2019-07-28, 11:07
Medlem
Holmstrand bil i Täby/Arninge. Någon som handlat där?
Citera
2019-07-28, 11:34
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SerbianTiger
Håller er borta från hallands bil, köpt bil hos dom och blev blåst... beloppet va över 100,000kr.
Kringgår garantier genom att skriva bilar på sina kompisar, kvinnor etcetera!

När man påtalar garantier så vill dom inte ens känna vid affären... vi påtalade problem bara 2dagar efter köp, men dom skiter fullständigt i det!

Hotar med att dom ska kn-lla ens mamma och även en själv, samt att man ska passa sig!
(Visar ju bara att dom har ett begränsat ordförråd samt är lågbegåvade).

Väldigt aggressivt beteende!

Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
När skall Svenssonsvensken lära sig att gå till RÄTT bilaffär.

Jag har en bekant i bilsvängen där de bara är svenskar (typ, svenskifierade i alla fall) i bilaffären.

De gör strålande affärer och även med kebabanalfabeterna, kebabanalfabeterna säger att de vill inte göra affärer med sina egna kebabanalfabeter/landsmän för exakt, EXAKT det du skriver händer även när de köper en bil av sina "landsmän".

Det är i extrema undantagsfall du kan göra en bra bilaffär med en kebabtekniker.

Jag har gjort EN sådan under alla år. Jag säljer inte heller till dem.

Vill du ha en enklare affär så gå till rätt bilhandlare.
Är du en osäker köpare så gå aldrig till en kebabteknikerägd affär, de har ett annat förhållningssätt till en bra affär.
"Ju mer blåst kunden är desto bättre för mig som kebabtekniker."

Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Bra med varning, ännu bättre om man talar om vilket bolag det gäller.
Finns några här med liknande namn:
https://www.ratsit.se/900413YTLK00001-EU_Hallands_Bil

Har man svårt att uttala namnet på säljaren så passerar man.
Exakt!! Man handlar inte med babianer! När ska folk lära sig? Jag säger inte att det är riskfritt att handla av en svensk bilhandlare, men risken att bli blåst minskas avsevärt!
Citera
2019-08-02, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Exakt!! Man handlar inte med babianer! När ska folk lära sig? Jag säger inte att det är riskfritt att handla av en svensk bilhandlare, men risken att bli blåst minskas avsevärt!

Dom som står på den enskilda firman är Rasema Osmani (kvinna) (Bulvan För att den egentliga ägaren får inte äga, Kriminell)

Han heter Bejtulah Krasnici, sysslat med vapensmuggling, narkotika etcetera.

Inga problem att köra feta mercedes och bmwbilar när man blåser folk.
Citera
2019-08-02, 16:36
Medlem
godboys avatar
Citat:
Dom som står på den enskilda firman är Rasema Osmani (kvinna) (Bulvan För att den egentliga ägaren får inte äga, Kriminell)

Som sagt, blatte. Såna köper man max ett kilo clementiner av, men absolut inte en bil.
Citera
2019-08-02, 17:09
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:

Jag skulle nog vilja påstå att folk blåser sig själva när dom handlar där, men vissa gör allt för att få det billigaste trots att det är skräp.
Citera
2019-08-03, 17:13
Medlem
Sockss avatar
Bilcenter i Mälardalen (Eskilstuna) har någon handlat där? Är de bra? Har försökt att googla men hittar varken bu eller bä om dem. Men jag vet inte riktigt vad jag ska googla efter heller... Jag googlade på omdömen, recensioner men hittade inget.
Citera
2019-08-03, 19:33
Medlem
Det företaget har bytt namn igen. Har själv ingen erfarenhet av dom. Men skulle inte köpa en bil av dom. Kolla vilka ägarna är,till företaget. Sen kan du fundera på om du vill köpa bil av dom. Sök på merinfo.se
Senast redigerad av snepo 2019-08-03 kl. 19:37. Anledning: komplettera
Citera
2019-08-03, 20:54
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socks
Bilcenter i Mälardalen (Eskilstuna) har någon handlat där? Är de bra? Har försökt att googla men hittar varken bu eller bä om dem. Men jag vet inte riktigt vad jag ska googla efter heller... Jag googlade på omdömen, recensioner men hittade inget.
Första träffen på Google. Åtta recensioner, en av dem:
Citat:
Amatörer! Okunniga om bilar och väldigt otrevliga. Sålde en bil till mig där de hade släckt motorlampan (felet var alltså där innan jag köpt bilen, de valde att dölja det för mig) och när den tändes på vägen hem så ringde jag och frågade vad dom har gjort och bemöts av ''Du har köpt bilen, ditt problem''

Ägare är en Omar Hussein:
https://www.allabolag.se/5591343057/...len-aktiebolag
Citera
2019-08-03, 21:20
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socks

Citat:
Ursprungligen postat av snepo
Det företaget har bytt namn igen. Har själv ingen erfarenhet av dom. Men skulle inte köpa en bil av dom. Kolla vilka ägarna är,till företaget. Sen kan du fundera på om du vill köpa bil av dom. Sök på merinfo.se

Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf

Som sagt, fallerar redan på den mest grundläggande kontrollen.
Citera
2019-08-04, 08:43
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snepo

Kollade på mer info men har inga problem med att handla av utlandsfödda. Min magkämnsla brukar vara bra. Jag har handlat av utlandsfödda förr, dock längesen då jag tenderar att behålla bilarna länge

Nu hade jag sett en bil på blocket som de säljer som jag var intresserad av. Det föll dock redan bort då jag efter lite efterforskning om bilen valde att avstå ändå.
Citera
2019-08-04, 08:45
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf

Tack, jag fick inte fram något när jag googlade. Fick fram merinfo etc och det sa ju inte mycket. Som jag skrev i svaret ovan hittade jag dock info om bilen jag tänkte köpa, märket och modellen och det var inte alls vad jag trott så jag kommer avstå ändå. Och när jag ser den där recensionen så kommer jag inte titta på några där heller.
Citera
2019-08-04, 08:47
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Som sagt, fallerar redan på den mest grundläggande kontrollen.

Jag hittade ingen recension när jag googlade. Har inget problem med att handla av utlandsfödda om magkänslan är bra. Nu kommer jag dock inte att åka dit alls iom att bilen inte var vad jag trodde och inte heller titta på bilar som de säljer iom recensionen ovan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in