2014-04-27, 18:38
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peterx8689
Återigen ett rent tramsinlägg. Sverige består inte av sex miljoner svenskar och 120000 syrianer. Sverige består av 9 miljoner människor med varierande bakgrund. Jag anser inte att syrianer är särskilt benägna att uppvisa familjelojaliteter som kan gå för långt. I Sverige finns den människor med alla möjliga bakgrunder, och familjelojaliteter kan gå för långt bland svenskar med alla typer av bakgrunder. Problemet är inte att folk kan bli ovänner och få lust att slå varandra sönder och samman, utan att ingen i den här situationen uppenbarligen klarade av att bryta det som väldigt många kunde se skulle kunna gå åt helvete. Det är bara för alla andra svenskar att lära sig av detta, att kunna bryta en negativ spiral innan det leder till döden.

Vad exakt är det vi ska lära av detta dåd? Att vi inte ska samla ihop tjocka släkten, beväpna oss med pistoler och knivar och i samlad trupp anfalla en annan familj/ släkt och då mörda ett par stycken? för mig är det här ett sinnesjukt och helt förkastligt beteende. Om man inte reflexmässigt ögonblickligen tar avstånd från dessa pajaskonster så är man med 100% säkerhet en icke integrerad person med rötterna i en klan- och hederskultur från Mellanöstern.
Senast redigerad av bulletproofsoul 2014-04-27 kl. 18:41.
Citera
2014-04-27, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gsx8
Rab* är släppt och George* är släppta från mordmisstankar samt en annan släkting/bekant.

Mila* ligger på intensiven och George* kämpar för livet då han blev huggen i huvudet, magen samt ryggen. George* är även länkad enligt AB's källor till södertälje maffia (de som kvarstår iaf av slöddret).

Även andra källor styrker detta men med risk för att outa mig själv då så nämner jag ej dessa källor.

Rab* skulle ha haft en förlovningsfest nu den 16e med sin blivande och ja de lär ju knappast bli av nu.. Kan ju bli en lite halv krystad stämning där då

En fråga bara. Om nu G är så allvarligt skadad så verkar uppgifterna från Polisen till media väldigt konstig. Först släpptes 27 åringen på morgonen och sedan släpptes 40 åringen. Båda skulle befinna sig på skyddad ort. Den enda advokaten som inte fick yppa något alls (extremt ovanligt) är 33 åringens.
Citera
2014-04-27, 19:43
Medlem
Minimois avatar
Överdriv inte skador på GM... Milad var klar nog att önska Bodström som försvarare kort efter badet.
Citera
2014-04-27, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiBeth
Opassande att försvara dessa inblandade dessutom är flera av dem ju faktiskt kriminella som jag ser dem, inte något att höja till skyarna hur de skaffar vapen använder det och narkotika, det framställs sOm lite bättre människor i flera inlägg av dig . anses nog hellre vara en påfrestning för samhället med dessa skenheliga gangsters .

Hur du personligen betraktar syrian-svenskar saknar väl betydelse. Jag har inte i ett enda inlägg försvarat handlingarna som sådana, utan bemött de rasistiska påhoppen på hela gruppen av syrian-svenskar, som smutskastats i ett antal inlägg i här tråden. Det som hände i Norrköping är inget typiskt beteende för dessa sub-grupp av svenskar. Detta är en extraordinär händelse, som chockar ALLA svenskar, även syrian-svenskar. Det verkligt gränsöverskridande än väl inte att familjerna bråkar och tjafsar, utan att en eller två idioter började plocka fram skjutvapen och dödade två människor, som var i princip obeväpnade. Att det sedan spårar ut helt är väl rätt naturligt i ljuset av att två personer sköts ihjäl. Att familjen M*urad består av ett par kriminella element är det ju inte en jävel som har ifrågasatt. Det är ju liksom inte alla syriansvenskars fel att bröderna M*urad är bindgalna.
Citera
2014-04-27, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Vad exakt är det vi ska lära av detta dåd? Att vi inte ska samla ihop tjocka släkten, beväpna oss med pistoler och knivar och i samlad trupp anfalla en annan familj/ släkt och då mörda ett par stycken? för mig är det här ett sinnesjukt och helt förkastligt beteende. Om man inte reflexmässigt ögonblickligen tar avstånd från dessa pajaskonster så är man med 100% säkerhet en icke integrerad person med rötterna i en klan- och hederskultur från Mellanöstern.

