Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-05-06, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
1) Sluta betala kommunala bidrag till utländska "kulturorganisationer" och antirasistiska grupper.

2) Bryt alla avtal med Migrationsverket.

3) Höj barnbidragen/ge nått nytt bidrag till sunda svenska barnfamiljer. (Någon som vet om kommuner kan göra sånt?)

4) Bygg hinderbanor och utomhusgym.

5) Ta fram och distribuera informationsmaterial som informerar alla kommunens "nysvenskar" om deras rätt att sterilisera sig.

Punkt ett är mycket bra!

Punkt fyra är kanske en fråga för direktdemokrati som invånarna själva kan önska hur de vill att hälsan i kommunen skall öka
Citera
2014-05-06, 18:07
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Intervjuaren sa ju dock att "Det finns inte en enda expert/forskare [minns inte vilket ord han använde] i Sverige som kan avgöra etnicitet på människor.

Och jag har svårt att tro att något av Sveriges stora universitet skulle gå med på att bekräfta SvP:s världsbild.
Journalisten har fel.

Biologer och genetiker skulle aldrig ens komma på tanken att förneka hur DNA är uppbyggt och hur man fastställer kön och ras, om inte statens åsiktspolis skulle ha varit där innan och beordrat riktlinjer för hur man får uttala sig om SvP kommer och ställer frågor.

Vem som helst kan idag beställa ett test på nätet för att fastställa sitt ursprung.

Men som sagt, i intervjusammanhang bör man givetvis ha konkreta och tydliga svar på sådana frågor som inte blir långrandiga, tekniska eller flummiga och det är förmodligen bättre att gå på offensiven när sådana frågor kommer och be om belägg för påståenden om att svenskar och andra folk inte finns.
Citera
2014-05-06, 18:22
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Såg nyss ett av SvP:s flygblad rött till färgen som kuvertet med pensionsbeskedet. Text på det "Din uteblivna pension". Helt lysande. Bästa flygblad jag har sett.
Citera
2014-05-06, 18:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Såg nyss ett av SvP:s flygblad rött till färgen som kuvertet med pensionsbeskedet. Text på det "Din uteblivna pension". Helt lysande. Bästa flygblad jag har sett.
Ja, jag hoppas att dessa trycks upp och delas ut även i år
Citera
2014-05-06, 18:50
Medlem
Stämmer detta?

Citat:
Kim Fredriksson @PernillaMarcos

Om nu SvP verkligen uteslöt Mothander efter pedofilutpressningarna. Varför demonstrerar han och syns med SvP fortf? Senast i jkng.. #svpol

https://twitter.com/PernillaMarcos/status/463633538102087680
Citera
2014-05-06, 18:54
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Stämmer detta?

Offentliga demonstrationer är öppna även för icke-medlemmar. Jack ansågs inte lämplig att ha som medlem men det är inte samma sak som att han för alltid är bannlyst från partiets offentliga tillställningar.
Citera
2014-05-06, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Stämmer detta?

På 1 maj fick väl vem som helst vara med, inte bara medlemmar, eller?
Citera
2014-05-06, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Offentliga demonstrationer är öppna även för icke-medlemmar. Jack ansågs inte lämplig att ha som medlem men det är inte samma sak som att han för alltid är bannlyst från partiets offentliga tillställningar.

Ja och han umgås väl fortfarande i kretsen runt SVP Västerås? Så inte så konstigt att han går på demos.
Citera
2014-05-06, 18:58
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
Ja och han umgås väl fortfarande i kretsen runt SVP Västerås? Så inte så konstigt att han går på demos.

Ja, det är väl inte omöjligt att han fortfarande har kamrater inom partiet. Men medlem är han inte oavsett vad det kvinnomisshandlande psykfallet Fredriksson försöker antyda.
Citera
2014-05-06, 19:01
Medlem
Citat:
Ja, det är väl inte omöjligt att han fortfarande har kamrater inom partiet. Men medlem är han inte oavsett vad det kvinnomisshandlande psykfallet Fredriksson försöker antyda.

Nä herr Benito ska väl bara hålla käften han,moral är väl knappast hans paradgren.
Citera
2014-05-06, 19:23
Medlem
Citat:
Det är ingen katastrof, jag tycker att partiets representanter generellt klarar sig bra i intervjusituationer med tanke på omständigheterna. Robins förra radiointervju gick ju av allt att döma bra så man ska inte dra för drastiska slutsatser av den senaste. Vi får helt enkelt hoppas att partiets mediaträning ger resultat, att hänvisa alla intervjuer till någon eller några presstalesmän känns inte optimalt.

Varför inte?

Själv så har jag förstås förståelse för att alla inte är supervana vid att hantera media samtidigt som jag inte har något problem att erkänna att jag har all respekt för dessa människor som ställer upp trots alla de risker som det innebär, något som de förtjänar all heder för. Samtidigt så har det varit en hel del tabbar kring representanter från partiet som gjort bort sig och det börjar kännas mer som en trend än som bara några få otursfall. Givetvis så gör det ingen skada att vissa personer inte kan hantera media så länge som de bara är kommunpolitiker men det förutsätter också att de inte får uttala sig till media precis hur som helst. Att ha någon form av presstalesman verkar därför optimalt i mina öron men jag är villig att lyssna på vilka argument du har för motsatsen.
Senast redigerad av Skoll 2014-05-06 kl. 19:32.
Citera
2014-05-06, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Varför inte?
I just lokala frågor kan det också se lite löjligt ut, och det är ju också något som massmedia kan använda emot Svenskarnas parti.

Möjligtvis skulle det kunna lösas med att man har typ fyra personer. En för syd, en för väst, en för öst och en för norr, som någon var inne på tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in