2014-04-24, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ak47anZz
hej vad ska man rerolla för att få mer damage på den här? http://www.imghack.se/158655

Vit skulle ja rerollat, men som Wiz ska du inte spela med 2hands så hitta ett annat vapen.
Citera
2014-04-24, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Precis, kollar även länken nedan om det är en speciell sak du vill ha, eftersom dessa kan droppa av Cache's även på normal.

E.g. vill du ha Ring of Royal Grandeur (och det vill du), så kör bara Act 1 bounties, så du även har chans att få den medans du gearar upp.

Sen kör även rifts eftersom det är bonus legendary drops där.

http://www.diablohub.com/database/sorting/bounty-bags
Ok tack för svaret!

Hur mycket dps och toughness borde man ha ungefär för att lätt ta sig igenom det?

Är barbar och en WW build.
Citera
2014-04-24, 19:19
Medlem
Andersson93s avatar
Hej, fick en Echoing fury genom Kadala innan utan socket och jag vill helst ha en men vet ej vilken stat jag ska rerolla:

1013-1279 damage
10% damage
742 strength
5% IAS

Jag spelar som barbarian (ww just nu, men kanske bytar till HotA)
Citera
2014-04-24, 20:32
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersson93
Hej, fick en Echoing fury genom Kadala innan utan socket och jag vill helst ha en men vet ej vilken stat jag ska rerolla:

1013-1279 damage
10% damage
742 strength
5% IAS

Jag spelar som barbarian (ww just nu, men kanske bytar till HotA)

Helt ärligt så är EF totalt världelösa sen RoS kom imo.
Citera
2014-04-24, 21:04
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Helt ärligt så är EF totalt världelösa sen RoS kom imo.
Mjo, jag anade det men den har ca 250 högre dps än mitt andra vapen.
Senast redigerad av Andersson93 2014-04-24 kl. 21:26.
Citera
2014-04-24, 22:22
Avslutad
Fan, såg att en i clanen blev boostad från 1-70 på någon timma, sjukt! Adventure mode var det, hur tror ni han bar sig till? Torment 6 fan men ändå HC
Citera
2014-04-24, 23:28
Medlem
Wopzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hartyh
Fan, såg att en i clanen blev boostad från 1-70 på någon timma, sjukt! Adventure mode var det, hur tror ni han bar sig till? Torment 6 fan men ändå HC

Enkelt. Du skapar en Adventure bana med T6 som svårighetsgrad. Sen följer du med polaren när han dödar monster och clearar bounties. Du får dock vara försiktig och verkligen ställa dig i bakgrunden för att undvika aggro, du dör omgående i T6 utan gear.
Citera
2014-04-25, 01:09
Medlem
Citat:

AS ska du rerolla, den ger minst dps minskning i ditt fall.
Citera
2014-04-25, 07:05
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:

Det som gör EF dålig/dåligare nu efter RoS är att dom har nerfat attackspeeden så oerhört mycket.
EF hade före RoS 1.4 AS som lägst men sen en boost på attack per second 0.15 eller mer vilket gjorde den snabb!
Nu har du 1.2 AS, ingen boost mer än attackspeed som bara får upp den ytterst lite.

Sen har du kvar Fear-funktionen i EF vilket gör den ännu sämre.
fear var hatat tidigare, men folk använde EF pga attackspeeden som Macen besatt, nu är den insta-salvage oavsett imo
Citera
2014-04-25, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Det som gör EF dålig/dåligare nu efter RoS är att dom har nerfat attackspeeden så oerhört mycket.
EF hade före RoS 1.4 AS som lägst men sen en boost på attack per second 0.15 eller mer vilket gjorde den snabb!
Nu har du 1.2 AS, ingen boost mer än attackspeed som bara får upp den ytterst lite.

Sen har du kvar Fear-funktionen i EF vilket gör den ännu sämre.
fear var hatat tidigare, men folk använde EF pga attackspeeden som Macen besatt, nu är den insta-salvage oavsett imo :)

Finns väl dock några saker som den kan synergiza med, finns ju ett par gloves som ger typ 40% movement speed när man fearar en fiende, sen den där pandenonium ringen som gör så mobs exploderar om de dör fearade osv.... Dock inga endgame stuff kanske:)
Citera
2014-04-25, 09:08
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerbsandInk
Finns väl dock några saker som den kan synergiza med, finns ju ett par gloves som ger typ 40% movement speed när man fearar en fiende, sen den där pandenonium ringen som gör så mobs exploderar om de dör fearade osv.... Dock inga endgame stuff kanske

Sant, visst kan man göra en Fear-build om man gillar att spela Solo :P
en snubbe med Fear i sin reportear skulle inte jag vilja ha i ett gruppspel iallafall om man nu inte har 3 pulling-monks och 1 snubbe med fear
Citera
2014-04-25, 09:09
Bannlyst
Fyfan, jag har kämpat för att få Earth set, Grandeur, och fullt fire gear på det. Spelade WW lightning specc innan med SoH. Trodde inte nerfen skulle slå så hårt. Hur som helst, trodde fan jag skulle klara av T6. Men jag har bara 1.4 mille elemental elite damage, hade 2 mille med lightning :/. Och har inte relicen till templar, bara till enchantress vilket påverkar en hel del också. Kan göra T6, men en rift tar 20 min, inte direkt så lockande, alldeles för inneffektivt. T5 går helt okej, och T4 går sjukt snabbt. Men jag vill göra T6, fan då. Ge mig en jävla sun keeper speljävel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in