Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-04-25, 21:16
Medlem
TheBurdens avatar
Mona Sahlin vill lära sina anhängare om demokrati:
Citat:
Det blir ingen debatt mellan Stefan Jacobsson och Mona Sahlin. Sahlin vill inte ens kommentera inbjudan till debatt utan låter hälsa att hon vill tala oemotsagd.

Mona Sahlin vågar inte möta Stefan Jacobsson i en debatt. Hon vill hellre åka till Jönköping för att oemotsagd tala om demokrati, skriver Jnytt. Kanske är det skandalen inom SSU för några år sedan, då en stor del av Sveriges SSU-distrikt blåste upp sina medlemssiffror för att manipulera inflytandet i det egna förbundet samt plocka ut extra miljonbidrag från skattebetalarna, som föranleder prioriteringen. Många av demokratififflarna har i dag poster inom Socialdemokraterna och en av dem arbeta tillsammans med Mona Sahlin för stiftelsen Expo.
https://www.realisten.se/2014/04/25/mona-sahlin-vill-lara-sina-anhangare-om-demokrati/
Citera
2014-04-25, 21:29
Bannlyst
Stefan berättar lite om beslutet att acceptera att ta över som partiledare.

Citat:
- Då Daniel Höglund flaggade för att han ansåg att hans tid som partiledare var över och att han ville gå vidare med andra uppgifter så satt hela styrelsen och diskuterade vem som skulle ersätta honom och det resulterade efter en förtroendeomröstning att stafettpinnen lämnades över till mig.

Vad som fick mig att acceptera det var återigen känslan av att göra rätt för mig. Jag har alltid velat hjälpa till och då partiets representanter uttryckte att de behövde mig så var det en självklarhet att ställa upp, även om det såklart har inneburit en stor omställning.

Fördelarna med uppdraget är att det helt enkelt är väldigt givande. Man får inblick i partiets verksamhet, man har möjlighet att påverka partiet i en fortsatt positiv riktning, träffa mycket intressanta personer och få vara med om mycket spännande upplevelser.

Jag vet inte riktigt vad nackdelarna skulle vara. Det är väl i sådana fall att tiden ibland har svårt att räcka till för familjelivet och att veta att det är ett tungt ansvar som vilar på ens axlar och många människor som förlitar sig på en i vått och torrt. Men överlag så är det ett privilegium att ha medlemmarnas förtroende att leda vårt parti.
http://politiskabetraktelser.wordpress.com/2014/04/25/stefan-jacobsson-svp-intervjuas/
Citera
2014-04-25, 22:07
Medlem
White Christmass avatar
Kanske fler såg detta men ett smart sätt hur man för en billig penning kan göra en väldigt effektiv reklamfilm för partiet. Man kan ju även ha lite mer radikala budskap som "skriv på för fler våldtäkter i Sverige" etc.

https://www.youtube.com/watch?v=fiaWSAouGHA

Det verkar också vara ett bra sätt att få loss pengar från rika nationalister att pitcha en riktigt intressant reklamkampanj man vill göra, istället för att bara uppmana folk att skänka pengar generellt. Ofta tycker man det är roligare när man ser mer klart var ens pengar går till.
Citat:
UKIP has launched its biggest advertising campaign ahead of next month's European parliamentary elections, with hard-hitting posters that have already been accused of being "racist".
The campaign has been funded by Yorkshire businessman and former Tory donor Paul Sykes, who has invested £1.5m of his own money into the drive.

http://www.marketingmagazine.co.uk/article/1290908/ukip-launches-biggest-ad-campaign-stirs-racist-accusations

Annars är det alltid bra med filmer från verklighetens Sverige för att få sympati och värva medlemmar. Det finns ju många såna klipp där svenskar blir rånade, lynchade och våldtagna. Bland annat ett klipp när några negrer sparkar svenska ungdomar i huvudet medan de tömmer deras bankkort. Desto fler som ser dessa filmer desto fler förstår vad det handlar om.
Citera
2014-04-25, 22:12
Medlem
felias avatar
SvP vill debattera med Mona på första Maj. Varför lägger SvP ner tid och kraft på att debattera mot en debil landsförrädare? Vilka väljare kommer att bli hänförda och väckta under den debatten?

Vore det inte bättre att ta en debatt med SD och visa vart skåpet står så deras vilsna väljare får något att stoppa i kuvertet i September?

