2014-04-28, 18:38
Medlem
-.VindictivE.-s avatar
Ytterligare 2 fall har framkommit i förhör.

Från AB:
Citat:
"Just de här anmälningarna har upprättats efter bland annat de förhör som hållits med 21-åringen. Som vi sagt tidigare så medverkar han och pratar med oss"
enligt polisen.

Citat:
"Totalt finns nu 15 polisanmälningar mot 21-åringen, som sitter häktad på sannolika skäl misstänkt för grova våldtäkter mot barn och grova sexuella övergrepp mot barn. Två anmälningar rör barn utanför förskolan medan övriga 13 anmälningar gäller barn på dagiset, två till sex år gamla."

Det börjar kännas fel på något sätt, varför erkänner han brott han inte ställts till svars för? Vill han kanske framstå som psykiskt sjuk och tror att det här är vägen att gå? Om alla övergrepp är sanna är det givetvis bra att allt kommer fram. Men det börjar kännas skumt...
Senast redigerad av -.VindictivE.- 2014-04-28 kl. 19:26.
Citera
2014-04-28, 18:38
Medlem
TheBurdens avatar
Aftonhoran: Sexbrottshärva mot barn växer:
Citat:
Utredningen om misstänkta sexövergrepp på en förskola i Högsby kommun växer – nu har ytterligare två anmälningar upprättats mot den häktade 21-åringen.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18791221.ab
Citera
2014-04-28, 20:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -.VindictivE.-
Ytterligare 2 fall har framkommit i förhör.

Från AB:
enligt polisen.

Det börjar kännas fel på något sätt, varför erkänner han brott han inte ställts till svars för? Vill han kanske framstå som psykiskt sjuk och tror att det här är vägen att gå? Om alla övergrepp är sanna är det givetvis bra att allt kommer fram. Men det börjar kännas skumt...
Orkar inte leta upp det nu, men jag har för mig att det enligt brodern är så att han kan erkänna i stort sett vad som helst under pressade förhållanden. Att brodern berättar det tycker jag tyder på att brodern själv utnyttjat det. Det är ju en dröm att alltid ha en broder att skylla på. Men när det gäller polisförhör så tror jag att han erkänner allt, särskilt som han säkert har pumpats full med psykofarmaka.
Citera
2014-04-28, 20:45
Medlem
My-Times avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Orkar inte leta upp det nu, men jag har för mig att det enligt brodern är så att han kan erkänna i stort sett vad som helst under pressade förhållanden. Att brodern berättar det tycker jag tyder på att brodern själv utnyttjat det. Det är ju en dröm att alltid ha en broder att skylla på. Men när det gäller polisförhör så tror jag att han erkänner allt, särskilt som han säkert har pumpats full med psykofarmaka.
Det är hemskt att säga, men jag tror att det ligger väldigt mycket i vad du skriver.
Citera
2014-04-28, 20:48
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin

Jag har inte följt det här fallet så värst noga men har du koll på vad som felas den misstänkte, när man läser broderns uttalanden så misstänker i alla fall jag att GM har grava störningar i hela huvudet.
Citera
2014-04-28, 20:53
Medlem
när ska kommunen ta tag i och stänga ner det där dagiset? Uppenbarligen har hon som driver det misslyckats, hon har väl alltid försökt tjäna en slant här o där på kommunens bekostnad eller ngn idrottsförening, hon har ingen utbildning på detta ens. Sen tar fanskapet in sin lilla revykompis , fan vet vad dom gjort i kulisserna.....
Citera
2014-04-28, 20:55
Medlem
My-Times avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag har inte följt det här fallet så värst noga men har du koll på vad som felas den misstänkte, när man läser broderns uttalanden så misstänker i alla fall jag att GM har grava störningar i hela huvudet.
Jag vet inte vad felet i sig är, men problemet skall visst ha uppkommit efter en kraftig bilolycka han var med i som ung.
Citera
2014-04-28, 20:59
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My-Time
Jag vet inte vad felet i sig är, men problemet skall visst ha uppkommit efter en kraftig bilolycka han var med i som ung.

Någon form av hjärnskada alltså?

Vet man hur grav den är?
Citera
2014-04-28, 21:02
Medlem
My-Times avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Någon form av hjärnskada alltså?

Vet man hur grav den är?
Ja, om jag har förstått det hela rätt, så skall det vara någon form av hjärnskada.

Jag vet inte alls hur grov den är, men jag undrar om den kan vara så där jättegrov. Borde inte det i så fall ha märkts när han sökte praktikplats (även om förskolechefen nu kände han)?
Citera
2014-04-28, 21:06
Medlem
kicki.swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
när ska kommunen ta tag i och stänga ner det där dagiset? Uppenbarligen har hon som driver det misslyckats, hon har väl alltid försökt tjäna en slant här o där på kommunens bekostnad eller ngn idrottsförening, hon har ingen utbildning på detta ens. Sen tar fanskapet in sin lilla revykompis , fan vet vad dom gjort i kulisserna.....

Hon "som driver det" hade inte tagit dit honom för allt smör i Småland om hon hade haft den pytteminsta sus om hans idéer. Är du insatt så tror jag att du inser det du med.
Hon har dessutom tagit tag i saker och fixat en hel del för kommunens ungar, det borde du också veta i så fall....
Citera
2014-04-28, 21:08
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My-Time
Ja, om jag har förstått det hela rätt, så skall det vara någon form av hjärnskada.

Jag vet inte alls hur grov den är, men jag undrar om den kan vara så där jättegrov. Borde inte det i så fall ha märkts när han sökte praktikplats (även om förskolechefen nu kände han)?

Som jag skrev, jag har inte följt fallet så värst noga, men om GM har en hjärnskada så kommer förmodligen straffet bli sluten rättspsykiatrisk vård, tror inte att han kommer att klara RPU.
Citera
2014-04-28, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
När Rudaborna kommer på att de inte längre vill ha en förskola på orten. Orsaken att det är en privat förskola där är att kommunen lade ned den kommunala och ville att alla skulle köra sina barn till huvudorten Högsby. Något som är extremt opraktiskt för alla de som jobbar i Mönsterås och först måste åka en dryg mil nordväst för att sedan köra de 3-4 milen till Mönsterås eller Mönsterås bruk.
Jag tror att man kommer att ha stenkoll på den förskolan i fortsättningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in