2014-04-26, 13:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karnstan
Nä, price ger ingen bra fingervisning om hur bra din utrustning är. Vilket inte är en dum fråga egentligen, för det borde rimligtvis vara så. Men vad om är bra och inte hänger ju i mångt och mycket på vilken typ av build du har, så det är nog svårt för spelutvecklarna att utforma ett spel som faktiskt kan känna av det.

På den här sidan kan du se vilka items som är mest populära bland crusaders. Om du kollar på vad dessa items har gemensamt kan du nog rätt snabbt lista ut vad det är du ska leta efter. Lycka till!

Tack!!
Citera
2014-04-26, 13:52
Medlem
Tja!

Tänker inom nästa vecka försöka bli nummer 1 monk i världen
Har tänkt att jag bara behöver fixa en bra soj och en The Eye of the Storm.
Är dock inte helt säker på att detta kommer göra mig till nummer ETT!

Vad annars skulle jag kunna byta till för item som är enkelt att fixa? Skulle ju kunna crafta bättre bracers och shoulders men det är så jävla tråkigt att leta material.

Här är en länk till min karaktär på diabloprogress. http://www.diabloprogress.com/hero/eribraxus-2106/GoingenV/41397894

Här förövrigt 2 soj's nu som jag skulle kunna göra om till lightning, men då får jag ingen crit på dom. Så om jag räknat rätt så skulle jag knappt öka något av det, och förstört en soj för annan karaktär :/
Citera
2014-04-26, 14:32
Medlem
eXotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag misstänkte det.... Måste man lära sig vad alla dessa stats-konstigheter är och hur bra de är inbördes, och kan någon tipsa om någon bra hemsida som ger lite enkla nybörjartips per klass? Det enda jag "vet" är väl att min crusader helst ska ha röda juveler.... Läser man i såna här trådar så fattar jag nästan ingenting vad ni pratar om, "Här har du min petbuild, critar ibland över 200miljoner med Gargantuan" öhhh, va?
Nej, vill du inte djupdyka ned i hur stats fungerar så behöver du det inte. När du håller med musen över ett item så visas det längst ned hur dina stats - Damage, Toughness och Healing - kommer påverkas ifall du byter med det du redan har på dig. Är alla stats gröna så är det en uppgradering.

Dessa stats är inte helt korrekta då alla attribut på ett item inte räknas in i spelets kalkyl. Men det duger gott för en som inte vill fördjupa sig allt för mycket och verkligen förfina sin karaktär till perfektion.

Edit: Här har du en gammal bild från min barb, där ser du att skölden jag har i mitt inventory kommer ge samma Damage som skölden jag redan har på mig, sämre Toughness och bättre Healing.
Senast redigerad av eXotic 2014-04-26 kl. 14:36.
Citera
2014-04-26, 14:34
Medlem
Är det värt att köpa ros har vanliga d3 och hur är crusader kommer lira mycket själv så hur är crusaders solo gentemot barbs för och nackdelar?
Citera
2014-04-26, 14:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXotic
Nej, vill du inte djupdyka ned i hur stats fungerar så behöver du det inte. När du håller med musen över ett item så visas det längst ned hur dina stats - Damage, Toughness och Healing - kommer påverkas ifall du byter med det du redan har på dig. Är alla stats gröna så är det en uppgradering.

Dessa stats är inte helt korrekta då alla attribut på ett item inte räknas in i spelets kalkyl. Men det duger gott för en som inte vill fördjupa sig allt för mycket och verkligen förfina sin karaktär till perfektion.

Edit: Här har du en gammal bild från min barb, där ser du att skölden jag har i mitt inventory kommer ge samma Damage som skölden jag redan har på mig, sämre Toughness och bättre Healing.

Tack, ja så försöker jag faktiskt göra (kolla grönt) och försöker hyfsat balansera så inte nån av de tre (damage / Toughness /Healing) får för mycket grönt på de andras bekostnad.. Det är typ det och price jag har gått på. Nu fick jag en fin länk av Karnstan till en massa items och inställningar som ska vara bra, så nu vet jag ju lite er vad jag ska leta efter i alla fall. Jag hade åtminstone en OK hjälm men resten får jag väl leta vidare efter
Citera
2014-04-26, 15:01
Medlem
freudianslips avatar
Funderar på att sälja mitt account? Finns det en marknad?

