2014-04-24, 20:00
Medlem
Kriminalarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Ang taskigt wr och brutala förlustdagar. Utan att outa killarna ifråga så har jag fått andrahandsinformation att det faktiskt FINNS en parameter i mm som gör att om du spelat väldigt bra ett tag så får du sämre medspelare.

Det har jag vetat genom min minimala slutledningsförmåga sedan länge. Vi med hög effektivitet paras ihop med schimpanser som får möta jämnt fördelat motståndarlag. Funkar sällan.
Senast redigerad av Kriminalaren 2014-04-24 kl. 20:05.
Citera
2014-04-24, 21:13
Medlem
Salorms avatar
Jag vinner som vanligt nu, men min WN8 har verkligen tagit skada.. Tycker jag tappar för varje vecka, och jag har fan inte bra WN8 alls.. Fan håller jag på med, undrar jag själv :/
Citera
2014-04-24, 23:02
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Kagge
Det är surt hur Wargaming har sönder-nerfat Marder II. Det tar evigheter att sikta och skotten går i alla fall inte dit man siktar. Den var tydligen rejält OP i början men nu är den ju nästan oanvändbar!

Glöm den och satsa istället på Marder 3 och Hetzern. Mycket roligare maskiner. Läste att marder 2 nerfades 8 patcher i rad, då WG tyckte den var för op och populär bland spelarna.

Hade ett s.k WOT ögonblick jag minns nu. Jag körde Hetzern, kom upp på en kulle. Nedanför står en Marder 2 med kanonen åt "fel" håll. Jag kan alltså skjuta rakt in i den öppna vagnen .

Mardern märker inte att jag är där utan står stilla. Tar tid på mig att sikta....skjuter och...."IT DIDN`T GO THROUGH".

Jag bara...wtf???

Nästa skott tog dock och vagnen slogs ut, men man undrar ju vad som var i vägen för skottet?!
Citera
2014-04-25, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Glöm den och satsa istället på Marder 3 och Hetzern. Mycket roligare maskiner. Läste att marder 2 nerfades 8 patcher i rad, då WG tyckte den var för op och populär bland spelarna.

Hade ett s.k WOT ögonblick jag minns nu. Jag körde Hetzern, kom upp på en kulle. Nedanför står en Marder 2 med kanonen åt "fel" håll. Jag kan alltså skjuta rakt in i den öppna vagnen .

Mardern märker inte att jag är där utan står stilla. Tar tid på mig att sikta....skjuter och...."IT DIDN`T GO THROUGH".

Jag bara...wtf???

Nästa skott tog dock och vagnen slogs ut, men man undrar ju vad som var i vägen för skottet?!

Den osynliga besättningen (laddaren) på Marder 2 fångade din första skott med håven.
Citera
2014-04-25, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Ja, HD-modeller i all ära, men det fanns och finns viktigare saker att fixa än att 13-åriga jänkare, tyskar och ryssar ska få åka runt i HD-modeller av klassiska tanks och känna sig patriotiska. Men visst, jag får erkänna att T-54 och M4 Sherman är riktigt snygga.

Jag tror mig faktiskt ha läst något om det du säger (kanske var här i tråden till och med), nämligen att vinner man för mycket, stoppar mm-motorn in dig i sämre lag så att man inte vinner för mycket och tvärtom. Det är därför man mer än vad som är brukligt, ser dåligt rankade spelare som inte vet vad de pysslar med. Helt enkelt för att hålla dem intresserade vid spelet, ger man alltså kassa spelare fördelaktig mm.

Det är i varje fall en teori.

Jag bytte från Tiger P till Tiger1 fast jag gillar Tiger P mer, för det är fett med att köra vagn som ser 30gånger mer snyggare och realistisk ut och jag har alltid gillat Tiger vagnarna. Jag är 100% svensk.
Citera
2014-04-25, 00:42
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Glöm den och satsa istället på Marder 3 och Hetzern.
Kört den nya stugen men vill sig inte trots 1.6 damage, 1.55 destruction och 1.31 dödade per match hoppas de blir bättre när besättningen är upptränad, 83%.

