Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-04-28, 08:22
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Feminism av det slag som dominerar till 100% i Sverige har ingenting med lika rättigheter att göra utan det är samma gamla tröttsamma bolsjevism som plågat landet länge. Feministkommunisterna måste förneka alla naturliga biologiska skillnader mellan könen för att motivera SÄRSKILDA rättigheter som t.ex kvotering för om man kan ljuga i folk att det handlar om "sociala konstruktioner" så kan man hävda att skillnader beror på sociala orättvisor.
Citera
2014-04-28, 08:38
Medlem
Jag hatar feminism för att jag hatar ologiska inkonsekventa argument , problembeskrivningar och lösningar.
Citera
2014-04-28, 08:48
Medlem
Stabyrinths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grumgrum
Det finns väl inte en enda tråd här som ställer sig positivt till feminism och era argument mot det är typ att alla feminister ändå bara är feta och fula och hatar män. Ser ni inte olikheterna i samhället eller bryr ni er helt enkelt inte om andra än er själva? Varför är ni så emot att man kämpar för att könen ska ha lika rättigheter? Var god kom med andra exempel än det jag just nämnde, det är jävligt utnött och håller inte.

Jag är väl medveten om att alla feminister inte är feta och fula, men de flesta verkar hysa ett mer eller mindre aktivt hat mot män. Hur kan man annars så gärna klumpa ihop de 98%en jättetrevliga män med de 2% som är dumma i huvudet?
Citera
2014-04-28, 09:20
Medlem
enflaskavitts avatar
Många feminister skapar och överdramatiserar problem som egentligen inte är så farliga.
Citera
2014-04-28, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grumgrum
Vilken tur att vi kvinnor inte har någon press på något utom vårt utseende. Asbra. Känns härligt att inte bli sedd som en tänkande, kännande människa med ett förflutet. Skalet är allt som spelar roll och det är det jag älskar med vårt samhälle.

Det blir vad man gör det till, stå upp för er själv då förihelvete och klä er i det ni vill, jag använder smink och snygga urringade tröjor just för att JAG tycker det är snyggt och för att jag känner mig bekväm i det, inte för att någon man tvingar mig. Feminister är ett gäng grinungar med dåligt självförtroende som tror att kan man trycka ner någon annan mår man bättre själv. Det är därför ni sätter på er offerkoftan och gärna tror att det är pgr av vårat kön ni inte får som ni vill, de handlar helt enkelt om att ni feminister är svaga trångsynta individer!

Män pressas också att se ut på vissa sätt, har du någonsin sätt en kalsongreklam med en överviktig farbror? nej, däremot finns det reklam med +size kvinnor.

Förstår inte riktigt varför du valde att diskutera om detta på flashback där jag skulle tro att större del av användarna är män och sedan sitter och vräker ur dig att de inte går att diskutera med osv. jag är själv tjej och kan gärna argumentera emot dig! Kör på bara
Citera
2014-04-28, 09:29
Bannlyst
De överdramatiserar verkligheten så de kan ta illa upp av totalt obetydliga saker.
Citera
2014-04-28, 09:51
Medlem
xtrftw1337s avatar
Jag gillar feminismen, men hatar feminister.. hela skiten har omvlandats till en manshatande ideologi.
Citera
2014-04-28, 10:04
Bannlyst
Det är en ideologisk fiende och därmed inte enskilda feminister som hatas och det är viktigt att hålla isär för det är väldigt många feminister som försöker gömma sig bakom sitt kön när diskussionen uppstår och vill väldigt gärna skriva om kritik mot ideologin till att vara kvinnohat.
Saker och ting utvecklas och blir något annat, ibland till det sämre och nu är det 2014 i feminismens Nordkorea så att sätta ett feministisk perspektiv på jämställdhet går helt enkelt inte för svensk feminism har ingenting med jämställdhet att göra längre.
Vad ska vi med ideologi till som bara skapar hat? Nä feminismen är överflödig och har spelat ut sin roll för länge sen.
Citera
2014-04-28, 10:13
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Finns en liknande tråd i inrikes-forumet som egentligen handlar om nästan samma sak fast i ett större perspektiv. Den om varför flashbackanvändarna tycker så illa om vänsterpolitik.
(FB) Varför är Vänster politiken så hatad på Flashback, ge mig en rimlig förklaring
Tror i grunden att många av de svaren som ges där nästan bygger på exakt samma åsikter som många av antifeministerna här inne har.

