Flashback bygger pepparkakshus!
2014-02-08, 09:34
Medlem
Adam211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av club01
Jo lådan måste ju grundinställas men det jag menade var att hela lådan inte behöver bytas om man får problem med tex mekatroniken i den. Vilket dessutom är bra mycket billigare än en ny låda som är precis som jag sa väldigt sällsynt att man byter. Mekatronik på äldre 6 växlade lådor och koppling på dom nyare DQ200 lådorna är väl det som blossat upp som en skandal för VW och alla får för sig att bara man tittar på en DSG så rasar den. Vilket jag tycker är lite synd då VWs konstruktion på DSG lådorna fortfarande är den bästa. Dom var först och får mycket skit för barnsjukdommar. Nu flera år senare fick dom problem med en lite för klent konstruerad låda som dessutom väldigt väldigt få personer fått betala något för i egen ficka. Kan tycka att det var lite dåligt att dom var sega på att inse sitt eget problem och således var det mycket folk som fick ta försäkring och liknande innan dom började ta på sig det själv.
Samma sak att folk dagligen på jobbet påpekar att dom inte vågar välja en S-tronic till sin nya Audi för dom är rädd för att lådan skall rasa. S-tronik må vara en DSG konstruktion men den skiljer sig markant från VWs och har under alla år typ inte gjort något åt dessa lådor. Men folk "tror" att allt som VAG har är samma saker vilket också är väldigt fel.

Nej, precis. Det räcker att byta mekatroniken om den går sönder. Men det är ett jobb som man inte kan göra själv hemma i garaget med tanke på att man måste ha en dator som är uppkopplad till VW för att ställa in mekatroniken och ladda ner uppdateringen för växellådan.
Citera
2014-02-20, 00:56
Medlem
Shrinks avatar
Totallurad av Lidingö Autoservice

Hej! Är det någon som har info om Lidingö Autoservice? Har blivit totallurad av dem.
Min bil startade inte efter handling i ett köpcentrum.
Ringde bärgare som släppte av mig och bilen vid Lidingö Autoservice.
Det var en lördag eftermiddag så det var stängt. Allt såg normalt ut utanför
deras företag och deras telefon fungerar. Ingen var ju naturligtvis där. Bärgaren föreslog att jag skulle lämna nycklarna i deras brevlådenedkast som gick in i företaget tillsammans med en lapp på bilens fel.

Jag hade bråttom eftersom jag skulle åka utomlands nästa dag så det blev inte så eftertänksamt.
Sagt och gjort, stoppade ned bilnyckeln. Åkte utomlands och fick ett telsamtal av en man som uppgav att firman var nedlagd och han nu skulle ta över. Han hade inga pengar till delar så han bad mig skicka 2.500 till en bensinpump Vilket jag gjorde. (faaaan).

Kommer hem och ringer killen och får svaret att han tappat bort min bilnyckel, bilen är reparerad och han ska ringa på kvällen vilket han inte gjorde. Nästa försök att ringa visar bara att telefonnummret är avstängt och alla andra jäkla telnr är avstängda på de båda ägarna. Dvs en ägare och en styrelsesuppleant. Bilen borta när jag och en kompis åker och kollar.
Polisanmäler naturligtvis och bilen är efterlyst. Det räknas ju dock inte som stöld utan olovligt förfogande.

Jag brukar alltid vara misstänksam och borde ha varit det i detta fall men jag hade garden nere pga stress och då blev det så här jäkla korkat. Hade dock lämnat in min bil där tidigare och det hade fungerat bra. Visserligen sa min magkänsla att de var lite rufflare men jag lyssnade inte på de signalerna tyvärr. Shit!!!
Vore tacksam för lite uppslag hur man skulle kunna få tag på dessa skojare.
Senast redigerad av Shrink 2014-02-20 kl. 01:00.
Citera
2014-02-20, 01:17
Medlem
TorkelTrottoarkants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrink
Hej! Är det någon som har info om Lidingö Autoservice? Har blivit totallurad av dem.
Min bil startade inte efter handling i ett köpcentrum.
Ringde bärgare som släppte av mig och bilen vid Lidingö Autoservice.
Det var en lördag eftermiddag så det var stängt. Allt såg normalt ut utanför
deras företag och deras telefon fungerar. Ingen var ju naturligtvis där. Bärgaren föreslog att jag skulle lämna nycklarna i deras brevlådenedkast som gick in i företaget tillsammans med en lapp på bilens fel.

Jag hade bråttom eftersom jag skulle åka utomlands nästa dag så det blev inte så eftertänksamt.
Sagt och gjort, stoppade ned bilnyckeln. Åkte utomlands och fick ett telsamtal av en man som uppgav att firman var nedlagd och han nu skulle ta över. Han hade inga pengar till delar så han bad mig skicka 2.500 till en bensinpump Vilket jag gjorde. (faaaan).

Kommer hem och ringer killen och får svaret att han tappat bort min bilnyckel, bilen är reparerad och han ska ringa på kvällen vilket han inte gjorde. Nästa försök att ringa visar bara att telefonnummret är avstängt och alla andra jäkla telnr är avstängda på de båda ägarna. Dvs en ägare och en styrelsesuppleant. Bilen borta när jag och en kompis åker och kollar.
Polisanmäler naturligtvis och bilen är efterlyst. Det räknas ju dock inte som stöld utan olovligt förfogande.

Jag brukar alltid vara misstänksam och borde ha varit det i detta fall men jag hade garden nere pga stress och då blev det så här jäkla korkat. Hade dock lämnat in min bil där tidigare och det hade fungerat bra. Visserligen sa min magkänsla att de var lite rufflare men jag lyssnade inte på de signalerna tyvärr. Shit!!!
Vore tacksam för lite uppslag hur man skulle kunna få tag på dessa skojare.

