Citat:
Jo lådan måste ju grundinställas men det jag menade var att hela lådan inte behöver bytas om man får problem med tex mekatroniken i den. Vilket dessutom är bra mycket billigare än en ny låda som är precis som jag sa väldigt sällsynt att man byter. Mekatronik på äldre 6 växlade lådor och koppling på dom nyare DQ200 lådorna är väl det som blossat upp som en skandal för VW och alla får för sig att bara man tittar på en DSG så rasar den. Vilket jag tycker är lite synd då VWs konstruktion på DSG lådorna fortfarande är den bästa. Dom var först och får mycket skit för barnsjukdommar. Nu flera år senare fick dom problem med en lite för klent konstruerad låda som dessutom väldigt väldigt få personer fått betala något för i egen ficka. Kan tycka att det var lite dåligt att dom var sega på att inse sitt eget problem och således var det mycket folk som fick ta försäkring och liknande innan dom började ta på sig det själv.
Samma sak att folk dagligen på jobbet påpekar att dom inte vågar välja en S-tronic till sin nya Audi för dom är rädd för att lådan skall rasa. S-tronik må vara en DSG konstruktion men den skiljer sig markant från VWs och har under alla år typ inte gjort något åt dessa lådor. Men folk "tror" att allt som VAG har är samma saker vilket också är väldigt fel.
Samma sak att folk dagligen på jobbet påpekar att dom inte vågar välja en S-tronic till sin nya Audi för dom är rädd för att lådan skall rasa. S-tronik må vara en DSG konstruktion men den skiljer sig markant från VWs och har under alla år typ inte gjort något åt dessa lådor. Men folk "tror" att allt som VAG har är samma saker vilket också är väldigt fel.
Nej, precis. Det räcker att byta mekatroniken om den går sönder. Men det är ett jobb som man inte kan göra själv hemma i garaget med tanke på att man måste ha en dator som är uppkopplad till VW för att ställa in mekatroniken och ladda ner uppdateringen för växellådan.