2014-04-25, 14:02
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Duktig advokat.

Kommer en resningsansökan och friande dom även i detta fall så småningom.

Med vilken motivering skulle Högsta domstolen bevilja resning, menar du ?
Citera
2014-04-25, 14:02
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Nej, han hade ju så lägligt förstört dem.

Utveckla det gärna?
Citera
2014-04-25, 14:04
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Du glömde blodet.

Blodet bevisar bara att VB:s blod påträffats i en bil som är registrerad på Kristoffer Johansson, ingenting annat.
Citera
2014-04-25, 14:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Duktig advokat.

Jo, men inte förrän en annan ung kvinna hittas styckad i ett ödehus, tyvärr.
Citera
2014-04-25, 14:09
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Duktig advokat.

Är det du som förutspår detta eller har du frågat Singoalla? Tja, tron är väl det sista som lämnar människan, men i det här fallet kan du nog se det som att det är större chans för ett erkännande än en resning.
Citera
2014-04-25, 14:14
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
En fråga som du bör svara på är var är spåren av annan gärningsman? Luften`? Bongotrummor eller vad har du? Vad har du rent konkret förutom långsökta slutledningar om MB? Rent bevismässigt menar jag nu?`
Inte en text på facebook eller att dom hade ett förhållande det duger inte utan jag vill se underlag.

Man fick inte säkrat ett spår på skjortan så det gick inte att göra analys. Så är det och det har jag förklarat innan. Ta nu in den delen att skjortan inte hade KJS eget blod efter en SKL analys. Skjortan är inte analyserad.

Det är mycket som kommer genom luften här, ser jag i sumpen.
Och ibland kan en utredning peka ut GM. Här bestäms GM sedan ska utredningen peka mot honom till varje pris, annars går det bort.

Skjortan ska bort. SKL har snart inga som helst möjligheter att analysera något om inte svaret står tydligt ifyllt på plagget. Man kan tro att det går bakåt i utvecklingen för SKL. Inte ens ett hårstrå förmår de lägga under mikroskop och jämföra i databas. (Eh databas?)

Tröjan vid gripandet är analyserad +4 för Johansson.
Senast redigerad av larsingvarsfru 2014-04-25 kl. 14:23.
Citera
2014-04-25, 14:38
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Blodet bevisar bara att VB:s blod påträffats i en bil som är registrerad på Kristoffer Johansson, ingenting annat.

Du tjatar om det ständigt, och ger bara massa svävande svar som Lagro gör. Du måste ju ha några förslag på vem som planterat blodet isåfall? Du hade släppt dina tankegångar kring MB/KJ/AN i maskopi.., Så säg ett namn på vem/vilka du tror planterat dit blodet? Du har sagt du tror KJ och ytterligare gm. Vilka är dom ytterligare? Eller tror du att KJ planterat blodet i sin egen bil? Du slår verkligen knut på dig själv du.
Senast redigerad av henkess 2014-04-25 kl. 14:41.
Citera
2014-04-25, 14:44
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Duktig advokat.

En friande dom i det här målet vore förödande, och det slutgiltiga debaclet i "Fallet Vatchareeya Bangsuan" .. Then what ? Om man inte hittade någon annan att spinna väv av än Kristoffer Johansson när ärendet var glödhett, så finns absolut ingenting som talar för att utgångsläget skulle ha förbättrats när en istid passerat. En dom som friar KJ vore därför det ultimata misslyckandet och totalfiasko för rättsmaskineriet i Sverige. Om man uttrycker saken försiktigt ..
Senast redigerad av MBoudine 2014-04-25 kl. 14:51.
Citera
2014-04-25, 14:46
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Du tjatar om det ständigt, och ger bara massa svävande svar som Lagro gör. Du måste ju ha några förslag på vem som planterat blodet isåfall? Du hade släppt dina tankegångar kring MB/KJ/AN i maskopi.., Så säg ett namn på vem/vilka du tror planterat dit blodet? Du har sagt du tror KJ och ytterligare gm. Vilka är dom ytterligare? Eller tror du att KJ planterat blodet i sin egen bil? Du slår verkligen knut på dig själv du.

Blodet var inte planterat, dumbo ..
Senast redigerad av MBoudine 2014-04-25 kl. 14:56.
Citera
2014-04-25, 15:00
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Blodet är inte planterat, dumbo ..

Jag tror inte det är planterat. Tycker det är underligt bara, då du har sagt tidigare att du tror blodet varit planterat. Men okej du tar tillbaka det påståendet sen förr då, och att MB/AN/KJ varit i maskopi tog du också tillbaka. Är det något egentligen som du kan stå för, som du har sagt?
Citera
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold

2. Du kanske har glömt vår tidigare inläggsväxling i detta, men jag hävdar att detta är en felaktig slutsats som baserar sig på en felaktig årtalsuppgift i förhöret med "FS" ( (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten) ). Flera saker talar för det, bl a att tränaren i Luleåklubben sa att VB börjat träna hos dem 1 år tidigare efter nån typ av konflikt och att det helt enkelt blir för många saker som ska ha hänt på endast 1-1,5 månad: FS ska ha börjat i klubben, hunnit bli "kompis" med VB och lärt känna MB så bra att hon redan masserat honom flera gånger. Vad som än hände här och så hände det alltså INTE strax innan VB:s försvinnande

Jahaja så FS vet inte när hon började träna på klubben?

