2014-04-27, 00:55
Medlem
Sobofieds avatar
I mean, hade inte LeBron James varit svart hade jag också varit rasist.
2014-04-27, 01:05
Medlem
ManUnitedFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MockDraft
Gud vad ni överreagerar, gubben är 80 år och halvt senil. växte upp under en generation där rasism inte var en big deal, speciellt mot svarta och här kommer ni och leker änglar bara för att ni har blivit uppfostrade under en tid där alla anses vara lika värda. Sanningen är att nästan alla människor är rasister eller fördomsfulla men på grund av att det inte är accepterat så gömmer de flesta sina riktiga åsikter.

Sen verkar han inte personligen bry sig utan det handlar mer om vad andra skulle tycka om att hans fru går runt med svarta män, vilket förstärker min poäng. Hans fru/flickvän är ett äckligt luder som gör allt för att försöka få fram rasistiska kommentarer när hon troligen är ett större fanskap som ligger och suger hans kuk så han kan köpa till henne exklusiva saker.

Det gör dig till en så mycket bättre människa.

Hans flickvän vän är halv afroamerikanska och mexikanska.
Ärligt talat bryr jag mig inte om du tycker att det gör mig till en sämre människa. Sedan är det inte första gången han säger något liknande. Dessutom tycker jag inte att åldern kan användas som en ursäkt! Gubben äger ett basketlag där majoriteten är afroamerikaner. Det borde inte en som har såna tankar göra.
2014-04-27, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
I mean, hade inte LeBron James varit svart hade jag också varit rasist.

LeBron är anledningen till att jag är en rasist.

Citat:
Ursprungligen postat av ManUnitedFan
Sedan är det inte första gången han säger något liknande. Dessutom tycker jag inte att åldern kan användas som en ursäkt!

Hur menar du att åldern inte kan användas som ursäkt? 60 år sedan kunde svarta amerikaner knappt rösta, han var uppvuxen på den tiden.

Citat:
Gubben äger ett basketlag där majoriteten är afroamerikaner. Det borde inte en som har såna tankar göra.

Hmm så borde alla tänkt under slaveriet.
2014-04-27, 02:11
Medlem
ManUnitedFans avatar
Citat:
LeBron är anledningen till att jag är en rasist.

Hur menar du att åldern inte kan användas som ursäkt? 60 år sedan kunde svarta amerikaner knappt rösta, han var uppvuxen på den tiden.

Hmm så borde alla tänkt under slaveriet.
Tiderna har förändrats människan har utvecklats. Ja i alla fall de flesta av oss! Så du menar att alla i den åldern är rasister?
Så du är rasist säger du? Och kollar på en sport som domineras av den spelaren som är anledningen till dina känslor?
2014-04-27, 12:51
Medlem
J.Blazes avatar
Citat:
Hmm konstigt att han inte la upp en vit bild när Chris Paul krävde en svart tränare.

När sa han detta?
2014-04-27, 17:26
Medlem
ToiletRelicTrees avatar
Citat:
Gud vad ni överreagerar, gubben är 80 år och halvt senil. växte upp under en generation där rasism inte var en big deal, speciellt mot svarta och här kommer ni och leker änglar bara för att ni har blivit uppfostrade under en tid där alla anses vara lika värda. Sanningen är att nästan alla människor är rasister eller fördomsfulla men på grund av att det inte är accepterat så gömmer de flesta sina riktiga åsikter.

Sen verkar han inte personligen bry sig utan det handlar mer om vad andra skulle tycka om att hans fru går runt med svarta män, vilket förstärker min poäng. Hans fru/flickvän är ett äckligt luder som gör allt för att försöka få fram rasistiska kommentarer när hon troligen är ett större fanskap som ligger och suger hans kuk så han kan köpa till henne exklusiva saker.

Det gör dig till en så mycket bättre människa.
Jag tolkar det som att de har en öppen relation och hon får ligga med andra än honom, men han vill inte att hon visar öppet att hon ligger med svarta.

Citat:
Ursprungligen postat av ManUnitedFan
Tiderna har förändrats människan har utvecklats. Ja i alla fall de flesta av oss! Så du menar att alla i den åldern är rasister?
Så du är rasist säger du? Och kollar på en sport som domineras av den spelaren som är anledningen till dina känslor?
Alla människor är, när det kommer till kritan, mer eller mindre rasistiska / fördomsfulla.

