2014-04-24, 10:53
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Tröttnade på alla jävla muppäckel som trots tusentals matcher bakom sig spelade som retarderade lågpannor. Dessutom är nya patchen ett riktigt bottennapp. Avinstallerade skiten för snart 1 vecka sedan och saknar inte spelet alls. Varför ska man spela ett spel där man nästan alltid blir förbannad på sina lagkamrater som lallar runt i sin egen idiotvärld och inget hellre tycks vilja dö asap. Nej wot är historia för mig efter drygt 2 års spelande, men lycka till om du orkar fortsätta spela. Det kommer inte att bli bättre i högre tier heller.

Lycka till ni andra också.

Over and out.

Trist, tröttnade själv lite förra veckan och tog en veckas paus. Slutade med runt 35% wr i förrgår och började lika illa igår. Spelade dock upp mig till min vanliga nivå efter ca 60 matcher. Nya patchen var inget vidare heller, ingen fix av det som behöver fixas utan HD modeller av tanks istället. Riktigt dålig prioritering skulle jag vilja säga.

Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Kagge
w w w . m m o o k . c o m ?

De brukar dyka upp sent på natten, jag har sett flera stycken och de är verkligen irriterande. De går in och spammar ner chatten och sedan drar de. De brukar dock vara sämsta vagnen i laget de gånger jag sett dem.

Jag brukar rapportera dem, när jag kollade sist så såg jag att man i 9.0 lagt in en speciell rad för dessa reklambotar i complain-menyn.

Såg även att de lagt till 10 st klagomål istället. Inte för att det gör någon skillnad, bots, afkers och spammare fortsätter ju oavbrutet. Var det inte nån här i tråden som snackade om en Tysk som gjort en undersökning av alla bots och kommit fram till att det var 100.000-tals bots som WG inte gjorde ett skit åt? Har för mig det iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Nja, så är det knappast. Med de senaste omarbetningarna av kartorna har de lagt till hinder så det är enklare att röra sig från hinder till hinder utan att bli mördad av osynliga TDs. Jag tycker att tex Redshire har blivit ofantligt bättre eftersom det inte är samma campingkarta som tidigare.
Jag gillar mediumtanks och jag tycker jag kan utnyttja min rörlighet på ett helt annat sätt än tidigare.
Om man som du spelar T49, en klart OP tank, som förlitar sig på en kombination av camo, viewrange och rörlighet så borde du fortfarande kunna göra det med bra effekt på de nya kartorna.

Håller med dig, tycker även kartorna är för små för att kunna utnyttja sig rörlighet för att faktiskt kunna flanka som medium och lätt tank. Det blir ofta att man hamnar i små korridorer och blir mördad av heavys och td:s.

Citat:
Jag tycker det gnälls alldeles för mycket på TD:s. De är en viktig del i stategin, anledningen till att folk dör är ofta att man skenar iväg på egen hand utan att bry sig om vad sina medspelare gör, inte undra på att man blir mosad då.

TD:s har generellt bedrövligt pansar, deras överlevnadsstrategi är att inte bli beskjutna alls. Att då göra kartor där bara närstrid är möjliga gör ju att TD:s i princip blir värdelösa. Alla kan ju inte bara spela medium, det här är inte counter strike där man springer runt som en tok och skjuter vilt omkring sig.

Fast på högre tier får en hel del pansar också, de får lite för mycket av det gotta så att säga.
Citera
2014-04-24, 11:23
Medlem
Ace Venturas avatar
Apropå ingenting. Dom har tydligen börjat testa nattstrider: “They were tested. Initial reports were something like “We can’t see anything! It’s a cool idea but we have to make sure it’s playable.

Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Trist, tröttnade själv lite förra veckan och tog en veckas paus. Slutade med runt 35% wr i förrgår och började lika illa igår. Spelade dock upp mig till min vanliga nivå efter ca 60 matcher. Nya patchen var inget vidare heller, ingen fix av det som behöver fixas utan HD modeller av tanks istället. Riktigt dålig prioritering skulle jag vilja säga.
Just HD-modellerna sägs ligga bakom en majoritet av allt strul också. Fast jag hörde nyss att det kommer att bli "optional" med HD-modeller. Så man kan välja bort det om man inte vill ha det (har ett sämre system etc). Alltid något.

