2011-06-29, 09:41
Medlem
Har planer på att ev. flytta till en lägenhet i Vårby Gård, nån som vet hur det är där nuförtiden? Stökigt? Behöver jag vara rädd om jag promenerar hem från krogen mitt i natten från tunnelbanan?

Ska tilläggas att jag kommer från landet, så jag är lite extra försiktig, men har inte råkat ut för något tidigare.

Tack på förhand!
Citera
2011-06-29, 09:45
Medlem
Har aldrig varit i Vårby Gård men kompisar som varit där har sagt att det kan vara stökigt på nätterna.

Du vet om att majoriteten av de som bor där är invandrare, kanske 70-90 procent? Varför just flytta dit om man få fråga?
Citera
2011-06-29, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delain
Har planer på att ev. flytta till en lägenhet i Vårby Gård, nån som vet hur det är där nuförtiden? Stökigt? Behöver jag vara rädd om jag promenerar hem från krogen mitt i natten från tunnelbanan?

Ska tilläggas att jag kommer från landet, så jag är lite extra försiktig, men har inte råkat ut för något tidigare.

Tack på förhand!

Vårby gård är inget ställe för dig om du kommer från landet och ska gå från t-banan på natten när du är lite full. Sök vidare till icke-invandrarområden.
Citera
2011-06-29, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholm.
Har aldrig varit i Vårby Gård men kompisar som varit där har sagt att det kan vara stökigt på nätterna.

Du vet om att majoriteten av de som bor där är invandrare, kanske 70-90 procent? Varför just flytta dit om man få fråga?

Bra pris på en lägenhet. Haha, undra varför? Blir att ta sig en redig funderare, men har inte hört något positivt om Vårby än :/
Citera
2011-06-29, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delain
Bra pris på en lägenhet. Haha, undra varför? Blir att ta sig en redig funderare, men har inte hört något positivt om Vårby än :/

Nej, det kommer du nog aldrig få höra.
Citera
2011-06-29, 16:46
Medlem
Cunt.Draculs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholm.

Bara 46% har utländsk bakgrund.

Ont: Klotter och liknande händer ibland. Men farligt är det inte. Rätt liten och lugn förort, i alla fall om man jämför med dom andra söder om Stockholm. Många lägenheter har renoverats och det har byggts/byggs bostadsrätter i området.
Senast redigerad av Cunt.Dracul 2011-06-29 kl. 17:00.
Citera
2011-06-29, 18:08
Medlem
Kapten Klännings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cunt.Dracul
Bara 46% har utländsk bakgrund.

Ont: Klotter och liknande händer ibland. Men farligt är det inte. Rätt liten och lugn förort, i alla fall om man jämför med dom andra söder om Stockholm. Många lägenheter har renoverats och det har byggts/byggs bostadsrätter i området.

Så mycket bullshit, andelen med utlänsk bakgrund i Vårby är nästan 80%.

Invånare med utländsk bakgrund 31 december 2010 i % av befolkningen.

Utrikesfödda: 56,1%
Inrikes födda med två utrikes födda föräldrar: 18,2%
Summa utlänsk bakgrund: 74,3%

Källa:
http://www.usk.stockholm.se/internet/omrfakta/tabellappl.asp?omrade=HUKD1&appl=Omradesjmf&result at=Andel&Kommun=H
Citera
2011-06-29, 22:30
Medlem
Cunt.Draculs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Klänning
Så mycket bullshit, andelen med utlänsk bakgrund i Vårby är nästan 80%.

Invånare med utländsk bakgrund 31 december 2010 i % av befolkningen.

Utrikesfödda: 56,1%
Inrikes födda med två utrikes födda föräldrar: 18,2%
Summa utlänsk bakgrund: 74,3%

Källa:
http://www.usk.stockholm.se/internet/omrfakta/tabellappl.asp?omrade=HUKD1&appl=Omradesjmf&result at=Andel&Kommun=H
Nästan 75% i så fall. Din källa verkar inte fungera.

Citat:
Microsoft VBScript runtime error '800a000d'

Type mismatch: 'join'

/internet/omrfakta/tabellappl.asp, line 200

Mindes fel, det var 48%, i slutet av 2003.
Senast redigerad av Cunt.Dracul 2011-06-29 kl. 22:39.
Citera
2011-06-29, 23:33
Medlem
Kapten Klännings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cunt.Dracul
Nästan 75% i så fall. Din källa verkar inte fungera.

Mindes fel, det var 48%, i slutet av 2003.

Så här:
http://www.usk.stockholm.se/internet/omrfakta/omradesvishuddinge.asp

Siffran är nog närmare 80% i Vårby gård då det är ett av det "värsta" områdena i Vårby. Dessutom innefattar siffrorna inte tredje generationens invandrare eller personer vars ena förälder är utlandsfödd och där den andra föräldern är andra generationens invandrare.
Citera
2011-07-01, 13:38
Medlem
Ahh well, det sög ju renpung. Men får väl åka dit på sightseeing nån kväll och "känna av stämningen", men tack för infon iaf folk! Mycket uppskattat!
Citera
2011-07-10, 06:31
Medlem
Delain som du kanske märker så är många här inne invandrarfientliga...du frågar om det är stökigt och det första dem säger är att majoriteten är invandrare som om svenskar inte ställer till med stök? bara den kommentaren säger ju hela grejjen..du vill flytta dit pga bra pris på lägenhet och "bra" pris på lägenhet i sthlm hittar du bara i förorter så det spelar ingen roll hur många invandrare det finns i den orten..jag har bott i vårbygård i 26 år, född här och uppvuxen här och är utlänning. Du behöver inte oroa dig folk här är jätte trevliga området är jätte fint du har nära till skärholmen, kungens kurva, 25 minuter med t-banan till stan ungefär. Huddinge kommun satsar här ute, du är välkommen ner o ta en tittar runda jag lovar att du kommer att gilla det.. invandrare finns överallt, droger finns överallt, rån finns överallt, misshandel finns överallt, vad som helst kan hända vart som helst..bara synd att man blundar för all misshandel våldtäkter m.m som sker i de "svenska" trakterna som danderyd , djursholm m.m. men de i denna tråd tycker om att peka ut invandrarna direkt... som sagt kom ner jag kan till o med visa runt dig you will like it...
Citera
2011-07-10, 08:30
Bannlyst
Jag förstår inte varför en ung man inte skulle kunna bo där för att spara en slant. Visst om man har fru och barn, då måste man bo i ett helsvenskt område.

Så skärp dig TS! Kriminella rånar/misshandlar folk i centrum/stan/stockholmcity. Inte sina grannar!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in