2014-04-24, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bönan
precisera dig lite mer fattar inte vad du vill ha sagt stänga ner FB?
FACEBOOK-konto
Citera
2014-04-24, 22:50
Medlem
Bönans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DefconOne
FACEBOOK-konto
Dom ska vara uppe så allmänheten vet vad vi pysslar med.. Flashback ska veta!
Citera
2014-04-24, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle49
Brottet i sig har uppenbarligen en grund i hederstänkandet. Mkt vanligt i svenska familjer enligt folkpartisten Robert Hannah som skriver i Aftonbladet:

"Polisens agerande visar på en brist på kulturell kompetens när det kommer till svenska familjer med patriarkala strukturer och hederstänk."

Min fråga är nu om någon här vet om den här Robert Hannah är mentalsjuk? Alkoholist? Störd i utvecklingen på något sätt?

Som politiker bör man inte uttala sig under valår och jag tror med största sannolikhet att denne inavlade folkpartisten fick just alliansen på mindre antal väljare..
Senast redigerad av Knullkompisen 2014-04-24 kl. 23:37.
Citera
2014-04-24, 23:02
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havrekli
Nu är en man till släppt
en 27 åring vid 21 tiden
i kväll.

Okej, då är alltså två släppta..
20 årige T*mas K*urki* (son till en av de mördade)
27 årige R*bi M*urad (yngsta av de fyra bröderna)
Citera
2014-04-24, 23:02
Medlem
Ahvenmaas avatar
I början av tråden fanns det foton från en brottsplats, som jag tror är Murarvägen i Hageby. Där bor några Mou*ad (*=r). Det ser ut om far, mor och en av de häktade bröderna är skrivna där. Nu undrar jag:

Innebär det att morden begicks när Mou*ads hem var angripet? I så fall, var den 20-åring vars far mördades i själva verket inbegripen i ett angrepp på någon annans hem? Tillsammans med bl a far och farbror?

Eller hade släkterna kommit överens om att de skulle slåss på just den platsen och därmed trasha Mou*ads hemkvarter? Mgm:s mamma lär ju ha sagt nåt i stil med "kom om ni är män" enligt uppgift i tråden som jag inte orkar rota fram

Eller har jag missuppfattat saken? Någon som vet?
Citera
2014-04-24, 23:10
Medlem
Outbacking.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Okej, då är alltså två släppta..
20 årige T*mas K*urki* (son till en av de mördade)
27 årige R*bi M*urad (yngsta av de fyra bröderna)
Så är läget, ja.

NT: Två misstänka för mordförsök släpptes fria

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18772173.ab
Citat:
Den 27-årige mannen, som misstänktes för mordförsök, försattes på fri fot vid 21-tiden.
– Det är ännu oklart om misstankarna mot min klient kvarstår eller om han kommer att vara målsägande i fallet, säger Mikael Abrahamsson, mannens advokat.
27-åringen kommer att tillbringa den närmaste tiden på hemlig ort.
Advokat Abrahamsson (som företräder 27-åringen):

- På min inrådan kommer han att försvinna och inte prata med någon utomstående. Det finns en stark hotbild mot båda familjerna och nu gäller det att få slut på dödandet.
Citera
2014-04-24, 23:42
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle49
Brottet i sig har uppenbarligen en grund i hederstänkandet. Mkt vanligt i svenska familjer enligt folkpartisten Robert Hannah som skriver i Aftonbladet:

"Polisens agerande visar på en brist på kulturell kompetens när det kommer till svenska familjer med patriarkala strukturer och hederstänk."

Min fråga är nu om någon här vet om den här Robert Hannah är mentalsjuk? Alkoholist? Störd i utvecklingen på något sätt?

Läste också detta och undrar hur det kan komma sig att en politiker går ut och kritiserar polisens agerande innan utredningen är slutförd?

Robert Hannah har diagnosen : folkpartist
Citera
2014-04-24, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DefconOne
FACEBOOK-konto

Ex frugan har fortfarande Facebook kontot aktivt
Citera
2014-04-24, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkompisen
Som politiker bör man inte uttala sig under valår och jag tror med största sannolikhet att denne inavlade folkpartisten fick just alliansen på mindre antal väljare..

Det kan vara riskabelt att kritisera polisen på detta sätt.

Nuri Kino, kurd, som ett tag var en mediernas älskling, kritiserade i en debattartikel i Aftonbladet polisen för rasism och för att slarva med utredningar när det handlar om invandrare, etc, när en invandrad lektor mördades i Örebro för ett antal år sedan.

Polisen arbetade dock flitigt och efter något halvår eller år hittade de mördaren, en landsman till en mördade lektorn, och motivet var en gammal familjekonflikt. Känns igen på något sätt.

Kinos publicistiska bana tycks vara över och nu försöker han sig i personlig assistanssvängen. Känns också igen.
Citera
2014-04-25, 00:47
Medlem
bigcyphs avatar
klart som fan det kommer bli mer ståhej i norrköping eller i södertälje, killens pappa och farbror blev slaktade framför han... vafan hade ni gjort?
Citera
2014-04-25, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbiiiie
Lägg dig på hans plats? Han ser sin pappa och farbror bli mördade framför hans ögon? Den sekunden vet man nog inte ens vad man gör, den sekunden svartnar nog bara allt och man vill bara ge tillbaka på dom som gjort något så hemskt. Sen så är han faktiskt en underbar människa, du ska inte sitta och bedöma någon du inte känner!
Ja denna underbara människa sätter sig i en bil för att uppsöka dessa bröder tillsamman med sin far och farbror. Om han nu är en sådan underbar person varför inte prata sans med sin far och farbror, så de slapp bli dödade framför hans ögon.
Citera
2014-04-25, 05:43
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami

Nu är det så att vi har en nödvärnsrätt i sverige som säger att man inte får bruka mer våld än nöden kräver, den är glasklar. Den innebär inte att man får skjuta ihjäl folk med illegala vapen om man känner sej hotad eller trängd. Vad är det du inte förstår?

För att förklara för dej, om du och dina polare trycker upp mej mot en vägg och hotar med stryk så får jag inte dra upp en illegalt införskaffad pistol och skjuta ner er, fattar du nu?

Man kan faktiskt komma undan med nödvärn även med ett illegalt skjutvapen om situationen varit sådan att du inte kunnat agera på annat sätt.
Du kan klara dig på "nödvärnsexcess" men du kan inte själv hävda nödvärnsexcess i rätten.
Du skulle dock ändå dömas för det olaga vapeninnehavet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in