Citat:
Ursprungligen postat av
Peterx8689
Din definition av etniska svenskar delas nog inte av särskilt många. Däremot håller jag med om att de som bor i Sverige och fungerar här och accepterar lagar och regler är svenskar....Det var ju idioterna som började skjuta som tog detta från ett rallarslagsmål till att hamna på en dödlig nivå.
Jag är inte rasist och att fördjupa sig i svensk etnicitet i denna tråd är OffTopic. I grunden är det nog bra för vårt lilla inskränkta land att få impulser utifrån, därmed inte sagt att alla impulser är bra.
Sedan är ju syrianer, efter vad de själva säger, väl integrerade och ekonomiskt framgångsrika.
Men om jag förstod dig rätt så hade vi en stor samling av fredliga syrianer i måndags kväll, så stor att polisen hade svårt att komma fram i det som de beskrev som "havet" av folk.
Sedan börjar en eller två skjuta och plötligt har alla fredliga syrianer fått järnrör och påkar i sina händer? Hur gick det till rent praktiskt? Brukar du bära med dig tillhyggen på möten " just in case"? Det gör inte jag...
Menar du också att de som attackerade polisen var desamma som sköt, de andra var ju fredliga? Hur vet du det?
Och om alla dessa fredliga syrianer som helt plötsligt hamnade i otäckheter de inte kunde förutse var där i goda syften och är väl integrerade, då lär det väl synas i den tydliga viljan att hjälpa polisen med vittnesmål?