2011-09-09, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Napoleon-
Jag förstår inte varför en ung man inte skulle kunna bo där för att spara en slant. Visst om man har fru och barn, då måste man bo i ett helsvenskt område.

Så skärp dig TS! Kriminella rånar/misshandlar folk i centrum/stan/stockholmcity. Inte sina grannar!

Hur gick det? Ja, Vårby Gård, där bor man om man inte har någon annanstans att ta vägen. Normala människor bor på andra platser och beblandar sig inte med den klass av människor Vårby Gård består av. Ja, det är i stort sett bara invandrare och råkar det finnas någon svensk kvar, så är denne detsamma som invandrare eftersom personen ifråga föga lär tala flytande svenska och ännu mindre uppföra sig.

Mitt råd till dig, är att flytta till ett mindre krigshärjat område. Vara full i Vårby Gård, kan vara din dödsdom om inte så lär du väl ha ett gäng araber/chilenare etc.. som hoppar på ditt huvud för de har inget annat bättre för sig.
Citera
2014-04-24, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Napoleon-
Jag förstår inte varför en ung man inte skulle kunna bo där för att spara en slant. Visst om man har fru och barn, då måste man bo i ett helsvenskt område.

Så skärp dig TS! Kriminella rånar/misshandlar folk i centrum/stan/stockholmcity. Inte sina grannar!

Vadå måste bo i ett helsvenskt område vad snackar du om? Sluta va så jävla rädd. Jag lovar och svär, bor du i ett villaområde med invandrare som du lär känna som vanliga grannar så kan du fan lämna dörren öppen dygnet runt och är tjuven på plats ryker grannarna in och backar dig. I ett helsvenskt område skulle de sitta och fega inlåsta i sina hem. invandrare har mycket kärlek att ge så förkasta inte invandrare bara för att du är oerfaren. Finns mer kärlek bland invandrare än svenskar kan jag säga dig. Sen finns det kanske mer våld rent generellt men sånt beror på segregation och utanförskap. Allting sker av en anledning kom ihåg det!
Citera
2014-04-24, 22:24
Medlem
Jag är svensk, vänster, feminist, för öppna gränser OCH jag har bott i Vårby Gård, men nu var det snart 15-20 år sedan. Det var SKITJOBBIGT att vara svensk lantis i Vårby Gård. Det enda positiva var att det finns fina promenadvägar som leder därifrån...
Jag är ledsen att säga det, men jag avskyr Vårby Gård, eftersom platsen, då, var helt ägd av små stridstuppar som gillade att hänga vid tunnelbanan och kasta glåpord.

Jag vill gärna tipsa om min favoritförort i Stockholm, som däremot nog inte har några bostadsrätter, men kanske i närheten. Fisksätra. Mångkulturellt, med bra förbindelser till stan och otroligt vackra omgivningar och en befolkning som till stor del verkar måna om området. Stena Fastigheter äger området.

Sedan finns Rågsved, Skarpnäck och Huddinge C som jag också tycker är bra platser att bo på.
Faktum är, att jag gillar Hallunda mycket bättre än Vårby Gård.
Citera
2014-04-24, 23:10
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiotWoman
Jag är svensk, vänster, feminist, för öppna gränser OCH jag har bott i Vårby Gård, men nu var det snart 15-20 år sedan. Det var SKITJOBBIGT att vara svensk lantis i Vårby Gård. Det enda positiva var att det finns fina promenadvägar som leder därifrån...
Jag är ledsen att säga det, men jag avskyr Vårby Gård, eftersom platsen, då, var helt ägd av små stridstuppar som gillade att hänga vid tunnelbanan och kasta glåpord.

Jag vill gärna tipsa om min favoritförort i Stockholm, som däremot nog inte har några bostadsrätter, men kanske i närheten. Fisksätra. Mångkulturellt, med bra förbindelser till stan och otroligt vackra omgivningar och en befolkning som till stor del verkar måna om området. Stena Fastigheter äger området.

Sedan finns Rågsved, Skarpnäck och Huddinge C som jag också tycker är bra platser att bo på.

Hua du tipsar om de värsta råtthålen Sthlm har att erbjuda.... Men kanske lättare att få en bostad där? Huddinge C är dock ok iof.
Citera
2014-04-25, 00:20
Medlem
Wargs avatar
Citat:

Rågsved? Seriöst? Kanske om man vill skapa sig en karriär som gangztarappare tillsammans med Baby Face-Sebbe i Kantarellen.
Citera
2014-05-02, 23:59
Medlem
Nu var det billiga bostäder och var de finns i kombination med ok livskvalitet som var grejen, inte var en helst skulle bo (och priserna är därefter).
Citera
2014-05-03, 00:14
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Nu var det billiga bostäder och var de finns i kombination med ok livskvalitet som var grejen, inte var en helst skulle bo (och priserna är därefter).

Varför inte rekommendera Nacka eller Tyresö istället? Det är ljusår från vårby gård i livskvalitet och trygghet. Och inte speciellt dyrt heller för den delen.
Citera
2014-05-03, 00:43
Medlem
Citat:

Och det gör du genom att rekommendera Fiskis, Hallunda, Rågsved osv?

Vart F*N befinner sig livskvaliteten i de områdena? Får upp en bild att du är en sån där riktig bohem som är nöjd med ditt liv i en sliten 60-tals hyreskåk med slitna gamla möbler, åker kommunalt, klär dig i second hand-kläder och käkar endast veganmat om kvällarna...

Och om det nu skulle vara så att åtminstone 50% av det stämde så är du antagligen inte rätt person att prata om "livskvalitet".
Citera
2014-05-19, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Playtime1
Och det gör du genom att rekommendera Fiskis, Hallunda, Rågsved osv?

Vart F*N befinner sig livskvaliteten i de områdena? Får upp en bild att du är en sån där riktig bohem som är nöjd med ditt liv i en sliten 60-tals hyreskåk med slitna gamla möbler, åker kommunalt, klär dig i second hand-kläder och käkar endast veganmat om kvällarna...

Och om det nu skulle vara så att åtminstone 50% av det stämde så är du antagligen inte rätt person att prata om "livskvalitet".

Jag bor på Södermalm... Vad nu det har med saken att göra.
Citera
2014-05-19, 17:59
Medlem
moondawns avatar
Nu var det längesen jag var i Vårberg men jag kommer ihåg den otrygga stämning som rådde där.
Kan ju dock har ändrats med åren men oddsen för det har skett är väl antagligen små.
Citera
2014-05-19, 18:24
Medlem
outoforders avatar
Nu var det vårbygård det pratades om och inte vårberg. Visserligen grannområden men det ena ligger i stockholms kommun och det andra i Huddinge och ser väldigt olika ut arkitektoniskt.

Har bott i både vårberg och vårbygård och aldrig råkat ut för något. Dock har jag tappat bort mig på fyllan i vårbygård en del gånger eftersom det på Bäckgårdsvägen som består av en väldigt stor procent av Vårby gård är husen identiska medan vårberg har väldigt mycket mer varierad bebyggelse bland flerbostads husen.
Citera
2014-05-19, 19:53
Medlem
Citat:
Jag bor på Södermalm... Vad nu det har med saken att göra.

Söder om Folkungagatan också? Skulle verkligen sitta som handen i handsken!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in