2014-04-28, 11:54
Medlem
ManUnitedFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotselleri
Chuckster är ju alltid den mest pålästa och intellektuella individen. Han har ett jävla basketkunnande men är privat precis som han var som basketspelare otroligt känslosam. Han har inte riktigt det där filtret som filtrerar bort sådant som inte ska sägas. Att Charles är från södern tror jag gör att han blir extra emotionell av något sånt här, mycket människor "där nere" är fortfarande otroligt högervridna och antagligen har Chuck fått stå ut med ett och annat under sin uppväxt.

Jag tycker att citatet (Sterlings) är lite ryckt ur sin kontext. Han är nog antagligen bara en rik osäker gammal gubbe som inte vill bli av med sin trophy-flickvän. Men hur som helst är det så förbannat jävla korkat att som ägare till ett lag i en liga som domineras av svarta uttrycka sig så.
Han är definitivt en osäker gammal gubbe som du skriver, men det har inte plats för sådana åsikter som ägare för ett NBA lag. En sjuk sak är att flickvännen är blandad mexikansk och afroamerikan.
2014-04-28, 12:00
Medlem
Sen får man tänka på att sånt här skjuter i iväg i proportioner i USA mtp deras historia. Från att svarta har varit slavar till frigörelsen med giganter som Rosa Parks, Marcus Garvey, MLK, osv.

Detta gör det extra känsligt skulle jag tro. Typ som judar i Tyskland.

Till något annat - Portland leder nu 3-1 och har väl punkterat serien. Är Portland jävligt duktiga eller är Rockets mediokra? En kombination?
2014-04-28, 12:37
Medlem
Rotselleris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spliffpatrullen
Sen får man tänka på att sånt här skjuter i iväg i proportioner i USA mtp deras historia. Från att svarta har varit slavar till frigörelsen med giganter som Rosa Parks, Marcus Garvey, MLK, osv.

Till något annat - Portland leder nu 3-1 och har väl punkterat serien. Är Portland jävligt duktiga eller är Rockets mediokra? En kombination?

Jag tror att Rockets lider av samma sak som alla D'antoni-coachade lag gör. Allt fokus ligger på offense och det ger svängdörrar i försvaret. I och med LaMarcus range så tvingar de ut Dwight/Asik från korgen och det tillsammans med ganska svaga guard och wing defenders gör att Portland inte behöver ta ut sig speciellt mycket. Jag tror mycket på att det är en jävligt dålig matchup för Rockets.
2014-04-28, 13:36
Medlem
J.Blazes avatar
Citat:

Jag har har blivit mer och mer osäker hur slutspelet kommer och sluta.
Dallas leder mot spurs 2-1, vilket jag trodde skulle vara en enkel match för Spurs. Det är några matcher kvar och kan vända.

Memphis ger OKC en jävlig bra motstånd och kan skrälla och slå ut en av dem favorttippade.

Clippers och GSW är den mest roliga matchupen och se på, ganska lika lag med offensivt tänk.

Portland har fått samma goda flyt som dem hade innnan nyåret och kommer rulla över Houston. Och kommer fortsätta rulla på så länge Aldrige dominerar.

Pacers ja, ja vad kan man säga om detta lag? Så besviken på Hibbert och George. Sliter mot Atlanta. MOT ATLANTA!!! For fuck sake. Liten chans och gå vidare från second round. Om dem kommer dit vill säga.

Mitt kära Nets jobbar hårt mot det unga Toronto som har en underbara fans som stödjer sitt lag ger dem luft under vingarna. Blir en tuff 7 matchserie där Nets går vidare.

Washington har överraskat mig positivt och Wall har växt i mina ögon och utvecklats till en bra PG. dem tar serien från Chicago.