Men antar att du hävdar språkförbistringar som vanligt... börjar se ett mönster i din argumentation Fold.
Om det inte passar så står det fel i FUP eller den hörda kan inte språket?
Vi vet att VB tränar i Luleå också men MB uppger till FS i slutet på april början av maj att MB sagt att VB fått börja träna i Luleå istället. Han kan väl ha kastat ut henne från klubben mer än en gång:
FUP 1071
På fråga har FS aldrig haft Vatchareeyas mobilnr eller på facebook.
FS tänkte ta det eftersom hon ville hjälpa henne med träningen inför graderingen men hann aldrig innan hon började i Luleå.

VB outade inte deras relation 2012 på nätet det var AF som ringde AN som du vet.

Däremot har VB under våren både hotat och gjort det och då blev hon avstängd från klubbens FB.

Detta skrev VB 7 Mars och eftersom hon säger att hon skrivit om dom i gruppen så bör hon inte vara avstängd från karateklubbens Facebook detta datum.
FUP 881-882
6 mars
Vatchareeya Bangsuan
jahapp tack så är man typ "utslängt" av dig från klubben och gruppen. snäll av dig jag vette icke ens vad jag har gjort så att jag förtjäna detta. glöm inte att blockera min facebook också! jag hänger inte med vad du håller på med först var allt okej och nu sitter jag och funderar varför jag blev utslängt och vad har jag gjort jag är ledsen om jag har gjort något misstag men jag kan inte göra något åt när jag inte vad det handlar om.
7 mars
Vatchareeya Bangsuan
Jag skrev om dig och mig i gruppen du behöver inte vara orolig eftersom alla vet
11:42
Vatchareeya Bangsuan
*alla vet inte eftersom jag har inte skrivit på riktigt jag bara ljög. Kan berätta men så taskigt är jag inte
Och som jag sa kanske kommer förbi och ta snack om du inte kommer idag så ta jag nästa vecka om inte nästa vecka så ta jag om två veckor

15 mars (fUP 889)
Vatchareeya Bangsuan
Jag vet det är för allvarligt jag vet du läser inte mina sms längre. Det är bra om du inte förlåta mig och inte snacka med mig alls eftersom jag vill inte göra tredje misstag igen. Jag hade missförstod och skrev i gruppen och sempai hunnit läsa innan du blockade mig.det är stort fel jag borde inte göra sa
Såg sms jag vågade inte svara mer. Jag gjorde andra misstag och du förlåtade mig. Tror du att jag vågar träffa dej mer det känns som jag har förstört ditt namn

23 april
VB -Jag lovar jag ska inte göra om det får jag vara medlem igen? Orkar inte kolla någon på hemsidan varje gång. enklare här
VB -Så jag får fortfarande inte se innehåller om klubben på fb? Och nej är inte sur!
MB -Jaha fattade inte vad du menade med medlem. Du skrev privata saker på klubbens sida därför plockade jag bort dig från den.

Bara en liten påminnelse om den avslutatde relationen 16/3 (FUP 890)
MB -Redan påklädd också... tråkigt.
VB- Hehe du då?;-)
Jag ta ica påse med mig och ett rep stoppa din i påsen och knyta med repet kanske funkar när man inte ha kondom.
MB -naken såklart
VB -Stor eller mjuk?:-)
VB -Hård bara med mig men hemma din är alltid mjuk för jag är inte där
MB -jo det är den.
Måste åka nu. ha det bra
VB -Ja du måste köpa kondom också. Ha det bra!

22/3 (892)
Vatchareeya Bangsuan
Glömde mina ben på stolen vid bordet i köket på dojon:-/ Du får inte vara kåt och ta i mig heller annars blir det samma om och om igen och glömmer aldrig
Senast redigerad av Namibia1 2014-04-25 kl. 15:36.
Citera
Medlem
MrFolds avatar
Tro det eller ej, men jag hade faktiskt inte noterat uppgiften om en "outning" på Facebook. Jag hade uppfattat saken så att MB stängde av Vatchareeya från ett forum på karateklubbens hemsida pga att hon skrivit något privat som rörde deras relation där. Därför efterfrågade jag uppgiften med en helt vanlig fråga och utan att påstå att postaren hade fel.

Den som kan hela FUP utantill och inte missat/missförstått en sakuppgift en enda gång får väl kasta lite mer sten på mig om den vill för den här sakens skull.

Kan vi lämna saken nu, eller känner "någon" ett behov av att skriva fler poster om utvecklingsstörning, inläggning på institution m.m som ju har oerhört mycket med tråden och dess ämne att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in