Hela den här skiten är så överdriven och tar fokus från ett annars bra slutspel.
Senast redigerad av ToiletRelicTree 2014-04-27 kl. 17:28.
2014-04-27, 17:31
Medlem
Jullsans avatar
Donald Sterling vilken pajas
2014-04-27, 19:42
Medlem
ManUnitedFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToiletRelicTree
Jag tolkar det som att de har en öppen relation och hon får ligga med andra än honom, men han vill inte att hon visar öppet att hon ligger med svarta.

Alla människor är, när det kommer till kritan, mer eller mindre rasistiska / fördomsfulla.

Hela den här skiten är så överdriven och tar fokus från ett annars bra slutspel.
Visst, det är nog så att människor har fördomar. Det nekar jag inte alls till. Men att detta är överdrivet håller jag definitivt inte med om!
2014-04-27, 22:09
Medlem
3TTONs avatar
Det kommer att hagla ursäkter om Clippers torskar idag..
2014-04-27, 22:11
Medlem
otukts avatar
Gick ju inte att kringgå detta då man följer snoop dogg på instagram.

http://edition.cnn.com/2014/04/27/us/nba-team-owner-alleged-racist-remarks/index.html?hpt=hp_t1

Citat:
"You can sleep with [black people]. You can bring them in, you can do whatever you want. The little I ask you is not to promote it on that ... and not to bring them to my games." (5:15)

-- "I’m just saying, in your lousy f******* Instagrams, you don’t have to have yourself with, walking with black people." (7:45)

Det här citatet som postats är vilseledande. En del av det iaf.

Första meningen går bl.a "You can sleep with him. You can bring him in, you can do whatever you want. The little I ask you is not to promote it on that on instagram so they have to call me "

Och då snackar Sterling om Magic Johnson och inte blacks i allmänhet.

Hur so haver en riktig katastrof/soppa för LA clippers nu gällande spelarna, fansen osv.

Bonus.
Snoop doggs instagram message till Sterling

http://www.youtube.com/watch?v=BQlsSk7sCRM

Clippers spelarna i protest på uppvärmningen mot Golden State.
http://espn.go.com/video/clip?id=10848545
Senast redigerad av otukt 2014-04-27 kl. 22:17. Anledning: Hittat mer skit.
2014-04-28, 09:21
Medlem
J.Blazes avatar
Tydligen så har detta fått stort utspel i Media. Som många har nämnt så är detta oacceptabelt beteende från en ägare.

Ett citat från Charles Barkley som jag finner är stötande: "We cannot have an NBA owner discriminating against the league," said Charles Barkley. "We're a black league."

http://edition.cnn.com/2014/04/27/us/nba-team-owner-alleged-racist-remarks/index.html?hpt=hp_t1

Detta uttalande från Sir Charles är rätt sagt av samma kaliber som Sterlings uttalande.
2014-04-28, 09:40
Medlem
Rotselleris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Blaze
Tydligen så har detta fått stort utspel i Media. Som många har nämnt så är detta oacceptabelt beteende från en ägare.

Ett citat från Charles Barkley som jag finner är stötande: "We cannot have an NBA owner discriminating against the league," said Charles Barkley. "We're a black league."

Detta uttalande från Sir Charles är rätt sagt av samma kaliber som Sterlings uttalande.

Chuckster är ju alltid den mest pålästa och intellektuella individen. Han har ett jävla basketkunnande men är privat precis som han var som basketspelare otroligt känslosam. Han har inte riktigt det där filtret som filtrerar bort sådant som inte ska sägas. Att Charles är från södern tror jag gör att han blir extra emotionell av något sånt här, mycket människor "där nere" är fortfarande otroligt högervridna och antagligen har Chuck fått stå ut med ett och annat under sin uppväxt.

Jag tycker att citatet (Sterlings) är lite ryckt ur sin kontext. Han är nog antagligen bara en rik osäker gammal gubbe som inte vill bli av med sin trophy-flickvän. Men hur som helst är det så förbannat jävla korkat att som ägare till ett lag i en liga som domineras av svarta uttrycka sig så.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in