Avskyr ladders så tänker ändå sluta spela när det kommer ut.

Har en barb med earthquake settet(i princip BiS på alla slots) och även ett schysst lightning set med TF och Odyn.

Har även en DH med Calamity och en massa andra bra vapen. Grym setup för CA.
Citera
2014-04-26, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag misstänkte det.... Måste man lära sig vad alla dessa stats-konstigheter är och hur bra de är inbördes, och kan någon tipsa om någon bra hemsida som ger lite enkla nybörjartips per klass? Det enda jag "vet" är väl att min crusader helst ska ha röda juveler.... Läser man i såna här trådar så fattar jag nästan ingenting vad ni pratar om, "Här har du min petbuild, critar ibland över 200miljoner med Gargantuan" öhhh, va?

Till dom andra (inte till dig): Här är ett lysande exempel på varför man inte ska snacka "fackspråk" i svengelska.

Critar betyder "Critical Hits". Eller enklare sett att förstå , vilken skada som poppar upp i gult ovanför monstrens huvuden när du slår på dom. Ju högre siffra ju högre "Crit".

Det finns olika "Builds" för olika karaktärer som ger bra "Crits".

Snackar folk om Elemental DPS eller liknande så syftar dom på attributet "Lightning skill deals 20% more damage" (Givetvis kan du har fire, cold, arcane och physical också)
Ju fler saker du har med "Lightning damage %" dessto bättre "Crits".
Men det hänger inte bara på det, du måste även ha saker som förbättrar din "Critical Hit Chance" (CC som folk säger) och "Critical Hit Damage" (CD som folk säger).

Sen bör du helst ha ett vapen som gör "Lightning damage" , eller valfri elementar skada som passar din karaktär beroende på vilken "Elemental damage %" du valt i din utrustning.
-----
"Pet build" syftar på en specifik effekt som ens "djur" har. Garguatuan tex är ett djur som Witch Doctor kan ha. Wolf är ett djur som Demon Hunter kan han. Olika djur ökar olika effekter beroende på vilken extra runa eller "skill" du valt till tex Wolf eller Garguatuan eller valfri "spell" medföljare. Hos Crusader så finns "Phalanx".
Ett exempel som Djuren kan öka är tex "Critical hit Chance". Eller "Damage done by you and your allies" osv.
Jag tex har ett "Set" (Gröna saker) som heter Marauder till min Demon Hunter. En Demon hunter kan med detta "Set" (exakt 4 delar av det setet) ha alla 5 medföljande djuren. Normalt kan man bara ha 1 av djuren.
Att ha alla 5 djuren ger också alla 5 djurens specialiteter. Jag har dessutom en Legendarisk "Cloak" (Chest Armor för Demon Hunter) som ger 3 extra "Wolfs". Men den räknar bort en av de extra om man kombinerar med Marauder setet (4 olika kroppsdelsskydd). Så man får 2 extra "Wolf".
Alltså får jag 7 djur och deras specialiteter.
Det är alltså EN typ av "Pet build".
Det är väl bara mig veterligen Demon Hunter och Witch Doctor som kan ha renodlade "Pet builds" även om alla karaktärer kan ha en framkallad extra medföljare eller djur.
-----
Sen snackar folk "Elemental build" eller "Fire damage build".
Då syftar dom på det jag beskrev ovan. "Fire damage deals xx% more damage"

Då ska man ha vapen och kroppskyddsdelar eller "Equipment" som ger så mycket Fireskada som möjligt, eller som reducerar kostnaden för att använda just sådana "Skills" (Färdigheter).
Men det är även extremt viktigt att alla dina "Skills" (Färdigheter) har det också. Finns ibland specifika runor (extra "skills" till dina färdigheter) som ger extra % skada på tex Fire.

