2014-04-26, 22:10
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bille10
Väldigt snällt!

Vart finns läs-delen då? Som vi kan tävla på
Jag kommer att posta den när en person till har lagt sin röst. Det står mellan LÄS Våren 1988 och LÄS Hösten 1986. Just nu 1-1, den som får nästa röst blir det jag postar i tråden och som kommer bli den tävlingen görs på. Om du blir först att posta så är det du som bestämmer alltså! Många är nog inte taggade på LÄS en lördag såhär dags, men det är värt ett försök för skojs skull. Måste försöka få upp nivån i tråden lite nu efter att ha flummat för mycket kände jag.
Citera
2014-04-26, 22:50
Medlem
Kevalins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
Jag kommer att posta den när en person till har lagt sin röst. Det står mellan LÄS Våren 1988 och LÄS Hösten 1986. Just nu 1-1, den som får nästa röst blir det jag postar i tråden och som kommer bli den tävlingen görs på. Om du blir först att posta så är det du som bestämmer alltså! Många är nog inte taggade på LÄS en lördag såhär dags, men det är värt ett försök för skojs skull. Måste försöka få upp nivån i tråden lite nu efter att ha flummat för mycket kände jag.

Jag säger alternativ två
Man får tacka för att du är så generös Soulsurfer (och du får ursäkta oss ohyfsade flashbackare som inte tackar för oss, vi är lata varelser ).

Jag tvivlar på att jag kommer vinna detta, känner mig något ofokuserad, må den bäste vinna
Citera
2014-04-26, 22:59
Medlem
Soulsurfers avatar
Ok! Här är LÄS, hösten 1986 - http://db.tt/HusY6xGp

Tävling, den som postar flest antal rätt på denna delen först (om flera får lika många rätt är det den som postade snabbast som vinner). Vinnaren får ett gammalt prov från mig som jag väljer som jag tidigare inte har delat ut till någon annan från 70-talet samt välja en valfri provdel från ett gammalt prov som jag måste dela här öppet i tråden.

Använd följande mall när ni svarar, och kom ihåg att lagt kort ligger:

Tiden går ut 02.00. Jag kommer att rätta och kontakta vinnaren. Kommer även skriva vem som vann och posta facit. När vinnaren har bestämt sig för en provdel kommer jag att posta den i tråden. Lycka till nu!
Citera
2014-04-26, 22:59
Medlem
Mikronesiens avatar
Citat:
Ja, varför inte? De är lika dagens prov. Jag köpte samtliga gamla prov för ca 1900 kr. Proven kommer troligtvis läcka ut förr eller senare, men jag har bestämt mig för att inte kasta ut dem då det var mycket jobb att fixa fram och för att det kostade mig rätt mycket tid och pengar. Om/när jag har nått mitt mål kanske jag inte bryr mig, men nu gör jag det. Själviskt, men jag har en anledning till min inställning. Det räckte med att jag kastade ut ett par stycken så ville en del genast ha allting gratis utan att ens ha sagt ett simpelt "tack" Orka det när man har lagt flera månader för att få fram allting och dessutom betalar en stor summa för proven...

Vissa förväntar sig allt utan att visa det minsta tacksamhet och det tröttnade jag på. I dag känner jag mig dock generös. Någon som vill ha en gammal provdel för att få en liten bild över hur de gamla proven ser ut, om ni inte redan har sett? För er som överväger att skaffa proven kanske det ger en liten bild av materialet. Har inte på långa vägar kört igenom allt själv då jag varken har hunnit eller prioriterat det, men det mesta ser väldigt relevant ut. De tidigaste proven är lättare dock, speciellt LÄS.

Vilket år vill ni ha LÄS från? Jag ger er som kanske är intresserade två alternativ (det alternativ som får tre röster först av tre olika personer vinner, om nu folk är intresserade av detta lilla evenemang):

Alternativ 1 - Våren 1988

Alternativ 2 - Hösten 1986

Som tävling kan vi säga att den som får flest rätt på denna LÄS-del (man får endast ett försök på sig och får inte ändra alternativ efter hand), får välja en valfri provdel från ett gammalt prov som inte finns ute som jag måste posta i tråden. Tävlingen pågår till 02.00 och era svar måste postas i tråden. Kanske inte låter så generöst, men proven kostade en del för mig. Aja, det var bara en idé...
Säger alternativ 1 jag då. Skit i'et, jag var för sen.

Hur har du samlat på dig alla de gamla proven? Kan man köpa dem från UHR eller köpte du dem från en privatperson?
Citera
2014-04-26, 23:00
Medlem
Citat:

Tack så mycket ! Jag väljer alternativ två!
Citera
2014-04-26, 23:27
Medlem
r4ll3s avatar
Är sjukt trött och vill sova. Ska nog gå och sova. lol. Såhär svarade jag på första i alla fall:

Godnatt och lycka till er andra!
Citera
2014-04-26, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrverkeri
Det enda vi har från början är att x-y är större än 20, vilket har massor av lösningar.

