2014-04-25, 13:43
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Nu glömmer du att MB var först av två att bli påspanad och hade åklagarna inte hittat något (tagit ställning) mot KJ, hade de snällt fått utreda MB igen, fast på ett djupare plan. Annat vore ju tjänstefel.
Det har kacklats om indiciemål bak och fram här i tråden och så länge det är KJ som åker dit är OK, MB får det inte andas om trots en pågående konflikt med offret. Mycket egendomlig inställning må jag säga.

Men snälla Larsvingvarsfru han anhölls inte ens. Man hade inget hittat för man har en skyldig.
Noll spår och det räcker inte med fantasier för att häkta någon och definitivt inte ett åtal.
Öppna en tråd om familjen B för här håller inte skvallret för att dom har med mordet att göra. Det är fantasier, tyckande och en massa ovidkommande dynga om och om igen.

Du har inte redogjort för vilken sida i FUP där SKL har analyserat KJS skjorta.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-04-25 kl. 13:46.
Citera
2014-04-25, 13:44
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Jag är ganska säker på att polisen först spanade på KJ och sen bytte till MB för att slutligen byta tillbaks till KJ. Om jag har fel får någon gärna rätta mig.

Så kanske det var. Ber om ursäkt i sådana fall, dock kvarstår att två personer var intressanta vid utredningens start.
Citera
2014-04-25, 13:44
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Du har ju nästan humor MrsMagoo - att påstå att inte MB låg pyrt till var verkligen kul.

1) MB hade span på sig
2) Polisen beslagtog hans mobil
3) Han var på anhållandeförhör

Kan man ligga pyrt till utan bevis?
Citera
2014-04-25, 13:52
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Men snälla Larsvingvarsfru han anhölls inte ens. Man hade inget hittat för man har en skyldig.
Noll spår och det räcker inte med fantasier för att häkta någon och definitivt inte ett åtal.
Öppna en tråd om familjen B för här håller inte skvallret för att dom har med mordet att göra. Det är fantasier, tyckande och en massa ovidkommande dynga om och om igen.

Men hade de utrett KJ lika löst som MB hade de inte hittat något på honom heller och hade utredningen stått sig fruktlös hade de fått utvidga utredningen. Inte en chans MB hade fått stå över.
Hur vet vi att det inte finns blodbesudlingar någon annanstans, t ex. inom MB:s domäner?
Hur kom blodet i KJ:s bagage? Denne slarver som lämnade allt kvar där han stod, satt, låg.
Inte ett spår är hittat trots omfattande genomgång. Konstigt.
Säg inte tejprulle nu, för den kan ha kommit dit närsom av VB själv.
Citera
2014-04-25, 13:53
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess

Nej, han hade ju så lägligt förstört dem.
Citera
2014-04-25, 13:53
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

Ja, om man heter Kristoffer Johansson och betraktas som Bodens ufo nummer 1 så är det inga problem med det ..
Citera
2014-04-25, 13:56
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
MrFail ifrågasatte Namibia1's påstående om VB's offentliga outning.
Fattar du inte skillnaden på att:

- skriva att man missat något och vill ha en länk

och

- påstå att något inte existerar.

Hur skulle det vara om du var lite ödmjuk och erkände att även du kan ha fel ibland? Eller kör du MrBoudinestilen?
Citera
2014-04-25, 13:57
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Är två domstolar som sagt sitt tillräckligt i skuldfrågan?

Aftonbladet: Frias efter tio år i fängelse

Eller kan man vara oskyldig trots att två domstolar varit övertygade om motsatsen?

Duktig advokat.

Kommer en resningsansökan och friande dom även i detta fall så småningom.
Citera
2014-04-25, 13:58
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

Du har inte redogjort för vilken sida i FUP där SKL har analyserat KJS skjorta.

Ja just det! Skjortan! Den återfanns bland tvätten på golvet, har inte tillgång till FUP, men jag trodde det var den som analyserats och gett en +4 för Johansson. MEN det var det inte, utan den tröja han hade på sig vid gripandet har jag fått till mig.
Varför är inte skjortan analyserad? Fy f-n vilken massa lösa trådar det hänger här och var.
Hur ska sanningen kunna komma fram när inget slutförs?
Citera
2014-04-25, 13:59
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Ja, om man heter Kristoffer Johansson och betraktas som Bodens ufo nummer 1 så är det inga problem med det ..

Du glömde blodet.
Citera
2014-04-25, 14:00
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:

..men med indicier. Ja.
Citera
2014-04-25, 14:00
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Men hade de utrett KJ lika löst som MB hade de inte hittat något på honom heller och hade utredningen stått sig fruktlös hade de fått utvidga utredningen. Inte en chans MB hade fått stå över.
Hur vet vi att det inte finns blodbesudlingar någon annanstans, t ex. inom MB:s domäner?
Hur kom blodet i KJ:s bagage? Denne slarver som lämnade allt kvar där han stod, satt, låg.
Inte ett spår är hittat trots omfattande genomgång. Konstigt.
Säg inte tejprulle nu, för den kan ha kommit dit närsom av VB själv.

En fråga som du bör svara på är var är spåren av annan gärningsman? Luften`? Bongotrummor eller vad har du? Vad har du rent konkret förutom långsökta slutledningar om MB? Rent bevismässigt menar jag nu?`
Inte en text på facebook eller att dom hade ett förhållande det duger inte utan jag vill se underlag. Det duger inte heller med att påstå att man skulle hittat något om man letat mer. Det är ungefär lika sannolikt som en spåkärrings spådom.

Citat:
Ja just det! Skjortan! Den återfanns bland tvätten på golvet, har inte tillgång till FUP, men jag trodde det var den som analyserats och gett en +4 för Johansson. MEN det var det inte, utan den tröja han hade på sig vid gripandet har jag fått till mig.
Varför är inte skjortan analyserad? Fy f-n vilken massa lösa trådar det hänger här och var.
Hur ska sanningen kunna komma fram när inget slutförs?

Man fick inte säkrat ett spår på skjortan så det gick inte att göra analys. Så är det och det har jag förklarat innan. Ta nu in den delen att skjortan inte hade KJS eget blod efter en SKL analys. Skjortan är inte analyserad.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-04-25 kl. 14:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in