Ang taskigt wr och brutala förlustdagar. Utan att outa killarna ifråga så har jag fått andrahandsinformation att det faktiskt FINNS en parameter i mm som gör att om du spelat väldigt bra ett tag så får du sämre medspelare. Det är dock inte gjort för att hålla nere de bra spelarna (som många tror) utan avsikten har varit att försöka höja de sämre och jämna ut matcherna. Exakt hur det funkar har jag inte en aning om och resultatet har väl varit sådär eftersom de dåliga ofta är så satans dåliga att det i praktiken blir pissjobbigt att vinna när man är insorterad som "vinnare" i ett lag. Har du inte en monsterdag så får du bara en brutal losing streak istället.

Skall se om jag kan få fram mer om detta. Tycker det låter jäkligt intressant. WG förnekar ju bestämt att det är så men skulle det ändå stämma skulle det absolut förklara en del. Killen som infon kommer ifrån vet jag (100% inget bs) känner en utvecklare men informationen i sig kan ändå ha förvanskats på vägen, så ni får väl ta det med en nypa salt ännu så länge.
Citera
2014-04-24, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Apropå ingenting. Dom har tydligen börjat testa nattstrider: “They were tested. Initial reports were something like “We can’t see anything! It’s a cool idea but we have to make sure it’s playable.
Ser inte alls syftet med nattstrider när man har taggar och även linje som visar om du siktar på vagnen eller inte. Helt värdelöst ju
Citera
2014-04-24, 13:54
Medlem
Kapten Kagges avatar
Fanimej, man hinner ju inte skjuta någon fiende i Mardern! När man har lyckats hitta en plats att skjuta från, vänt kanonen och siktat in den så har någon annan redan knipit fienden!
Citera
2014-04-24, 14:13
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Fast på högre tier får en hel del pansar också, de får lite för mycket av det gotta så att säga.

Ja det är sant, gränserna flyter ihop på de högre nivåerna
Citera
2014-04-24, 15:19
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Tröttnade på alla jävla muppäckel som trots tusentals matcher bakom sig spelade som retarderade lågpannor. Dessutom är nya patchen ett riktigt bottennapp. Avinstallerade skiten för snart 1 vecka sedan och saknar inte spelet alls. Varför ska man spela ett spel där man nästan alltid blir förbannad på sina lagkamrater som lallar runt i sin egen idiotvärld och inget hellre tycks vilja dö asap. Nej wot är historia för mig efter drygt 2 års spelande, men lycka till om du orkar fortsätta spela. Det kommer inte att bli bättre i högre tier heller.

Lycka till ni andra också.

Over and out.

Tråkigt att höra.

Citat:
w w w . m m o o k . c o m ?

Japp! "Köp och sälj guld billigt här" o.s.v. Var en tier 2 match och bara 7 spelare i vardera lag, men ändå...trött på reklambots, troll och sånt. Verkar bli värre hela tiden också. WG bryr sig inte alls som det verkar; använde nya klagomål varianten "reklam/spam bot", fast det känns meningslöst. Har läst nånstans att WG måste få in x antal klagomål mot en spelare innan de gör något, gäller dock inte teamkills som blir direkt i matchen (blåmarkeringen).

Citat:
Apropå ingenting. Dom har tydligen börjat testa nattstrider: “They were tested. Initial reports were something like “We can’t see anything!” It’s a cool idea but we have to make sure it’s playable.

Eftersom några tyska vagnar hade nattsikte mot slutet av kriget så borde det kunna genomföras i spelet. Fast med tanke på "realismen" i spelet, så lär de ryska vagnarnas vanliga strålkastare vara mycket bättre än de infraröda som tyskarna hade. OM det nu blir nattstrider dvs...
Citera
2014-04-24, 15:57
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Japp! "Köp och sälj guld billigt här" o.s.v. Var en tier 2 match och bara 7 spelare i vardera lag, men ändå...trött på reklambots, troll och sånt. Verkar bli värre hela tiden också. WG bryr sig inte alls som det verkar; använde nya klagomål varianten "reklam/spam bot", fast det känns meningslöst. Har läst nånstans att WG måste få in x antal klagomål mot en spelare innan de gör något, gäller dock inte teamkills som blir direkt i matchen (blåmarkeringen).

Jag undrar hur de gör det rent praktiskt, om det nu inte är en ren scam förstås. Vad jag vet kan man inte föra över guld mellan användare så de kan ju inte köpa dyraste guldpaketet och sedan splitta upp det på sina kunder. Har de hackat WG? Använder de stulna kreditkort för att köpa gåvor?
Citera
2014-04-24, 16:36
Medlem
xyklopfs avatar
Spelat två matcher idag. Teamkillad i bägge redan från starten.
Skjutglada dårar ute nu .

