Citat:
Ursprungligen postat av
Peterx8689
Där har du fel. Att vilja försvara sig mot eller ge igen mot människor som uttalar verbala kränkningar mot en eller ens familjer brukar inte kallas för hedersbrott. Det är en rätt normal mänsklig reaktion att känna vrede mot människor som under en lång tid snackar skit om en eller ens familj till höger eller vänster, eller som anmäler en till myndigheterna för diverse påstådda saker för att hamna i ett bättre läge i en vårdnadstvist.
Jag vet inte om du en enda gång i ditt liv har träffat en etnisk svensk, men det där låter bara alldeles för dumt.
Ponera att telefonen ringer hemma hos mig eller hos en annan svensk. En kusin eller morbror säger "
Kom till X-gatan och ta med dig en påk. Vi ska ge igen för lite oförrätter." Det är fanimej helt otänkbart. Inte för att jag eller annan etnisk svensk saknar heder, utan för att vi har svårt att fatta att vuxna människor kan bete sig så barnsligt.
Av döma av Robert Hannah, citerade präster och en del syrianer här i tråden, så saknar man självinsikt. Jag får intrycket att syrianer i gemen är alldeles för rädda för att stå emot när (äldre?) släktingar säger åt dem vad de ska göra. Det är inte heder, bara brist på civilkurage.
Sedan finns det förstås gott om exempel på enskilda etniska svenskar, eller t o m flera medlemmar av samma familj, som är lika spåniga som packet borta i Norrköping. Men att få ut hela släkten? Fullkomligt otänkbart. Väx upp!