Det är ett ganska komplext spel, så jag kan inte förklara exakt allt. Men det var lite kortfattat vad folk menar med saker dom säger.
Ett gott tips är att hitta hemsidor som har guider, för på forum som Flashback är det ingen mening att leta fullständiga nybörjarsvar. För folk orkar inte skriva långa texter rent generellt.

Däremot kan du hitta långa guider i forum som är specifika för Diablo 3 och Reaper of Souls.

EDIT: Sen angående Röda gems. Dom ger styrka eller "Strenght" , Crusaders huvud attribut är Strengt. Så han bör har så mycket Strenght som möjligt. Dessutom finns en special effekt som ger "70 extra Strength" per "Socket" (Platsen för gems) som du sätter en "Gem" (Juvel) i.

Enda undantaget är ditt vapen som bör ha Emerald, eller grön "Gem". Den ger "xx% extra Critical hit Damage (CD)" , det gäller ALLA Karaktärer du spelar med.
Senast redigerad av 1988 2014-04-26 kl. 15:14.
Citera
2014-04-26, 15:23
Medlem
SnakePlisssken

Sen en sak till , man blir aldrig för gammal för spel.
Jag har spelat Online skjutarspel med 50, 60 åringar.

Spel är spel oavsett ålder , jag anser att det är ingen skillnad på Schack/Bridge/Poker eller Diablo 3/Counter Strike/Star Craft.

Men och andra sidan är jag 40 bast och var med när Pong var populärt så jag har spelat TV-spel sedan 70-talet med andra ord. Jag tillhör TV-spels generationen.

TV och Datorspel är bara en modern variant av de traditionella spelen. Det sitter åldringar (60-100åringar) och spelar Schack och Bridge.
Citera
2014-04-26, 15:43
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tessx
Är det värt att köpa ros har vanliga d3 och hur är crusader kommer lira mycket själv så hur är crusaders solo gentemot barbs för och nackdelar?
Första char som har nytta av tvåhandsvapen och sköld. Crusadern kommer med en passiv skill som gör att du kan använda tvåhandsvapen tillsammans med en sköld. Många klagar på att crusadern är långsam men det spelar ingen roll när du lirar själv. Tycker crusadern har fler intressanta skills än barbaren och du kan utan problem klara hela spelet på hard utan alltför mycket grindning. För torment solo måste du ha bra gear=mycket grindning eller stor tur.
Act 5 är inte mycket att hänga i granen utan det är adventure mode, rifts och bounties som du vill betala för. Crafting har jag inte hittat mycket nytta med.
Citera
2014-04-26, 15:46
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Eller enklare sett att förstå , vilken skada som poppar upp i gult ovanför monstrens huvuden när du slår på dom. Ju högre siffra ju högre "Crit".

En " crit " är inte alltid gul då siffrorna visas, den kan likväl vara vit.
Citera
2014-04-26, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
Första char som har nytta av tvåhandsvapen och sköld. Crusadern kommer med en passiv skill som gör att du kan använda tvåhandsvapen tillsammans med en sköld. Många klagar på att crusadern är långsam men det spelar ingen roll när du lirar själv. Tycker crusadern har fler intressanta skills än barbaren och du kan utan problem klara hela spelet på hard utan alltför mycket grindning. För torment solo måste du ha bra gear=mycket grindning eller stor tur.
Act 5 är inte mycket att hänga i granen utan det är adventure mode, rifts och bounties som du vill betala för. Crafting har jag inte hittat mycket nytta med.

Okej är det mer grind för crusader för t1 eller är det bara allmänt?
och är det värt att lvla upp en ny crusader eller fortsätta på min barb som är 47 har en dh också i 60 men gillar inte riktigt den spelstillen vill inte dö så fort jag råkar ta ett steg för mycket
Citera
2014-04-26, 16:37
Medlem
Dubbelpost av någon anledning mod får gärna ta bort inlägget

ber så mycket om ursäkt
Senast redigerad av Tessx 2014-04-26 kl. 16:38. Anledning: Ta bort mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem