skulle köpa en bil från honom, bilen skit.. på tele säger han att den är perfekt, när man kom fram såg man att packningarna läkte, rost och hål, skit inredning mm!!
på tele säger han,, ''du ska träffa björn för visning'' och så är de redan björn som pratar och han har inga anställda utan han är ägaren!!
Största bilskojaren köp aldrig från honom
Senast redigerad av NeXtlvl 2014-05-04 kl. 16:12.
Med varit där..va tvungen att lova att jag skulle köpa bilen före jag skulle få provköra den. Hans motivering till detta va att han redan förlorat så mycket "bensinpengar" på provkörningar"
Med varit där..va tvungen att lova att jag skulle köpa bilen före jag skulle få provköra den. Hans motivering till detta va att han redan förlorat så mycket "bensinpengar" på provkörningar"
Fyfan vilken säljare,,
han la ut en annons på en focus för 15, veckan därefter sänkte han den till 14,900 och skrev på annonsen med stora bokstäver
''Bilen är nedsatt från 22,900''
han la ut en annons på en focus för 15, veckan därefter sänkte han den till 14,900 och skrev på annonsen med stora bokstäver
''Bilen är nedsatt från 22,900''
Varning för Arlanda bilcenter i Märsta (Maskingatan 7) Vill varna alla för denna bilfirma!!! Allt var frid och fröjd fram tills att min bil fick problem, då var man inte längre så intresserad av att följa konsumentköpslagen. Har varit så djävla mycket tjafs med Magnus fram och tillbaks men till slut så backade han innan det gick till dom hos ARN. Så tänk er för noga! Innan ni handlar en bil hos dom.
Har hittat en bil hos en bilfirma som heter Mölndals Bilförsäljning, självklart ute i Mölndal. Är det någon som har erfarenhet av denna firman eller har handlat bil där innan?
Såg att firman bytte ägare 2013 men dom har funnits en mycket längre tid, undrar ifall dom drar på sig anmälningar och sen bara byter ägare i det fallet.
Cirka ett år gammal firma med två män i 30-årsåldern i styrelsen enligt ratsit. Inte hittat något fuffens ännu om dom.
Har faktiskt kollat samma bil. Var och provkörde den. Dock har jag kört flera M3r innan och denna gick alldeles för slött. Därför man blir lite skraj ifall det är något mixtrat med den.
Senast redigerad av kha8813 2014-05-09 kl. 10:35.
Har faktiskt kollat samma bil. Var och provkörde den. Dock har jag kört flera M3r innan och denna gick alldeles för slött. Därför man blir lite skraj ifall det är något mixtrat med den.
Okej då vet man att den inte är något desto mer att fara och köpa ska försöka få testat någon m3 så man får se hur de går innan man far och prövar någon.. det känns ju tyvärr inte som desto seriösare företag!
Skulle provköra en bil på Auto lounge i Kungsbacka. Hade sagt att jag skulle ta bilen ifall allt såg ok ut. Dom sålde bilen för kunds räkning och idioterna hade redan betalat killen pengarna. Bara antar att jag ska ta den på plats. Vilket jag inte gjorde för den såg inte så bra ut som jag hoppats.
Några dagar senare dök det ner en faktura på 14.000 kr. Kom inte ihåg vad det stod men dom ville ha ersättning för någonting, typ för att jag provkört bilen och sagt att jag skulle ta den om den va i fint skick. Bestred ju självklart det beslutet och ringde även Polisen.
Dem jävla idioterna hade satt fakturan på endast 5 dagar som jag hade å betala fakturan på. Fick även en påminnelsefaktura 2 dagar efter första fakturan. Kan ju tillägga att det va i December månad strax innan julledigheter då många åker iväg.
Slutade med att jag inte betalade ett skit och dom fjäskade lite över telefon.
Jag hittade för några år sedan en vit volvo 740-90 på nätet. Säljare var en bilfirma på Torslanda i Göteborg som jag inte minns namnet på nu,men ägaren var en kille i 30-35 års åldern.
Priset var satt till 12.900 i annonsen,jag ringde och snackade med killen som tidigt i samtalet uppvisade bristande kunskaper om bilar. "Här ska vi lattja" tänkte jag och började leva jävel med en massa ingående frågor som han inte kunde svara på. Fick ner priset på telefon från 12.900 till 5000kr!
Åkte dagen efter ner och skulle hämta bilen som enligt säljaren var nybesiktigad-detta var på sommaren. Väl där upptäcker jag först att det sitter 240 turbofälgar på den som inte fanns på bilden på nätet och på dessa dubbade vinterdäck."So what 5000kr bara så.." tänkte jag.
Startade sen bilen och det kom avgaser överallt utom där det skulle. Böjde mig ner och kikade under bilen och fick se att katten fattades(nybes?)Påpekade detta och ifrågasatte nybes för papperet kunde han inte hitta just då. Säljaren lovade att bilen var bes ca 2 mån tidigare,men kunde inte förklara hur den fått blanka papper när jag tvingade honom att leta fram bes.papperet. Sen upptäckte jag att höger framskärm var bytt och var beige medans resten av bilen var vit.
Gav fan i det oxå,pyntade 5000 och åkte hem.
Ringde dagen efter bilprovningens huvudkontor och berättade om katten som saknades och lik förbannat godkänd bes samt gav honom namnet på besiktningsmannen.Detta var på den tiden då det upptäcktes att en hel del anställda på bilprovningen tog mutor.
Slängde på orginalfälgar och lackade om framskärmen samt alla 4 dörrarna under list(stenskott) och körde med bilen som gick felfritt i nästan 1 år och sålde den sen för 11000 kr.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!