2014-04-26, 18:32
Bannlyst
ONTOPIC:

1)Anhöriga påstår att de larmat polisen flera gånger utan att de kommit dit. Polisen går igenom sin logg och hittar inget. Undrar vem som ljuger?

2)Poliser på plats beskrev hur över 50tal personer kastade saker på varandra eller slogs med tillhyggen.
Läsare i tråden beskriver hur linköpingpoliser körandes mot norrköping på e4an anländer runt 22:40-2300
Kan det vara så att norrköpingspolisen varit underbemannade och därför väntat med att ingripa?

3)Jag väntar fortfarande på att syrianer i sverige går ut i massdemonstration mot våldet och offentligt tar avstånd från sina landsmän som skjuter ihjäl varandra.
Bortsett från några lismande tv-präster som stått och beklagat sig inför riksmedia,har jag inte sett en manifestation på bred front - alltså är det troligt att fler såna här dåd kommer ske inom snar framtid och jag står tvivlande till om jag är för "självsanering" av syrianpacket eller emot skottlossning där flera civila kan råka skadas om det tillåts fortgå.
Citera
2014-04-26, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Ett par skiljer sig vilket leder till osämja, vårdnadstvist och anklagelser om misshandel. Kvinnans identitet är okänd i dagsläget men ex-mannen är G*orge M*urad, 40 år.

Jou*iana Ga*ro heter satmaran som instigerade denna tragedi.
Citera
2014-04-26, 18:49
Medlem
Antirealistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nellafantasia
ONTOPIC:

1)Anhöriga påstår att de larmat polisen flera gånger utan att de kommit dit. Polisen går igenom sin logg och hittar inget. Undrar vem som ljuger?

2)Poliser på plats beskrev hur över 50tal personer kastade saker på varandra eller slogs med tillhyggen.
Läsare i tråden beskriver hur linköpingpoliser körandes mot norrköping på e4an anländer runt 22:40-2300
Kan det vara så att norrköpingspolisen varit underbemannade och därför väntat med att ingripa?

3)Jag väntar fortfarande på att syrianer i sverige går ut i massdemonstration mot våldet och offentligt tar avstånd från sina landsmän som skjuter ihjäl varandra.
Bortsett från några lismande tv-präster som stått och beklagat sig inför riksmedia,har jag inte sett en manifestation på bred front - alltså är det troligt att fler såna här dåd kommer ske inom snar framtid och jag står tvivlande till om jag är för "självsanering" av syrianpacket eller emot skottlossning där flera civila kan råka skadas om det tillåts fortgå.
1) MENA-folket ljuger alltid.
2) Polisen gillar självsanering.
3) Svenskarna är rasister.
Citera
2014-04-26, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Westridge
Ålder 35-40? Ser ut som 55+

Är brottsoffret samma person som suttit anhållen misstänkt för stämpling till mord?
"Bassam Jajan har i anslutning till åtalet för stämpling till mord och medhjälp till
stämpling till mord i bilaga 1 framställt skadeståndsanspråk gentemot Adel Somi
och Kamil Ello enligt bilaga 4. Bassam Jajan har biträtt åtalet i bilaga 1.

Adel Somi har förnekat såväl stämpling till mord som grovt vapenbrott. Han har
gjort gällande att Bassam Jajan iscensatt händelsen i en komplott mot honom.
"
http://feedr.se/upload/B_2711-13.pdf

I såfall är jag glad att han är död
Citera
2014-04-26, 20:11
Medlem
Citat:
Är brottsoffret samma person som suttit anhållen misstänkt för stämpling till mord?
"Bassam Jajan har i anslutning till åtalet för stämpling till mord och medhjälp till
stämpling till mord i bilaga 1 framställt skadeståndsanspråk gentemot Adel Somi
och Kamil Ello enligt bilaga 4. Bassam Jajan har biträtt åtalet i bilaga 1.

Adel Somi har förnekat såväl stämpling till mord som grovt vapenbrott. Han har
gjort gällande att Bassam Jajan iscensatt händelsen i en komplott mot honom.
"
http://feedr.se/upload/B_2711-13.pdf

I såfall är jag glad att han är död

Nej han är inte inblandad i detta!
Citera
2014-04-26, 20:21
Medlem
Ahvenmaas avatar
Citat:

