig ser det bra ut, men jag är ju nybörjare. Det var inte längesedan jag fick upp ögonen för spontanjäst heller så det ska bli kul att testa mer sådant.

Vad tycker du om Golden Doesjel? Jag antar att du testat den.
Citera
2014-04-25, 16:32
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
För mig ser det bra ut, men jag är ju nybörjare. Det var inte längesedan jag fick upp ögonen för spontanjäst heller så det ska bli kul att testa mer sådant.

Vad tycker du om Golden Doesjel? Jag antar att du testat den.
faktiskt inte. bara vanliga doesjel, inte golden. men eftersom den vanliga är bra så....ja. gillar du syrligt lär du ju inte bli besviken som sagt.
Citera
2014-04-25, 16:49
Medlem
Testar med en fråga i den här tråden, kanske är min ölsmak inte tillräckligt fin men har kommit att gilla St Eriks Centennial och skulle vilja ha tips på fler liknande öl. Deras ipa är väl besk i smaken och jag gillar inte allt för mycket beska i eftersmaken.

Finns det några i liknande still ni kan rekommendera?
Citera
2014-04-25, 18:05
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasseD
Testar med en fråga i den här tråden, kanske är min ölsmak inte tillräckligt fin men har kommit att gilla St Eriks Centennial och skulle vilja ha tips på fler liknande öl. Deras ipa är väl besk i smaken och jag gillar inte allt för mycket beska i eftersmaken.

Finns det några i liknande still ni kan rekommendera?
Titta i den här tråden på tips på amerikansk pale ale, så får du några bra tips att testa.
Citera
2014-04-27, 20:57
Medlem
sigurts avatar
Hejsan!

Jag har snöat in på Wisby pils! Tycker den e sjukt god, mycket smak!

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?searchquery=wisby+pils&sortfield=Default&sortdire ction=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All &groupfiltersheader=Default&filters=searchquery%2c &artikelId=39856&varuNr=1570&referringUrl=%2fSo k-dryck%2f%3fsearchquery%3dwisby%2bpils%26sortfield% 3dDefault%26sortdirection%3dAs cending%26hitsoffset%3d0%26page%3d1%26searchview%3 dAll%26groupfiltersheader%3dDefault%26filters%3dse archquery%252c

Men jag tycker den är något dyr med ett literpris på 56kr!

Tänkte fråga er i tråden om det finns nån liknande öl i det billigare segmentet?

Speciellt eftersom jag är van vid att far min åker till Tyskland då och då och köper hem mycket öl för löjliga priser, tyvärr håller han sig till sina jävla spendrups guld.

Ni får gärna kolla denna hemsida som visar sortimentet i bordershoppen där han brukar handla och se om det finns något passande öl där för mig?

http://www.puttgarden.bordershoppa.se/
Citera
2014-04-27, 22:21
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Hejsan!

Jag har snöat in på Wisby pils! Tycker den e sjukt god, mycket smak!

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?searchquery=wisby+pils&sortfield=Default&sortdire ction=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All &groupfiltersheader=Default&filters=searchquery%2c &artikelId=39856&varuNr=1570&referringUrl=%2fSo k-dryck%2f%3fsearchquery%3dwisby%2bpils%26sortfield% 3dDefault%26sortdirection%3dAs cending%26hitsoffset%3d0%26page%3d1%26searchview%3 dAll%26groupfiltersheader%3dDefault%26filters%3dse archquery%252c

Men jag tycker den är något dyr med ett literpris på 56kr!

Tänkte fråga er i tråden om det finns nån liknande öl i det billigare segmentet?

Speciellt eftersom jag är van vid att far min åker till Tyskland då och då och köper hem mycket öl för löjliga priser, tyvärr håller han sig till sina jävla spendrups guld.

Ni får gärna kolla denna hemsida som visar sortimentet i bordershoppen där han brukar handla och se om det finns något passande öl där för mig?

http://www.puttgarden.bordershoppa.se/
Har du testat Jever? Det är en öl i samma stil och som finns på bolaget, dessutom så är den billigare än Wisby.

När det gäller Bordershop så såg jag ingen tysk pilsner där, men den tjeckiska Pilsner Urquell är ju en pilsner och dessutom en väldigt god sådan.
Citera
2014-04-27, 23:58
Medlem
brutefishs avatar
plockade fram en bitch please igår (colab med brewdog och three floyds).
när jag drack den första gången så var den väldigt spretig, för rökig och alkoholen slog igenom, den var väldigt rå och jag slängde ner de flaskor jag hade i källaren om hopp för framtiden

nu har den dock lugnat ner sig betydligt och är riktigt jävla angenäm, så har ni några stående så ta och testa en.
Citera
2014-04-28, 00:10
Medlem
Burkbubbas avatar
Hej finsmakare!

Är ingen öldrickare av rang, har mer eller mindre bara druckit öl som går på reklam osv. Lättlurad som jag är. Finns det någon som kan tipsa mig om några goda ölsorter? Jag är ute efter ljus öl. Min favorit är iallafall Budejovicky men vill ha lite mer tips.
Citera
2014-04-28, 02:30
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkbubba
Hej finsmakare!

Är ingen öldrickare av rang, har mer eller mindre bara druckit öl som går på reklam osv. Lättlurad som jag är. Finns det någon som kan tipsa mig om några goda ölsorter? Jag är ute efter ljus öl. Min favorit är iallafall Budejovicky men vill ha lite mer tips.

Eftersom din favoritöl är en ljus lager är lite bättre ljusa lager bra att börja med. Brooklyn Lager, Nils Oscar God Lager, Mikkeller American Dream. Annars är ju IPA uppskattat av många nybörjare, testa Punk IPA och Modus Hoperandi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in