2014-04-25, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Utgår man från det som letats fram och postat i tråden tidigare, dvs diverse texter och annat som GM skrivit runt om på internet, så framstår han ju faktiskt som en labil knäppgök.
Man får väl se vad resultatet av p7-undersökningen blir (känns ju väldigt troligt att det blir en sådan).
Sen vet man inte, får han sitta inspärrad ett tag kanske det boostar personlighetsstörningarna han tycks lida av, och isåfall blir han nog kvar där ett tag.

Edt: Förövrigt stämmer inte det där du skriver om Mijailo Mijailivic, som mördade Anna Lindh, det är snart 11 år sedan mordet och han har tillbringat större delen av den tiden på rättspsyk där han fortfarande sitter.
P7 blir tämligen ointressant. Jag skulle vilja se den som inte anser att det kan föreligga en allvarlig psykisk störning.
Citera
2014-04-25, 19:15
Medlem
Pluttskos avatar
Har för mig att jag sett idioten på kalmarposten i, tror det heter "kalle på krogen"
Har ingen länk på sidan... Någon som vet?
Citera
2014-04-25, 19:27
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
P7 blir tämligen ointressant. Jag skulle vilja se den som inte anser att det kan föreligga en allvarlig psykisk störning.

Jo, visst är han störd. Frågan är om det är tillräckligt för att hamna på rättspsyk. Räknas pedofili som en psykisk störning? Tror inte det. Å andra sidan så har han sannolikt en hjärnskada från bilolyckan.
Rent generellt så verkar han leva i en fantasivärld. Kanske på grund av att han blivit mobbad under uppväxten?
Jag tror inte att han var psykotisk när han utförde brotten.

Ja, jag spekulerar.
Citera
2014-04-25, 22:26
Medlem
dumboears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
Ja , detta är ovanligt. Men det jag ville säga var att det har skett liknande incidenter tidigare. Fallen liknar varandra rätt mycket om man ser till antalet fall. nåt som jag tycker är skrämmande i JS fallet är också hur många ungar han har hunnit med. Blir väl en unge vart 4:e dag eller nåt...

Ja... Nu har jag inte läst jättenoga och ingående om detta, men antalet offer, omständigheter...

Killen är ju störd, att han är pedofil är väl mer eller mindre klarlagt, men nu börjar detta ta proportioner som iaf för mina tankar till Thomas Quick...

Jag hoppas polisen verkligen utreder detta noga, vill fan inte ha ett till Thomas Quick fall.

(Och definitivt inte fler "vittnespsykologer" som förstör och traumatiserar fler barn som aldrig utsatts för övergrepp)
Senast redigerad av dumboear 2014-04-25 kl. 22:29.
Citera
2014-04-25, 23:16
Medlem
LuxVeritatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Med tanke på ålder och tokrabatt pratar vi kanske om tre års fängelse. Det innebär att han kan vara ute 1,5 år efter domen. Så snabbt går det inte om han får rättspsykiatrisk vård.
Som kriminaljournalist borde väl du känna till att frigivning från fängelse tidigast kan komma på fråga när 2/3-delar är avtjänat?
Citera
2014-04-26, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LuxVeritatis
Som kriminaljournalist borde väl du känna till att frigivning från fängelse tidigast kan komma på fråga när 2/3-delar är avtjänat?
Häktningstiden räknas in och den kommer säkert vara betydligt mer än ett halvår. Då stämmer nog matten bättre.
Citera
2014-04-26, 00:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Jo, visst är han störd. Frågan är om det är tillräckligt för att hamna på rättspsyk. Räknas pedofili som en psykisk störning? Tror inte det. Å andra sidan så har han sannolikt en hjärnskada från bilolyckan.
Rent generellt så verkar han leva i en fantasivärld. Kanske på grund av att han blivit mobbad under uppväxten?
Jag tror inte att han var psykotisk när han utförde brotten.

Ja, jag spekulerar.
Pedofili i sig räknas inte generellt som en allvarlig psykisk störning, men kan vara ett symtom på en. På landets rättspsykiatriska kliniker sitter många pedofiler.
PS. Vem f-n spekulerar inte?
Citera
2014-04-26, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pluttsko
Har för mig att jag sett idioten på kalmarposten i, tror det heter "kalle på krogen"
Har ingen länk på sidan... Någon som vet?

Det stämmer. Finns länkat tidigare i tråden. En bild på honom och två till högst upp på uppslag 17 eller 19 har jag för mig.vet dock inte vilket nummer det va.
Citera
2014-04-26, 07:34
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luffsan
Det stämmer. Finns länkat tidigare i tråden. En bild på honom och två till högst upp på uppslag 17 eller 19 har jag för mig.vet dock inte vilket nummer det va.
Öh...det finns en sökfunktion.

https://www.flashback.org/sok/kalmarposten?t=2350884
Citera
2014-04-26, 08:02
Medlem
Worthless47s avatar
Hur många anmälningar har kommit? 16-17?
Hur många har han erkänt?
Citera
2014-04-26, 08:41
Medlem
John.d.oessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worthless47
Hur många anmälningar har kommit? 16-17?
Hur många har han erkänt?
JS har erkänt 16 fall/händelser mot 8 barn.
Polisen ureder x fall/händelser mot 5 ytterligare barn

BLANDA INTE ÄPPLEN & PÄRON!
Citera
2014-04-26, 09:38
Medlem
Sisofyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuxVeritatis

Domen har inte fallit ännu, och man tillgodoräknar häktningstiden i fängelsestraffet. Kan mycket väl bli så, om man jämför med ABs artikel från 2004.
Skillnaden är ju att i artikeln blir han dömd mot sitt nekande i fyra fall, mot åtta barn.
Här är han uppe i 16 fall, och han har erkänt. Vet inte om det gör någon skillnad i straffvärde. Jag tycker mest att om man pratar om strafflängder på under tio år, så är det som man säger ett hån mot brottsoffren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in