Citat:
Ursprungligen postat av
Grishnac
Ett lämmeltåg behöver inte vara dåligt, det som är dåligt med dom lämmeltåg som blir i random battles är att dom stannar. När dom möter en eller två motståndare så stannar rörelsen upp och stagnerar och ett sådant tåg får aldrig stanna - då är man såld. En heavy måste offra sig i fronten och trycka på så att tåget hela tiden går framåt, då kan man pusha till andra sidan och ta basen.
Jag har börjat hänga på när dom drar på sina tåg, om jag kör heavy i någorlunda hög tier så brukar jag gå fram och trycka på och med lite tur hänger dom andra på och tar tillfället i akt, men tyvärr alldeles för sällan.
Men att försöka skydda andra flanken är bara att glömma i ett sådant läge - hänga på eller skydda basen är det som gäller.
Det var det som hände igår på bägge matcherna. Jag och en annan TD vaktade flanken när lemmingtågen for in i stan (körde enbart TD inatt). Fast så fort första fienden syntes där- tvärstopp på alla i stan. Sen gick det ganska fort för fienden att slå ut de. Det gäller i städer att utnyttja terrängen till max, det funkar inte att trängas i en klunga på en trång gata.
Brukar själv åka in i städer när jag kör heavy, men det beror också på motståndet. Minimappen är ett måste, men tyvärr struntar allt för många nuförtiden i att använda den.
Det funkar inte att charga rakt mot något och tro att nån annan ska hjälpa en. Tyvärr, det är ett lagbaserat spel, men det märker man inte ofta nu för tiden. Vet inte hur ofta en majoritet av laget satt sig själva i klistret snabbt och sen börja skrika i chatten att man inte gör något, man är feg och en camper o.s.v. OM 10-12 mindre bra spelare dör inom 1-3 minuter pga idiotiskt beteende, tycker jag faktiskt inte att det är mitt fel. Jag gör alltid mitt bästa för laget med det jag har, men det går inte att ensam försvara, hålla och anfalla vad man ställs emot hela tiden.
Det verkar också som att ju högre upp i tiers MÅNGA; INTE ALLA, spelare är, desto sämre blir de. Ofta TROR jag det beror på att de direkt skaffat det tyngsta som finns utan att ha spelat andra tiers. Jag kan ha fel här, men jag tycker det verkar så. Ett exempel, en KV1 som använde mig i marder 3 som scout/sköld. Låg EFTER mig hela matchen, sköt knappt ett skott. Så fort en fiende dök upp, vad det än var, retirera han direkt.
Men de matcher där samarbetet flyter och alla hjälps åt, de är guld (!) värda. Men de har blivit sällsynta som sagt.