2014-04-22, 15:41
Medlem
Skywallkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Elise kommer nog aldrig igen bli starkaste i jungeln, nerfen på henne på patch 4.4 var waaay för stor för att hon någonsin ska komma upp i den nivån igen.

Nja, nu ska vi väl inte överdriva så hårt att han kan döda vem som helst, men han är ju onekligen väldigt stark. Spelar lulu & cait "okej" så kommer dem ju bara kitea honom.

ändå spelar Meteos henne fortfarande och spelar precis lika bra som tidigare, även nightblue säger att hon inte är mycket sämre!
Citera
2014-04-22, 15:48
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petetong
Kitea någon som kan inte bli slowed?

E: Yi är en hyper carry, om han har items och är smart har du ett problem. Om du har mycket hard-CC så är det lättare, men precis some Tryndamere, om din comp är fel kommer han att vinner.

https://www.youtube.com/watch?v=OeXHkmUVI9c
Ja, det går att kitea honom ändå? Lulu kan ju till exempel Polymorpha honom i 2.5 sekunder och så vitt jag vet går det göra när han ultar. Spelar cait & lulu rätt så går det att göra utan minsta problem.

Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Nerfen på hennes Q tog Elise från att vara broken till balanserade men stark. Det var typ bara hennes jungle clearing som berördes av nerfen.
Fast det var ju inte bara hennes Q som blev nerfad, utan det var ju hela henne. Hon är ju fortfarande bra, men absolut inte lika bra som förut och absolut inte den bästa junglaren imo.

Citat:
Ursprungligen postat av Skywallker
ändå spelar Meteos henne fortfarande och spelar precis lika bra som tidigare, även nightblue säger att hon inte är mycket sämre!
Jaha, och vad spelar det för någon roll? Hade han spelat pre-nerf elise hade han antagligen spelar mycket bättre med henne och jag skulle nog säga att Dexter är mera känd som "elise-spelaren". För övrigt, bara för man spelar en champ efter en nerf betyder det ju inte att den är lika bra, titta bara på Kassadin & Alex Ich som spelade Kassadin..
Citera
2014-04-22, 21:40
Medlem
Kombinations avatar
Är så jävla frustrerad nu. Är på en 10+ losing streak. En vanlig match ser ut såhär: folk flamear redan vid champ select, och vid 10 min är team kills ungefär 3-10 eller något i den stilen. Själv ligger jag allt som oftast på 0 deaths här. Farmar så gott det går, försöker hjälpa mitt lag men omöjligt när alla lanes är feedade så in i helvete. Allt man hör är "enemy rampage", "an ally has been slain", "your inhibitor has been destroyed" etc. Fattar inte hur detta kan hända mig i varje jävla match?!

Förlåt, måste bara avreagera mig på nåt sätt. Jävla skitspel.
Citera
2014-04-22, 21:50
Medlem
Ren-Potatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Funderar på att köpa Vayne som min nästa champion. Är lite nyfiken på hur pass lätt/svårspelad hon är. Finns det någon vänlig flashbackare som kan dela med sig av lite nybörjartips/tankar kring Vayne?
Kräver väldigt bra mechanics, långt ifrån nybörjarvänlig. Är också väldigt lätt att counterpicka, spelar du mot cait+karma är du mer eller mindre tvungen att köra 2v1 i top lane, vilket inte är optimalt i soloQ.
Citat:
Ursprungligen postat av Kombination
Är så jävla frustrerad nu. Är på en 10+ losing streak. En vanlig match ser ut såhär: folk flamear redan vid champ select, och vid 10 min är team kills ungefär 3-10 eller något i den stilen. Själv ligger jag allt som oftast på 0 deaths här. Farmar så gott det går, försöker hjälpa mitt lag men omöjligt när alla lanes är feedade så in i helvete. Allt man hör är "enemy rampage", "an ally has been slain", "your inhibitor has been destroyed" etc. Fattar inte hur detta kan hända mig i varje jävla match?!