Citat:
Ursprungligen postat av Skelet
Av en kvinnas organ du icke kan vara skapad, vem faen bryr sig om dina jävla stats. Förmodligen kör du kv-1s och kör siemka i chatten. Jävla tomhylsa.
crybaby har exakt 0 matcher med kv1s
Citera
2014-04-25, 00:46
Medlem
Kebabsugers avatar
någon som testat stug tier 4 `?
hur är den om man jämnför med hetzern ? samma pipa ju, men är den mer rörlig `?
Citera
2014-04-25, 04:48
Bannlyst
Hej,

Kan man spela spelet på en MBP?
Citera
2014-04-25, 05:57
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:

Ja det märks verkligen. Jag har låst upp Hetzer men jag har inte kört den så mycket än. Jag har kraftigt utökat mitt garage under de senaste rabattperioderna så jag har en del att ta igen.

Citat:

Jag bara...wtf???

Hahaha! De kanske körde med ett osynligt kraftfält runt sin vagn. Jag tycker det är bra att det finns en del RNG med i bilden så att spelet blir lite mer dynamiskt men det får ju såna här märkliga effekter ibland.
Citera
2014-04-25, 06:01
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pullet
Hej,

Kan man spela spelet på en MBP?

Det kan jag inte svara på med någon säkerhet men det går ju att köra i Linux med Wine och Wine finns till MacOS vad jag vet så det borde väl funka, om du bara har någorlunda 3D-hårdvara i burken.

I vilket fall är det ju gratis att testa, bara att ladda ner klienten och köra. I Linux rekommenderas att man stänger av det inbyggda bittorrent-stödet, det gör man på skiftnyckeln uppe i högra hörnet på det fönster som dyker upp när man kör klienten.
Citera
2014-04-25, 06:38
Medlem
Hade precis en mycket intressant match nyss.

Mitt lag krossade motståndarlaget och det var 1 light tank(LT) kvar mot 6styck som var kvar av mitt lag. En av våra cappar medan resten av oss jagar LTn men vad jävla snabb den var som går upp och ner på kullarna som det vore platt öppet landskap på banan (Westfield). Ena sekund han var i hans lag bas nästa sekund han var i vår bas och dödade arty och sen tillbaka till hans bas igen och dödade den som cappar.

Han tog oss en efter en tills han råkade ramma den sista som var heavy och dog på kuppen. 6kills fick han. Mig(Tiger P) han dödade med sniping pga jag var redan låg HP så han avslutade mig bara.

Jag var grymt imponerad dock med lite misstänksam.

http://oi57.tinypic.com/2mwwk8k.jpg

edit: haha jag googlade hans nick http://worldoftanks.eu/community/accounts/502473669-Scout21/ det förklarar saken.
Senast redigerad av Hs187 2014-04-25 kl. 06:43.
Citera
2014-04-25, 07:04
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Hade precis en mycket intressant match nyss.

Mitt lag krossade motståndarlaget och det var 1 light tank(LT) kvar mot 6styck som var kvar av mitt lag. En av våra cappar medan resten av oss jagar LTn men vad jävla snabb den var som går upp och ner på kullarna som det vore platt öppet landskap på banan (Westfield). Ena sekund han var i hans lag bas nästa sekund han var i vår bas och dödade arty och sen tillbaka till hans bas igen och dödade den som cappar.

Han tog oss en efter en tills han råkade ramma den sista som var heavy och dog på kuppen. 6kills fick han. Mig(Tiger P) han dödade med sniping pga jag var redan låg HP så han avslutade mig bara.

Jag var grymt imponerad dock med lite misstänksam.

http://oi57.tinypic.com/2mwwk8k.jpg

edit: haha jag googlade hans nick http://worldoftanks.eu/community/accounts/502473669-Scout21/ det förklarar saken.

Den där killen vet vad han sysslar med

ELC AMX är en riktigt jobbig sort. Liten och snabb, riktigt svår att pricka. Har en riktigt bra kanon också, dock med värdelös precision om man inte låter den sikta färdigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in