Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-04-26, 09:42
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Våra resurser är begränsade och EU-parlamentet är uppbyggt så att det krävs extremt mycket röster för att få en enda obetydlig plats. Vi har därför prioriterat de tre svenska valen och ställer officiellt inte upp i EU-valet, även om det går att rösta på oss ändå.

Jag räknar inte med att SvP kommer få någon plats i EU men istället för att rösta blankt/skolka så tänker jag ge min röst till SvP. Jag tror dessutom att många resonerar likadant så vad jag önskar är att SvP gör ett passivt deltagande i EU-valet. Vilket för mig innebär att man ger anvisningar till potentiella röstare hur man går tillväga för att lägga sin röst på SvP. Denna information tycker jag tydligt borde finnas tillgänglig hos Realisten. Varför försitta den möjligheten när det inte kräver några större resurser?
Citera
2014-04-26, 09:48
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Criston
Så envis och trångsynt som Mona Sahlin är så ett det ett bara bortkastat med tid då hon råkar tillhöra den allra flummigaste och intelligensbefriade delen av kulturmarxisterna. Det som vore bra, vore ju om dom debatterade mot statsministern eller varför inte Ullenhag?

Reinfeldt, Ullenhag och Mona tillhör en verklighetsfrånvänd dimension som inte är nåbar i en diskussion eller debatt. Bättre att ta sikte på SD och visa för nationellt sinnade vilken blåsning de gått på.
Citera
2014-04-26, 14:55
Medlem
Citat:
Bra förslag. Jag ska ta upp det.

Det finns strategiska fördelar att dra av dylika aktioner. Förutom rent uppenbara som:

Medial uppmärksamhet, åskådliggöra hur demokratin och massmedia fungerar som en dysfunktionell pacemaker för en döende monstrositet och vilket avskum som krälar med dess skugga.

Man konkretiserar också en fiende precis som rödingar brukar göra mot nationella, vilket kan vara oerhört kraftfullt om det finns människor i dennes närhet med integritet och mod att ställa denne mot väggen - det kommer garanterat att finnas när landet verkligen börjar bli rejält söndertrasat och pöbeln kräver ansvariga.

Samtidigt visar man att vad som hänt är oacceptabelt och kommer att få en reaktion. Svp kommer antagligen få axla SDs feghet i allmänhetens ögon, så utmana folkets uppfattning och ge dem ett alternativ värdigt namnet.

Journalister brukar vara väldigt självgoda och skryta om hur tidigare journalisters bedrifter och sanningssökande men vill inte gärna offra något själv för saken, de är inte beredda att själva blöda för journalistiken. Klä av dem och dra ner dem i smutsen, vissa att dessa inte är annat än vanliga lönearbetare som alla andra. Ge människor ingen anledning till att lita på dessa.

I början kanske något äckel känner sig lite obehaglig till mods efter en uthängning. Men med tiden kommer det påverka deras beteende och de kommer bli tvungna att spela efter er pipa eftersom det kommer finnas konsekvenser. Det är därför media har en sådan makt i den parlamentariska demokratin.

Citat:
Ursprungligen postat av Vikingabalk
Du har helt rätt, det är dags att börja ge tillbaka, de som jobbar inom media är inga dumhuvuden, dom vet mycket väl att deras hetsande mot nationalister kommer rendera i våld och kanske även död för oss, de är dags att låta dem känna på nationalisters vardag. Häng ut dem i närområdet, trakassera dem i deras hem, konfrontera dem ute på gatorna etc.

Det är mycket möjligt att media personligheter förutom judar är allmänt hatiska och sadistiska, men det är i sig meningslöst att spekulera i då det sällan kan bevisas konkret. (Går det att göra det, kör hårt.) Deras intresse borde i så fall vara att behålla status quo vilket de gör men kanske snarare av naiv dumhet i vilket fall är det skadligt för oss Européer oavsett deras uppsåt.

Skulle nationalister bli mördade likt Wretström allt oftare kommer deras anhöriga att bli förargade och andra politiska dissidenter likaså. Att skapa en ökad otrygghet och martyrer är inte särskilt taktiskt.
Senast redigerad av Fredrik.E 2014-04-26 kl. 14:58.
Citera
2014-04-26, 15:34
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.E