Fick dock ingen kompensation av slutet av matcherna. Körde T7an, den är väl premiumvagn; är det därför jag blev utan ersättning eller har jag missat något? De som sköt mig blev inte ens blåmarkerade vilket var konstigt, då det skedde i startcirkeln i andra matchen och strax utanför i den första matchen.
Citera
2014-04-24, 17:02
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Spelat två matcher idag. Teamkillad i bägge redan från starten.
Skjutglada dårar ute nu .

Fick dock ingen kompensation av slutet av matcherna. Körde T7an, den är väl premiumvagn; är det därför jag blev utan ersättning eller har jag missat något? De som sköt mig blev inte ens blåmarkerade vilket var konstigt, då det skedde i startcirkeln i andra matchen och strax utanför i den första matchen.

Hehe, jag lyckades med min första teamkill idag Det var dock ingen T7:a utan en UE 57 så det var nog inte du.

På västra sidan av Karelia var det full rulle som vanligt och en röding åkte runt i en M3 Stuart. Just som jag sköt gled han åt sidan och bakom honom stod killen jag träffade. Jag såg honom inte då han skymdes av rödingen och han var ju inte upplyst heller.

Jag borde varit försiktigare men UE 57 är ju så liten också, den syns ju knappt på lite avstånd.

Lyckligtvis vann vi matchen.

Blåmarkerad blir man inte direkt utan bara vid upprepade synder. Vad jag förstår är systemet också snällare om man siktade på fiender just före man teamkill:ade. Jag blev inte blåmarkerad av denna händelse.
Citera
2014-04-24, 17:26
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Under de 2.5 åren som jag spelat WoT har det aldrig klagats på OP mediums (med undantag av introduktionen av franska autoloaders).
Type59 va det ett djävla gnäll om ett tag men den va inte så op, mer att den spelades i wolfpacks med ibland upp till 10st i ett och samma lag, T-54 påstås va op men inget jag märkt

(saknar wolfpacks, djävlar va kul det va att susa fram 7-8st, krossa allt som fanns framför en och ha perfekt samspel med både skjutning och körning)
Citera
2014-04-24, 18:36
Medlem
Skelets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Bara för de va

Av en kvinnas organ du icke kan vara skapad, vem faen bryr sig om dina jävla stats. Förmodligen kör du kv-1s och kör siemka i chatten. Jävla tomhylsa.
Citera
2014-04-24, 19:38
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Just HD-modellerna sägs ligga bakom en majoritet av allt strul också. Fast jag hörde nyss att det kommer att bli "optional" med HD-modeller. Så man kan välja bort det om man inte vill ha det (har ett sämre system etc). Alltid något.

Ang taskigt wr och brutala förlustdagar. Utan att outa killarna ifråga så har jag fått andrahandsinformation att det faktiskt FINNS en parameter i mm som gör att om du spelat väldigt bra ett tag så får du sämre medspelare. Det är dock inte gjort för att hålla nere de bra spelarna (som många tror) utan avsikten har varit att försöka höja de sämre och jämna ut matcherna. Exakt hur det funkar har jag inte en aning om och resultatet har väl varit sådär eftersom de dåliga ofta är så satans dåliga att det i praktiken blir pissjobbigt att vinna när man är insorterad som "vinnare" i ett lag. Har du inte en monsterdag så får du bara en brutal losing streak istället.

Skall se om jag kan få fram mer om detta. Tycker det låter jäkligt intressant. WG förnekar ju bestämt att det är så men skulle det ändå stämma skulle det absolut förklara en del. Killen som infon kommer ifrån vet jag (100% inget bs) känner en utvecklare men informationen i sig kan ändå ha förvanskats på vägen, så ni får väl ta det med en nypa salt ännu så länge.

Ja, HD-modeller i all ära, men det fanns och finns viktigare saker att fixa än att 13-åriga jänkare, tyskar och ryssar ska få åka runt i HD-modeller av klassiska tanks och känna sig patriotiska. Men visst, jag får erkänna att T-54 och M4 Sherman är riktigt snygga.

Jag tror mig faktiskt ha läst något om det du säger (kanske var här i tråden till och med), nämligen att vinner man för mycket, stoppar mm-motorn in dig i sämre lag så att man inte vinner för mycket och tvärtom. Det är därför man mer än vad som är brukligt, ser dåligt rankade spelare som inte vet vad de pysslar med. Helt enkelt för att hålla dem intresserade vid spelet, ger man alltså kassa spelare fördelaktig mm.

Det är i varje fall en teori.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in