Förlåt, måste bara avreagera mig på nåt sätt. Jävla skitspel.
Farmar bra och dör sällan? Picka starka lategame carries; Ryze, Karthus, Tristana. skriv "/mute all" när du kommer in i game, så du kan fokusera på spelet. Det bästa tipset är att inse att du själv inte är så jävla bra på spelet och vill du vinna så bör du fokusera på dina egna misstag snarare än din lagkamraters. Du är den gemensamma nämnaren för alla dina matcher.
Citera
2014-04-22, 21:59
Medlem
Ren-Potatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caprice110
Vad tycker ni om patch 4.6?
Kommer kassadin att bli stark igen och då även perma bannad typ?

Kommer FF att bli mindre populär då den blir dyrare samt du behöver 30 monster ist för 25? leder det till att Yi, noc och xin kommer att försvinna igen och åter bli kha, lee och elise som "bara" gäller?
Kassadin blir troligtvis inte stark med denna patchen, möjligtvis viable i låg elo. Just nu är han för lätt att counterpicka med leblanc,ziggs, orianna, zed och ryze. FF är fortfarande bra i soloQ på yi, noc, xin, WW, shyv osv. I hög elo ranked 5s kommer FF junglers bli svagare, det är för enkelt att laneswapa och tvinga junglaren att pusha/deffa turrets instället för att farma jungle camps. Bland den absoluta eliten (korea, OGN), lär vi se väldigt lite av FF junglers.
Citera
2014-04-22, 22:25
Medlem
Kombinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ren-Potatis
Farmar bra och dör sällan? Picka starka lategame carries; Ryze, Karthus, Tristana. skriv "/mute all" när du kommer in i game, så du kan fokusera på spelet. Det bästa tipset är att inse att du själv inte är så jävla bra på spelet och vill du vinna så bör du fokusera på dina egna misstag snarare än din lagkamraters. Du är den gemensamma nämnaren för alla dina matcher.
Karthus hör till en av mina mest spelade champs, men matcherna är färdiga runt 25 minuters strecket så jag hinner aldrig få någon riktig bra dmg... Jag vet att jag är den enda gemensamma nämnaren, men jag kan ändå inte låta bli att förundras över att jag nu typ 14 matcher i rad har fått ett lag som flamear och feedar nonstop. Aija, bröt den jävla sviten nu iaf. Dags för 14 vinster.
Citera
2014-04-22, 22:32
Medlem
herrsantisijas avatar
Har man redan kunnat köpt SKT1 skinsen??? tar mitt liv isåfall
Citera
2014-04-22, 22:41
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrsantisija

do it

Citera
2014-04-22, 22:58
Medlem
Ren-Potatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrsantisija
Nej, dom kommer ut snart.
Citera
2014-04-23, 00:36
Medlem
Vad tror ni om den nya champen Braum? Det första som slog mig var tanken om honom som en attackspeed stackande cp-tank, lite som Volibear kan byggas. Min andra tanke var vilka sjuka engages han och t.ex. Shyvana kan göra, direkt efter att Shyvana har ultat kan han hoppa framför henne med sin W, göra Shyvana och sig själv till mega-tanks, samtidigt som han ultar deras lag.

Ser faktiskt ut som en rolig support, Riot har kanske lyckats göra en till OP support. Tror iaf vi kommer få se en jävla massa outplays och mindblows nu i början då folk inte har någon aning om hur han funkar

Ser verkligen fram emot denna champ!
Citera
2014-04-23, 01:18
Medlem
enklistras avatar
När ska folk börja förstå sig på league of legends?

Jag kommer in i solo que. Drar då en first pick Karma och skriver support. Motståndarna pickar zed och nocturn. Därefter så kommer våra 2 starka och genialiska pick. Vi behöver efter de picksen en jungel eller top som kan deffa vår adc bättre än mig och en adc med bra mobility. Våra picks blir teemo, shaco och varus.

alltid kul med promo!
Citera
2014-04-23, 01:23
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enklistra
När ska folk börja förstå sig på league of legends?

Jag kommer in i solo que. Drar då en first pick Karma och skriver support. Motståndarna pickar zed och nocturn. Därefter så kommer våra 2 starka och genialiska pick. Vi behöver efter de picksen en jungel eller top som kan deffa vår adc bättre än mig och en adc med bra mobility. Våra picks blir teemo, shaco och varus.

alltid kul med promo!

win lane, win game.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in