Valde du att bli avsläppt utanför Lidingö Autoservice eller var det bärgaren?
Citera
2014-02-20, 01:21
Medlem
Shrinks avatar
Det föregicks nog av en dialog mellan oss. Mest mitt förslag tror jag.
Citera
2014-02-20, 03:06
Medlem
Vad sa polisen då?
Hade inte dom några tips om hur du skulle gå vidare med ärendet,jag vet inte hur det fungerar riktigt men det kan kanske vara värt att prata med kronofogden eventuellt fast det låter korkat inser jag nu när jag just skrit det,men troligen så har ju de här herrarna smitit från alltihop inklusive skulder och skatt så kanske det kan vara värt.
Har du person nummer på någon av dom så kan du ju luska reda på dom den vägen vart de bor osv.
Rådfråga också ditt försäkringsbolag som ju borde veta hur man går tillväga i såna här ärenden fråga också om du ska ställa av bilen för du ska ju inte betala skatt och försäkring för en bil som någon utan ditt medgivande brukar.
Sen uppdaterar du oss på fb så vi får veta hur det går med detta.
Taskiga typer det där som snor bilen och dessutom har mage att ta betalt för det.Hoppas också att du har bärgarkvittot kvar så du kan få tag i chauffören som vittne till att du faktiskt har lämnat bilen där.
Citera
2014-02-20, 03:34
Medlem
Bbobis avatar
Ring någon som satt/sitter i styrelsen för Lidingö Autoservice AB och fråga? Är väll egentligen steg 1? Att försöka få lite klarhet.

Här har du styrelsen;

http://www.proff.se/befattningshavare/liding%C3%B6-autoservice-ab/liding%C3%B6/bilar/14619407-1/

Vet du någonting alls om vem du pratade med i telefon? Vart skickade du pengarna? Vet inte om att kontakta sin bank kan leda till något. Om dom kan försöka ta tillbaks pengarna. Skadar inte att fråga.

Kanske vänta med att nämna namn innan du ens vet vem som bär skulden?

Inför framtiden kan jag informera om att det finns en 24/7 verkstad i närheten av Värtahamnen.
Senast redigerad av Bbobi 2014-02-20 kl. 03:57.
Citera
2014-04-15, 09:53
Medlem
Varning för Thomas Auto i Örebro

Tråden för varningar var stängd, så jag skriver här då jag gärna vill varna andra för denna skojare.

Vi köpte nyligen bil där och blev fullständigt grundlurade. Bilhandlaren säljer fullt medvetet bilar som reparationsobjekt utan att meddela köparen detta förrän på kvittot EFTER affären, EFTER betalning. När problem sedan uppstår vill han så klart inte kännas vid något ansvar på varken felen eller att han faktiskt lurat kunden. Vi gjorde också avtal om att ett fel på ABS bromsarna skulle vara åtgärdat innan ägarbytet. Detta gjordes aldrig då lampan lyste igen efter bara en vecka med bilen. Vi har därefter varit på verkstad med bilen där man inte lyckats lösa problemet pga dess sporadiska natur + något fel på datorn som gör att felkoder inte sparas från lampor som lyst men slocknat igen på instrumentpanelen. Således har vi nu en bil som sannolikt inte går igenom besiktningen, om man inte har turen att lampan är släckt just då. Bilhandlaren vägrar ta något ansvar i huvud taget varken för ABS problemet eller hur han bedrivit affären och ärendet är nu på väg till ARN.

Han har också blockerat företaget från att kunna recenseras på rejta.se
De är flitiga med annonser på både blocket och bytbil.com - håll er borta!
Citera
2014-04-15, 11:32
Medlem
Bra, då ska jag inte handla bil av dem.
Citera
2014-04-15, 12:36
Medlem
Så jävla tråkigt med alla dessa bilskojare. Bra att du varna.

Ang abs-lampan såg jag precis nu ett klipp på när Bosse bildoktor fixar ABS-lampan
https://www.youtube.com/watch?v=H91YPvcDg-Q
Citera
2014-04-15, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Så jävla tråkigt med alla dessa bilskojare. Bra att du varna.

Ang abs-lampan såg jag precis nu ett klipp på när Bosse bildoktor fixar ABS-lampan
https://www.youtube.com/watch?v=H91YPvcDg-Q

Tack för video. Är ingen bilmekaniker direkt och den har redan varit på service utan att de kunnat hitta felet så tvekar på att jag utan kunskap kan göra så mycket mer.

Kommer anmälan till arn nu om han inte gör något mer åt det här. Så ja som sagt... Passa er!
Citera
2014-04-21, 21:13
Medlem
Nu väcker jag liv i en gammal tråd men kan inte hålla mej

Lämnade in min 1 år gamla mopedbil till honom för ganska exakt ett år sen, nu i dagarna får jag hämta ut den. Tog dom ca ett halvår att laga den sen gjorde jag en anmälan till ARN och nu i dagarna ska jag hämta ut den. Ångrar att jag ens satt min fot där, kommer aldrig mer vända mej dit. Bara ljug och skitsnack
Citera
2014-04-28, 14:32
Medlem
M535is avatar
Vet någon något om Mjölndals Bilförsäljning AB? http://mobil.blocket.se/goteborg/BMW_M3_SMG_Cabriolet_Navi_6400_mil_52941292.htm?ca =11&w=3

Cirka ett år gammal firma med två män i 30-årsåldern i styrelsen enligt ratsit. Inte hittat något fuffens ännu om dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in