Vid x = 16 vet vi att y måste vara negativt eftersom x-y ska vara större än 20. (16-y > 20 <=> 16-20 > y)

I 2) vet vi också att y är negativt.

I båda fallen är y negativt. Vi vet då att x-y blir större än x+y.

För att lösa frågan snabbt gäller bara att förstå att om vi har en ekvation med två variabler och får reda på den ena kan vi räkna ut den andra. Vet vi båda variablerna kan vi besvara ursprungsfrågan.

Tack tack =)
Citera
2014-04-26, 23:48
Medlem
Måste verkligen sova men har tankat hem det och kommer göra det i veckan. Tack Soulsurfer =)

Har sett dig ett tag i denna tråden Soulsurfer. Vilket resultat är du ute efter och vad vill du plugga? Hur många timmar/vecka lägger du på HP-plugg?
Citera
2014-04-26, 23:53
Medlem
Kevalins avatar
Disclaimer: Jag har mer eller mindre somnat redan nu, mina svar är dåliga . Jag kan i alla fall trösta mig med att oavsett hur den här övningsdelen gick så har jag fått ungefär 1.8 på LÄS våren 2014

Aja, lycka till alla andra som ska svara på den här övningsdelen

1 B
2 C
3 B
4 A
5 B
6 C
7 A
8 A
9 B
10 D
11 B
12 C
13 C
14 D
15 D
16 A
17 D
18 B
19 B
20 A
21 C
22 A
23 B
24 B
Citera
2014-04-27, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kevalin
Disclaimer: Jag har mer eller mindre somnat redan nu, mina svar är dåliga . Jag kan i alla fall trösta mig med att oavsett hur den här övningsdelen gick så har jag fått ungefär 1.8 på LÄS våren 2014

Aja, lycka till alla andra som ska svara på den här övningsdelen

1 B
2 C
3 B
4 A
5 B
6 C
7 A
8 A
9 B
10 D
11 B
12 C
13 C
14 D
15 D
16 A
17 D
18 B
19 B
20 A
21 C
22 A
23 B
24 B
Tror att du ör den enda som kommer att glra det, är själv för trött! Grattis till vinsten, och tack soulsurfer för tävlingen. Du livade upp tråden!
Citera
2014-04-27, 00:11
Bannlyst
Citat:
Har nästan alla gamla prov (saknar någon enstaka provdel, har för mig att det är en DTK eller liknande), har ingen av de inaktuella delarna, dvs STUF eller någon allmänbildande. Lade upp ett par där tidigare, men det är nog borta från ett tag sedan när jag behövde mer plats i min Dropbox för annat. Har aldrig lagt upp dessa delar som jag nu random kände för att dela ut då LÄS var på tapeten. Det finns säkert att fixa fram om man kontakta de som anordnar provet och fråga, men som sagt, men får vara beredd att betala för att få proven hemskickade. Tror ingen har skannat in dem och det tog mig otroligt många timmar att göra då jag måste mata in sida för sida för hand. Själviskt, men jag tycker att det finns en gräns, vissa förväntar sig att få precis allting gratis utan att förstå allt arbete bakom det. Jag hade varit glad om någon delade mig sig av lite helt gratis, men fick hatiska meddelanden som krävde mig på allt material som jag har betalat för och skannat in i otaliga timmar. Undantag kan man väl dock göra.

Nästa röst får avgöra, LÄS Våren 1988 eller LÄS Hösten 1986? Vinnaren av LÄS-tävlingen får också ett helt prov av mig, ett av de riktiga gamla proven. Får se om några antar utmaningen. Vinnaren får alltså välja en provdel som jag måste dela öppet i tråden samt få ett helt gammalt prov av mig via PM (från 70-talet som jag väljer). Gör väl ett undantag, men ni får göra en insats först Är också lite intresserad att se hur folk upplever dessa äldre LÄS-delar. Den som får flest rätt först vinner och man får inte komplettera eller ändra i efterhand utan lagt kort gäller och man har ända till 02.00 på sig.
Kan man få tag på dem prov du har lagt upp tidigare?
Citera
2014-04-27, 01:07
Medlem
U-166s avatar
Citat:
Ok! Här är LÄS, hösten 1986 - http://db.tt/HusY6xGp

Tävling, den som postar flest antal rätt på denna delen först (om flera får lika många rätt är det den som postade snabbast som vinner). Vinnaren får ett gammalt prov från mig som jag väljer som jag tidigare inte har delat ut till någon annan från 70-talet samt välja en valfri provdel från ett gammalt prov som jag måste dela här öppet i tråden.

Använd följande mall när ni svarar, och kom ihåg att lagt kort ligger:

Tiden går ut 02.00. Jag kommer att rätta och kontakta vinnaren. Kommer även skriva vem som vann och posta facit. När vinnaren har bestämt sig för en provdel kommer jag att posta den i tråden. Lycka till nu!

Sjukt kul initiativ. Synd att jag fick notis om detta såhär 53 minuter innan deadline. Om du gör om tävlingen någon annan dag är jag absolut med!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in