För mig är det rätt tydligt att den sortens feminism vi ser av etablissemanget idag varken handlar om jämställdhet eller om kvinnors rättigheter (möjligtvis bortsett från den lilla klick av kvinnor som de själva utgör som inte är det minsta förtryckt, snarare tvärtom). Det är egentligen bara en rörelse som blivit kapat av vänstermänniskor som ser sin möjlighet att använda den till att försöka öka sitt inflytande över politiken. Precis samma sak som har hänt med miljörörelsen, böglobbyn och antirasisterna.
Citera
2014-04-28, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Radikalfeminism kan, tillsammans med alla andra former av radikal politik, dra åt helvete och omfattas inte av nedanstående åsikter.

Jag har inget emot feministiska åsikter i sig, och tänker därför inte berätta vad jag tycker om. Eftersom trådens syfte är att komma fram till vad man inte gillar, så ska jag berätta vad jag inte gillar.

Jag gillar inte hur feministiska bloggare och liknande personer ses som modiga eller som om de tar något tillbaka när de kallar sig "feministfitta" eller liknande. Jag gillar inte hur de låtsas som om det är deras åsikter som är obekväma, som om de skriker ut en obekväm sanning som män inte klarar av att höra och att det är därför vi kritiserar. Jag gillar inte hur deras läsare tror samma sak.
Jag gillar inte hur deras får till läsare applåderar dom för deras upprepningar. De skriver att våldtäkt är fel, och fåren gillar och delar som om det aldrig sagts förut. Jag gillar inte hur upprepningar fortfarande mottas som om de är modiga. Det är inte modigt eller starkt att säga att våldtäkt är fel eller att tjejer också ska få komma till tals; det är helt naturliga åsikter som de allra flesta redan håller med om.

Jag gillar inte hur de (och väldigt många andra, såklart) är så djupt i ett märkligt uppdelat samhälle att man inte får ifrågasätta dom. De tror att det är apartheid där killarna förslavar och trycker ner tjejerna, och att om jag kritiserar dom så är det automatiskt jag som har fel. De får, i egenskap av minoritetsbefolkning, ifrågasätta män, men om jag kritiserar så är det fullt naturligt att jag är en kränkt man. Helst en kränkt vit man. Kanske en kränkt vit man som egentligen bara är avundsjuk. De tycks inte vara villiga att ha en öppen dialog eller ens svara på en enstaka fråga någon gång, det är attack direkt.
Jag gillar inte hur det här inlägget skulle kunna, och säkert kommer, tas som om jag är för våldtäkt.

Vad är det för fel på radikalpolitik eller radikala idéer? Är det farligt på något sätt att utrycka ideér som i grunden vill förändra samhället?

Om vårt samhälle skulle utsättas för starkt ekonomiskt hot eller kraftig miljöförstöring så skulle Vi ju vara tvungna att vidtaga radikala förändringar och då kan det ju vara bra om man tidigare diskuterat just detta.
Citera
2014-04-28, 10:36
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koko-kanel
stackars utsatta svenska vita män...världens mest diskriminerade folkgrupp. lär er för i helvete se skillnad på orättvisor och att bara vara bortskämd och vilja ha allt för sig själv. äckel.
"stackars utsatta svenska vita kvinnor...världens mest diskriminerade folkgrupp. lär er för i helvete se skillnad på orättvisor och att bara vara bortskämd och vilja ha allt för sig själv. äckel."

Är det ett argument?
Citera
2014-04-28, 10:55
Medlem
koko-kanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
"stackars utsatta svenska vita kvinnor...världens mest diskriminerade folkgrupp. lär er för i helvete se skillnad på orättvisor och att bara vara bortskämd och vilja ha allt för sig själv. äckel."

Är det ett argument?

nej, eftersom det är inte är applicerbart på verkligheten. att nån tant trampat dig på tårna vid något tillfälle gör dig inte till ett offer för orättvisor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in