Citat:
Ursprungligen postat av
Elgben
Ok, vart drar man wards bäst och vilka ska man köpa (jag har otroligt dålig koll på items atm, speciellt wards) Brukar köpa den som är gratis i början som man scannar efter motståndarnas wards, då lär jag köpa något annat också då?
När du spawnar bör du köpa warding totem, för att sedan (runt 10 minuter in i matchen) byta denna mot sweeping lens. Var du ska warda finns det massor av videor om, sök och du skall finna.
Citat:
Har försökt börja kika på motståndarnas items för att se vad de har och kontra detta, antar att magic defence tar bort ap och armor tar bort ad.?
I stort sett, ja. Man countrar sällan items, snarare hur mycket guld en champion har (via farms och kills).
Citat:
Något jag stör mig enormty mycket på är champs som blir osynliga å så dör man bara pga det, hur gör man för att kontra detta, finns det något item som automatiskt detekterar osynliga eller äre wards å "scans" som gäller där? Tar gärna emot tips om vilka wards som är bäst isf.
Mig veterligen funkar inte sweeping lens mot osynliga champions (tror att det år så fortfarande). Enklaste sättet att countra stealth champions är att droppa en pink ward så fort de går i stealth.
Citat:
Dessutom har vissa champs, tex master yi, någon ability som gör att han flyger rundor överallt å slår med sitt svärd, går det inte alls att skjuta på honom när han gör denna? Har varit med om det flera gånger att han hoppat in med skitlite hp med den och slaktat en för man inte kunnat attackera tillbaks..
Nej, det går inte att skjuta på honom när han gör denna. Vanligaste countern mot master yi är hard cc (stuns, snare), så att du och dina teammates kan bursta ner honom när han står still.
Citat:
Nästan varje game på min nivå är det 2 toplane, å då ber min teammate top mig att "heavy gank top" för att hjälpa, ska jag ändå skita i att gå dit innan lvl 6? Kollade på någon guide för djungle å då verkade det som man skulle ta 3 eller 4 (kommer inte ihåg) minionpacks å sen dra en gank, det är ju innan lvl6.
Uppriktigt sagt, skit i allt det här. Om några lvlar kommer ingen köra 2 top lane, så denna lärdomen kommer du inte ha nytta av särskilt länge. Kör du WW bör du iallafall inte ganka innan lvl 6.
Citat:
Ok, ska börja kika på runor , men jag läste att det är totalt slöeri med IP å köpa lvl 20 runor, man ska vänta till lvl 30.
Så här ligger det till: Tier 1 runor kan du köpa från och med lvl 1. Tier 2 runor kan du köpa från och med lvl 10. Tier 3 runor kan du köpa från och med lvl 20, det finns bara 3 tiers. Så det är absolut inget slöseri att köpa runor när du är lvl 20, eftersom du kan köpa högsta tier.
Citat:
Jag bryr mig egentligen inte om mina stats i matcherna, försöker bara lära mig grunderna atm, men statsen är ändå en viktig del av hur man lär sig spelet.
Med det vill jag säga att hurvida ett x antal runköp vid lvl 20 förbättrar mina stats inte gör någon större skillnad för mig. Just nu försöker jag nöta in mechanics och micro.
Jag har inte en aning hur runor fungerar, kan man köpa nu och upgradera senare?
Om du skulle få för dig att köpa tier 2 eller 1 runor nu (det finns ingen anledning att göra detta), så kan du inte uppgradera dom till tier 3 senare.
Citat:
Har jättelite IP atm å jag läste att i helgen vare någon dubbel IP boost och sen rea på runor, ska jag hosta ut en massa på lvl20 runor eller är det ett totalt slöseri med IP?
Hade jag varit du så hade jag nötat games nu i helgen (det kommer jag också göra), och köpt de essentiella runorna, du kan googla eller fråga vilka detta är.
Citat:
Ursäkta mycket noobfrågor, men frågar man något i chatten in game får man bara till svar "omfg noob" å så lärde man sig zero nada nothing..
Det är oftast bättre att googla eller starta en tråd på reddit.