Eftersom du inte har koll på vilken Bassam som är inblandad, varför ska någon ta den här uppgiften på allvar?
Citera
2014-04-26, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peterx8689
Där har du fel. Att vilja försvara sig mot eller ge igen mot människor som uttalar verbala kränkningar mot en eller ens familjer brukar inte kallas för hedersbrott. Det är en rätt normal mänsklig reaktion att känna vrede mot människor som under en lång tid snackar skit om en eller ens familj till höger eller vänster, eller som anmäler en till myndigheterna för diverse påstådda saker för att hamna i ett bättre läge i en vårdnadstvist. Det finns grannfejder mellan helt vanliga svenskar som har eskalerat till nästan samma nivåer som det nådde i Norrköping. Problemet här är att man låtit denna konflikt växa så mycket att det bara är en tidsfråga innan man börjar utdela fysiskt våld. Att sedan någon beväpnar sig med skjutvapen i en sådan här situation är såklart helt oursäktligt. Ickedestomindre anser jag inte att detta är något som är specifikt för någon speciell kultur. I de allra flesta kulturer är det normalt att man i alla lägen backar upp sin egen familj i konflikter och fejder. Problemet här är att man inte lyckades lösa konflikten på ett fredligt sätt.
Inte specifikt för någon kultur? Det är alltså ren slump att detta råkade hända bland de 120000 syrianer (osäker på om siffran stämmer, läste den tidigare i tråden) och inte bland de sex miljoner svenskarna? Om detta är en slump, varje gång det inträffar att MENA-folk slår ihjäl eller misshandlar folk, så har ni helt enkelg otur med statistiken?
Citera
2014-04-26, 20:30
Medlem
Ahvenmaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananasvenne
Varken staten eller samhället kan förebygga sådana kulturella betingelser eftersom deras klantänk går före allt annat, det dör ut med nästa generation eftersom man anpassas till samhället och överlåter rättskipning på staten som övriga svenskar.

Som jag förstår det från syrianska vänner så finns det lowclass eller zigenar syrianer även bland denna grupp som inte kan bete sig som syrianer för övrigt

Så om jag förstår dig rätt:
a) alla etniska svenskar är likadana
b) syrianer kan delas in i "lowclass" och syrianer i övrigt.

Är det inte så att "syrianer i övrigt", precis som etniska svenskar, anser att det som ägde rum i Norrköping är typ grottmänniskovarning?
Citera
2014-04-26, 20:37
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Denna? Om det är en satmara ser jag ingen anledning *******
https://www.facebook.com/jouliana.gabro/photos
Citera
2014-04-26, 20:40
Medlem
Ahvenmaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peterx8689
Där har du fel. Att vilja försvara sig mot eller ge igen mot människor som uttalar verbala kränkningar mot en eller ens familjer brukar inte kallas för hedersbrott. Det är en rätt normal mänsklig reaktion att känna vrede mot människor som under en lång tid snackar skit om en eller ens familj till höger eller vänster, eller som anmäler en till myndigheterna för diverse påstådda saker för att hamna i ett bättre läge i en vårdnadstvist.

Jag vet inte om du en enda gång i ditt liv har träffat en etnisk svensk, men det där låter bara alldeles för dumt.
Ponera att telefonen ringer hemma hos mig eller hos en annan svensk. En kusin eller morbror säger "Kom till X-gatan och ta med dig en påk. Vi ska ge igen för lite oförrätter." Det är fanimej helt otänkbart. Inte för att jag eller annan etnisk svensk saknar heder, utan för att vi har svårt att fatta att vuxna människor kan bete sig så barnsligt.

Av döma av Robert Hannah, citerade präster och en del syrianer här i tråden, så saknar man självinsikt. Jag får intrycket att syrianer i gemen är alldeles för rädda för att stå emot när (äldre?) släktingar säger åt dem vad de ska göra. Det är inte heder, bara brist på civilkurage.

Sedan finns det förstås gott om exempel på enskilda etniska svenskar, eller t o m flera medlemmar av samma familj, som är lika spåniga som packet borta i Norrköping. Men att få ut hela släkten? Fullkomligt otänkbart. Väx upp!
Citera
2014-04-26, 21:10
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Men det var väl ändå inte hon som valde att använda skjutvapen?
Citera
2014-04-26, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Inte specifikt för någon kultur? Det är alltså ren slump att detta råkade hända bland de 120000 syrianer (osäker på om siffran stämmer, läste den tidigare i tråden) och inte bland de sex miljoner svenskarna? Om detta är en slump, varje gång det inträffar att MENA-folk slår ihjäl eller misshandlar folk, så har ni helt enkelg otur med statistiken?
Återigen ett rent tramsinlägg. Sverige består inte av sex miljoner svenskar och 120000 syrianer. Sverige består av 9 miljoner människor med varierande bakgrund. Jag anser inte att syrianer är särskilt benägna att uppvisa familjelojaliteter som kan gå för långt. I Sverige finns den människor med alla möjliga bakgrunder, och familjelojaliteter kan gå för långt bland svenskar med alla typer av bakgrunder. Problemet är inte att folk kan bli ovänner och få lust att slå varandra sönder och samman, utan att ingen i den här situationen uppenbarligen klarade av att bryta det som väldigt många kunde se skulle kunna gå åt helvete. Det är bara för alla andra svenskar att lära sig av detta, att kunna bryta en negativ spiral innan det leder till döden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in