Det finns nog inte en enda vettig människa som inte tar avstånd från att någon skjuter ihjäl i princip obeväpnade människor.
Citera
2014-04-27, 20:00
Medlem
På sätt och vis kan man säga att de här två släkterna blivit mer sammansvetsade än någonsin tidigare. Det närmaste två åren kommer de att träffas så många ggr att de snart glömmer vem som hör till vilken släkt.
Citera
2014-04-27, 20:13
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul

Eller så lär vi normala människor att också beväpnade oss för att inte alltid bli det enda offret.
Si Vis Pacem Para Bellum!
Citera
2014-04-27, 20:13
Medlem
Citat:
Hur du personligen betraktar syrian-svenskar saknar väl betydelse. Jag har inte i ett enda inlägg försvarat handlingarna som sådana, utan bemött de rasistiska påhoppen på hela gruppen av syrian-svenskar, som smutskastats i ett antal inlägg i här tråden. Det som hände i Norrköping är inget typiskt beteende för dessa sub-grupp av svenskar. Detta är en extraordinär händelse, som chockar ALLA svenskar, även syrian-svenskar. Det verkligt gränsöverskridande än väl inte att familjerna bråkar och tjafsar, utan att en eller två idioter började plocka fram skjutvapen och dödade två människor, som var i princip obeväpnade. Att det sedan spårar ut helt är väl rätt naturligt i ljuset av att två personer sköts ihjäl. Att familjen M*urad består av ett par kriminella element är det ju inte en jävel som har ifrågasatt. Det är ju liksom inte alla syriansvenskars fel att bröderna M*urad är bindgalna.
jag ser de inblandade som de är , förvränga och förvanska till att det handlar om att svenskarna är rasister så fort de opponerar sig mot kriminalitet ni dragit med er hit. ni är ju allt lite sär ni som sitter och fördömer andra människor som betydelselösa , vad faan tror ni att ni är egentligen ?
Citera
2014-04-27, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiBeth
jag ser de inblandade som de är , förvränga och förvanska till att det handlar om att svenskarna är rasister så fort de opponerar sig mot kriminalitet ni dragit med er hit. ni är ju allt lite sär ni som sitter och fördömer andra människor som betydelselösa , vad faan tror ni att ni är egentligen ?

Vad har jag med saken att göra? Jag är förmodligen mer skandinavisk än vad du är. Nu pratar vi inte om mig, utan om de syrian-svenskar du vänder dig mot.
Citera
2014-04-28, 00:10
Medlem
Om de familjerna ska träffas igen och bli som förr vänner så tror jag det blir bättre med övervakade möten kontaktpersoner tex emellan dem, soc familjevåldsteam eller krisstödgrupp får väl jobba med det för det är ett problem nu , menar hur det kan gå, en sorg över en förlorad bror son eller nån anhörig är inget man förlåter sådär över en kopp kaffe .
tycker det ska bevakas deras möten . så att det inte blir fler tragiska dödsfall
Senast redigerad av MiBeth 2014-04-28 kl. 00:14.
Citera
2014-04-28, 01:21
Medlem
Citat:

Du är medveten om att vittnesuppgifterna säger att det var mer än några bröder som deltog i denna fight va? Det var 50-100 pers som slogs ute på gatan (beroende på vems vittnesmål man skall lyssna på), och de inblandade var i alla åldrar. Alltifrån ungdomar upp till morföräldrar.

Bakgrunden till det som hände handlade alltså om familjeheder. Du verkar ha en agenda att försöka få det som hänt till att vara något annat, men ingen köper det.
Citera
2014-04-28, 11:16
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahvenmaa
Morden begicks i Hageby, dvs. inte utanför någon av BO:s hem.

Bägge BO befinner sig - tillsammans med många andra (hur många?) på måndagskvällen utanför ett radhus som tillhör "den andra" klanen, Murare*atan 84.

Vi vet inte om just de bägge BO hade tillhyggen, men många andra "besökare" hade valt att ta med sig påkar, järnrör mm dit. Ingen tror väl att folk kom dit obeväpnade men "som tur var" låg det prydliga högar med tillhyggen ute på gatan som de kunde ta upp när de kände sig hotade??

När skottlossningen bryter ut, blir det förstås en fruktansvärd upplevelse för sonen till ena BO, som bevittnar mordet. Han pillar fram en kniv (hittar han den på gatan eller har han brutit grovt mot knivlagen?)

Det vore intressant att veta om folkhopen utanför huset kom dit oanmälda, eller om någon i Mou*adklanen hade bett dem komma, t ex mamma Mou*ad.

Om folkhopen kom oanmälda, så har vi en tydlig Ku Klux Klan-varning här. Om den ena klanen "bjöd in" den andra så har vi att göra med svårt imbecilla personer.

Hoppas verkligen att polisen kan bringa klarhet i den frågan. Men med så många välintegrerade och framgångsrika syrianer på plats, är jag säker att många av dem gör sitt yttersta för att bistå farbror blå.

Vet du om släkterna livnärde sig på olika pizzerior i Östergötland?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in