Det är mycket möjligt att media personligheter förutom judar är allmänt hatiska och sadistiska, men det är i sig meningslöst att spekulera i då det sällan kan bevisas konkret.
Själva beteendet (lögnerna, manipulationerna, hetsen) är beviset. En ickehatisk ickesadist hetsar inte med grova lögner mot en utsatt grupp.
Senast redigerad av baggebo1 2014-04-26 kl. 15:36.
Citera
2014-04-26, 17:06
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Är det OK att rösta på SD i EU-valet även om man är SvP:are?
Citera
2014-04-26, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Man bör göra det som man själv tycker är moraliskt och taktiskt riktigt. Vi ställer ju inte upp i EU-valet officiellt. Själv kommer jag ändå rösta på Svenskarnas parti även i EU-valet som en markering, men det får ju naturligtvis var och en bedöma om det är vettigt eller inte.
Citera
2014-04-26, 17:28
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken

Eftersom svp inte ställer upp i eu-valet tycker jag det är bättre att rösta på sd. Men som sagt, det får var och en bedöma själv. Men klart det är okej?
Citera
2014-04-26, 17:37
Medlem
Citat:
Man bör göra det som man själv tycker är moraliskt och taktiskt riktigt. Vi ställer ju inte upp i EU-valet officiellt. Själv kommer jag ändå rösta på Svenskarnas parti även i EU-valet som en markering, men det får ju naturligtvis var och en bedöma om det är vettigt eller inte.

Känns ganska onödigt att rösta på SvP i EU-valet enligt mig. SD vill ju liksom lämna EU och de kommer driva den frågan om de kommer in, tillsammans med andra EU-kritiska partier. Det räcker enligt mig.
Citera
2014-04-26, 17:46
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manzanito
Känns ganska onödigt att rösta på SvP i EU-valet enligt mig. SD vill ju liksom lämna EU och de kommer driva den frågan om de kommer in, tillsammans med andra EU-kritiska partier. Det räcker enligt mig.

Fast vilka jävla pajasar de valt till toppkandidater. Jösses!
Citera
2014-04-26, 17:50
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:

Jag funderar på att göra samma sak, faktiskt. Men har inte bestämt mig riktigt än.
Citera
2014-04-26, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Själva beteendet (lögnerna, manipulationerna, hetsen) är beviset. En ickehatisk ickesadist hetsar inte med grova lögner mot en utsatt grupp.

För all del. Men det kan också förklaras med att det är "for the greater good" så att säga. Det beror med vilken synvinkel man ser det hela med. Nationalister kan inte bara förvänta sig att alla otvivelaktigt ska anamma deras synsätt med ett par exempel. Det räcker med att konstatera att trenden är destruktiv för oss, vilka som orsakat den och vilka som deltar till att stärka den.

Men psykopater och annat pack tar allt som oftast, vilket tillfälle som än ges för att få kunna utöva sina böjelser utan repressalier. Det är sant, Aschberg är ett ypperligt exempel på en sådan person medan t.ex. Annie Lööf och dylika mest bara är korkade och fattar själva inte ens vad det gör eller vad de säger.
Citera
2014-04-26, 19:56
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.E
För all del. Men det kan också förklaras med att det är "for the greater good" så att säga. Det beror med vilken synvinkel man ser det hela med. Nationalister kan inte bara förvänta sig att alla otvivelaktigt ska anamma deras synsätt med ett par exempel. Det räcker med att konstatera att trenden är destruktiv för oss, vilka som orsakat den och vilka som deltar till att stärka den.

Men psykopater och annat pack tar allt som oftast, vilket tillfälle som än ges för att få kunna utöva sina böjelser utan repressalier. Det är sant, Aschberg är ett ypperligt exempel på en sådan person medan t.ex. Annie Lööf och dylika mest bara är korkade och fattar själva inte ens vad det gör eller vad de säger.
Du har rätt i att det finns olika typer men framförallt journalister som skriver om nationalister är ju ofta insatta och vet att de ljuger. Bland politiker är nog andelen korkade klyschrapare större (typ som centerpartisten som citerades tidigare i tråden). I fall som med Westgårdhs grova och fula förtal så vet han ju givetvis att det är förtal, men väljer att skriva ändå eftersom han också vet att den han förtalar inte har något stöd av varken det politiska, mediala eller rättsliga etablissemanget och alltså inte kan göra så mycket åt saken. När det gäller typer som Oisin Cantwell så är ju dessa personer mer insatta än de flesta i hur nationalisters självförsvarsvåld ser ut i förhållande till extremvänsterns systematiska terror. Han följer liksom rättegångar och läser förundersökningar. Han vet allt. Han ljuger för att hans politiska övertygelse är större än hans journalistiska patos och för att han har den psykologiska profilen (åt det empatilösa psykopathållet) som krävs för att kunna ljuga så grovt trots att man vet att lögnerna kostar liv. Många journalister är som Oisin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in