Varför finns inte valsedlar till EU-valet att beställa på Realisten?
Citera
2014-04-25, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felia
SvP vill debattera med Mona på första Maj. Varför lägger SvP ner tid och kraft på att debattera mot en debil landsförrädare? Vilka väljare kommer att bli hänförda och väckta under den debatten?

Vore det inte bättre att ta en debatt med SD och visa vart skåpet står så deras vilsna väljare får något att stoppa i kuvertet i September?

För att dom inte ställer upp i EU-valet,saknas resurser.
Citera
2014-04-25, 22:41
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
För att dom inte ställer upp i EU-valet,saknas resurser.

För 74tkr i månaden kan jag sitta där.
Citera
2014-04-25, 22:53
Bannlyst
Citat:
SvP vill debattera med Mona på första Maj.
Det är framför allt Mona som har tjatat om att "möta nazisterna i Jönköping". Hon har ju erkänt att hon åker dit bara för att vi ska vara där. Nu när vi sedan gav henne en chans att faktiskt möta oss i en live-debatt så var det tydligen inte intressant längre, märkligt nog.

Citat:
Varför lägger SvP ner tid och kraft på att debattera mot en debil landsförrädare?
SvP var nog medvetna redan från början att Mona Sahlin skulle tacka nej. Utspelet handlade nog mer om att visa vilka patetiska hycklare etablissemanget är. Mona Sahlin åker till Jönköping för att "möta nazisterna", men hon vågar/vill inte ens för oss varför vi har fel och vad det är för hemskt och fasansfullt vi förespråkar. Istället vill hon hålla monolog, skramla med nycklar och skrika slagord.

Att bjuda upp Mona till debatt är ett av många sätt att visa hur de etablerade politikerna hycklar och ljuger och hur oerhört lite de faktiskt har att komma med.

Citat:
Vilka väljare kommer att bli hänförda och väckta under den debatten?
Lokala Jönköpingsbor. Du är medveten om att var tredje svensk faktiskt röstade på S och Mona Sahlin förra gången det var aktuellt va? Sinnessjukt nog.

Citat:
Det kommer nog också att ske när aktuellt tillfälle ges. Även då kommer svaret att bli "nej tack" gissningsvis.

Citat:
Våra resurser är begränsade och EU-parlamentet är uppbyggt så att det krävs extremt mycket röster för att få en enda obetydlig plats. Vi har därför prioriterat de tre svenska valen och ställer officiellt inte upp i EU-valet, även om det går att rösta på oss ändå.
Citera
2014-04-26, 01:51
Medlem
TheBurdens avatar
SvP-kandidat utesluten ur fackförbund:
Citat:
Stig-Erik Werner, kandidat för Svenskarnas parti i höstens tre val har uteslutits ur Transportarbetareförbundet. Orsaken är att Werner är organiserad nationalist och att han vill ha ett svenskt och välfungerande Sverige.
https://www.realisten.se/2014/04/25/svp-kandidat-utkastad-ur-fackforbund/
Citera
2014-04-26, 03:12
Medlem
Cristons avatar
Citat:

Så envis och trångsynt som Mona Sahlin är så ett det ett bara bortkastat med tid då hon råkar tillhöra den allra flummigaste och intelligensbefriade delen av kulturmarxisterna. Det som vore bra, vore ju om dom debatterade mot statsministern eller varför inte Ullenhag?
Citera
2014-04-26, 03:15
Medlem
Cristons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
SvP-kandidat utesluten ur fackförbund:

https://www.realisten.se/2014/04/25/svp-kandidat-utkastad-ur-fackforbund/

Det förvånar mig inte att transport utesluter nationellt sinnade då transport är i grund och botten socialdemokratiskt likt ABF.
Citera
2014-04-26, 09:21
Medlem
Hax.Pains avatar
Är det värt att lägga en röst på Svp i EU valet iaf?
Är det fler som kommer göra det?
Citera
2014-04-26, 09:37
Medlem
mentusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hax.Pain
Är det värt att lägga en röst på Svp i EU valet iaf?
Är det fler som kommer göra det?

Jag kommer att göra det då jag inte kan hitta något annat parti som är värdig min röst.
Om du lägger din röst på Svp kan du åtminstone stå rak i ryggen i framtiden och säga -Jag var en som försökte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in