Det enda som kvarstår är Heat som jag tror faktiskt lyckas med en threepeat i år. Du kan inte undgå Lebron James när han match efter match leverar poängmässigt och bidrar med returer och assist.
Dem är fortfarande svårslagna.
2014-04-28, 15:51
Medlem
ManUnitedFans avatar
Inledningen av slutspelet visar bara hur fantastiskt bra West är. I mitt tycke är alla serier där öppna. Det går inte att säga vilket lag som vinner sin serie. Och det tycker jag är faktiskt kul. I east har Heat sin serie, Wizards sin. De övriga två är öppna. Tycker att Pacers har det sjukt tufft och under fjärde quartern trodde jag att Hawks skulle ta detta. Toronto imponer verkligen och är roliga att se på. DeRozan alltså vilken spelare!
2014-04-28, 16:06
Medlem
DropoutBears avatar
Sjukt många OT:s, grym inledning av Play offs än så länge även om det (som tidigare nämnts) ser ut att vara en obehagligt rak väg till seger för LeBron
2014-04-28, 16:24
Medlem
KickAss-1337s avatar
Kul med allt intresse kring playoffs, har sett en del matcher i både east och west och som många säger är det en del ögonbrynshöjare! Är bra osugen på att möta Wizards, de har verkligen höjt sig ett par snäpp och ser obehagliga ut, åtminstone mot Bulls

För att helt byta ämne skulle jag vilja diskutera vad ni tror händer lagmässigt för Heat under free agency? Alla i Big 3 samt typ alla andra kan ju välja att dra...nu hoppas jag ju såklart att iaf James och Wade blir kvar, ser ju iofs ingen direkt anledning till att de skulle det? Bosh kanske är mer tveksam då, han har haft en del riktigt bra matcher men har inte varit särskilt jämn enligt mig så frågan är om han är värd pengarna? Lite förändringar jag skulle vilja se är att man kickade Battier och Lewis som jag inte tycker tillfört mycket, åtminstone inte poängmässigt, känns som att de bara sitter av tid. Battier har väl varit ok defensivt men känns inte som att det är tillräckligt, dock hörde jag något om att han ändå bestämt sig för att lägga av. Hoppas också innerligt att Ray Allen stannar, han verkar ju ha trivts så här långt. Birdman börjar bli till åren (iofs syns det inte fysiskt) så han kanske tycket det är ovärt att dra? Verkar ha hittat sin plats IMO

Det enda som saknas just nu känns som om det är en starting center, Oden är ju som bekant inte så pålitlig och ser helst Bosh på PF. Haslem funkar väl men det är just det, funkar, inte så mycket mer. Nu kanske det inte är något problem att attrahera centrar, inte kollat något vilka som blir lediga. Om Battier, Lewis och eventuellt Bosh försvann hoppas jag på att Beasley kan få mer speltid och blir en del av rotationen igen, har ju bevisat flera gånger att han kan scora så om han bara förbättrade sitt försvar tror jag starkt på att han bidrar stort

Så, blev en del text har dock tänkt mycket på detta nu under playoffs (och även varit lite orolig). Vad tror ni?
2014-04-28, 17:45
Medlem
ToiletRelicTrees avatar
Jag har uppskattat dina tidigare skriverier, Sobofied. Kan vi hoppas på något sånt när vi kommer lite längre in i playoffs? Kanske när det blivit lite tunnare med antal lag, t.ex. W/ECF-matcherna?

Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Kul med allt intresse kring playoffs, har sett en del matcher i både east och west och som många säger är det en del ögonbrynshöjare! Är bra osugen på att möta Wizards, de har verkligen höjt sig ett par snäpp och ser obehagliga ut, åtminstone mot Bulls

För att helt byta ämne skulle jag vilja diskutera vad ni tror händer lagmässigt för Heat under free agency? Alla i Big 3 samt typ alla andra kan ju välja att dra...nu hoppas jag ju såklart att iaf James och Wade blir kvar, ser ju iofs ingen direkt anledning till att de skulle det? Bosh kanske är mer tveksam då, han har haft en del riktigt bra matcher men har inte varit särskilt jämn enligt mig så frågan är om han är värd pengarna? Lite förändringar jag skulle vilja se är att man kickade Battier och Lewis som jag inte tycker tillfört mycket, åtminstone inte poängmässigt, känns som att de bara sitter av tid. Battier har väl varit ok defensivt men känns inte som att det är tillräckligt, dock hörde jag något om att han ändå bestämt sig för att lägga av. Hoppas också innerligt att Ray Allen stannar, han verkar ju ha trivts så här långt. Birdman börjar bli till åren (iofs syns det inte fysiskt) så han kanske tycket det är ovärt att dra? Verkar ha hittat sin plats IMO

Det enda som saknas just nu känns som om det är en starting center, Oden är ju som bekant inte så pålitlig och ser helst Bosh på PF. Haslem funkar väl men det är just det, funkar, inte så mycket mer. Nu kanske det inte är något problem att attrahera centrar, inte kollat något vilka som blir lediga. Om Battier, Lewis och eventuellt Bosh försvann hoppas jag på att Beasley kan få mer speltid och blir en del av rotationen igen, har ju bevisat flera gånger att han kan scora så om han bara förbättrade sitt försvar tror jag starkt på att han bidrar stort

Så, blev en del text har dock tänkt mycket på detta nu under playoffs (och även varit lite orolig). Vad tror ni?

Battier har väl, mer eller mindre, sagt att detta är hans sista säsong? Det är då vad jag kommer ihåg.

Kortfattat: Vinner Heat i år ser jag ingen anledning att någon av de tre kommer dra.
2014-04-28, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337

Jag har svårt att se någon av Big 3 lämna, hur många gånger har man inte hört i diverse intervjuer "It's all about winning" och jag tror alla tre tycker de har bäst chans till en championship om de stannar med varandra. De får in så pass mycket pengar via sidoaktiviteter så knappast det som lockar någon av dem. Spelarna är kanske inne i sin absoluta prime och jag har svårt att se någon offra ett år på ett osäkert kort genom att t.ex. bygga upp ett helt nytt lag i exempelvis Lakers. Samtidigt är de såpass inspelade med varandra och har hittat sina roller i laget, ganska tydligt att Wade tagit ett steg tillbaka, James är franschise-spelaren och Bosh vet att han kan få begränsat med skott ibland etc. Dessutom har de en bra coach och en organisation som kan knyta till sig de rollspelare som behövs eftersom man kan locka med möjligheterna till en ring.

Angående laget så tycker jag det sett betydligt sämre ut än förra året, Battier har ofta varit katastrofal och Allen kan ofta komma in i perioder där han knappt sätter ett skott. Givetvis är regular season enbart en transportsträcka för Heat och vissa matcher kan nog motivationen hos spelarna brista vilket kan vara en anledning till att man ibland förlorar mot skitlag. Jag tror det kommer ske en viss utrensning under off-season men bedömer samtidigt att man nog inte har stora problem att knyta till sig nya kompetenta spelare.
Senast redigerad av Hawkq 2014-04-28 kl. 18:27.
2014-04-28, 19:53
Medlem
KickAss-1337s avatar
Såg att jag skrev lite fel, ska givetvis vara "jag ser ingen anledning till att Big 3 drar", mycket pga att som flera varit inne på det går att få ringar i Miami
2014-04-29, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Blaze
Jag har har blivit mer och mer osäker hur slutspelet kommer och sluta.

Dallas var nära på att vinna över Spurs igår och då gå upp 3-1 i serien och antagligen gå vidare. Torskar Pacers nästa är dom ute.

Jag tycker det här vittnar om en sak egentligen, som jag tänkt på tidigare. Nämligen hur hög nivå det är i NBA, vissa lag är bättre än andra, men alla lag har potential att prestera på en hög nivå. Det är jävligt jämt, speciellt om du bara ger bort en tum eller några misstag.
2014-04-29, 17:15
Medlem
ToiletRelicTrees avatar
Citat:
Dallas var nära på att vinna över Spurs igår och då gå upp 3-1 i serien och antagligen gå vidare. Torskar Pacers nästa är dom ute.
Är det bara jag som inte förstår vad du försöker säga här?

Dallas vann inte igår, menar du att de går vidare ändå?
Ja, om Pacers förlorar nästa match så står det 4-2. Detta innebär att de är utslagna.

Citat:
Jag tycker det här vittnar om en sak egentligen, som jag tänkt på tidigare. Nämligen hur hög nivå det är i NBA, vissa lag är bättre än andra, men alla lag har potential att prestera på en hög nivå. Det är jävligt jämt, speciellt om du bara ger bort en tum eller några misstag.
I West i alla fall, för Pacers spelar verkligen riktigt dålig basket just nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in