Citat:
Ursprungligen postat av
DaddyD2
Till skillnad från dig så tänker jag på alla oskyldiga som kommer att drabbas av en annektering. Alla som inte vill slita sig loss, vare sig det är ryssar eller ukrainare.
Separatisterna står för egoism. De vill att regionernas framtid ska se ut på deras sätt, vilket jag inte gillar ett dugg. En minoritet ska inte få bestämma ödet över en majoritet. Det är inte Krim vi snackar om nu, där majoriteten är etniska ryssar, utan nu snackar vi om regioner där ryssar är en minoritet.
Inte verkar de villiga att vänta till presidentvalet heller, för de vet att så fort en ny president blir vald av folket så minskar deras chanser för annektering.
Nu börjar jag verkligen känna att du är en hycklare. Bryr du dig alltså om den ryska minoriteten plötsligt? Var var denna omsorg då CIA-Nuland skapade denna kris?
Krisen i Ukraina — med fascister i en temporär kupp-regering — är en skapad kris som detta land inte behövde. Ukaina är ett land som sen 1991 varit delat i tu mellan en pro-rysk och en pro-västlig del. Ungefär 50-50, där båda sidor kunnat vinna i demokratiska val.
Det enda vettiga efter denna kupp är att tillåta självstyre som separatisterna vill. Gör Ukraina till en lös federation!